Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois, lomat lyhyemmiksi ja työterveysjärjestelmä roskiin

Vierailija
23.06.2026 |

Seuraavat työelämän heikennykset tulossa. T. Kokoomus 


 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkimalliin mennään!

Vierailija
2/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että halutaan halpatyövoimaa Suomeen. 


Monelle työntekijälle käy varmasti samoin kuin marjanpoimijayrittäjien työntekijöille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satonenkin halusi Amerikan joutavat työmarkkinat. Osalla työntekijöistä ei ole edes lomaa.


Eikö löydy mitään omaa mallia kehittää työmarkkinoita? 

Vierailija
4/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkalaiva kääntyy, kääntyyy, kääänntyyyyy

Vierailija
5/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tuplapalkka ihan perusteeton nykyään ja joku kohtuullisempi viikonloppukorvaus riittäisi ihan hyvin (ja tätä maksettaisi myös lauantailta).

Vierailija
6/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yriitäjät tavoittelevat shokkivaikutusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjien esitysten taustalla on tavoite kasvattaa vuosittaista työaikaa niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla työnantajien kustannuksia kasvattamatta.

Vierailija
8/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tuplapalkka ihan perusteeton nykyään ja joku kohtuullisempi viikonloppukorvaus riittäisi ihan hyvin (ja tätä maksettaisi myös lauantailta).

Ihan hyvä idea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamiot on riisuttu.

Vierailija
10/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velkalaiva kääntyy, kääntyyy, kääänntyyyyy

Korkki. Vedetty jo pohjasta ja uppoaa, kysynnän ja tilauskantojen heikennykset vain jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkkimalliin mennään!

Jenkeillä just on se pelkkä työterveysjärjestelmä. Tää oli päinvastainen esitys tältä osin.

Vierailija
12/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun haluat marsun pyydä ponia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä voi jokainen tarkistaa onko yritykset joiden kanssa asioi Suomen Yrittäjien jäsen:

https://www.yrittajat.fi/jasenyys/yrityshakemisto/

Itse valitsen jatkossa toisin, jos mahdollista ja olen onnellinen ettei oma yritykseni liittynyt vaikka painostus oli kovaa.

Vierailija
14/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjien esitysten taustalla on tavoite kasvattaa vuosittaista työaikaa niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla työnantajien kustannuksia kasvattamatta.

Eikö helpoin tapa olisi järkeistää julkisen aan ylipitkät lomat, jotka me maksamme veroina? Sillä olisi jo suuri merkitys valtion talouteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, ajetaan ihmisten jaksaminen ja motivaatio nolliin. Kotimaisen kysynnän väheneminen ja yrittäjävihamielisyyden kasvu luovat myös pohjaa uudelle nousulle. 

Vierailija
16/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkkimalliin mennään!

Jenkeillä just on se pelkkä työterveysjärjestelmä. Tää oli päinvastainen esitys tältä osin.

Suomeen ehdotetaan aina erilaisia malleja muista maista, mutta poimitaan näistä vain pelkät heikennykset.

Vierailija
17/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylityökorvauksiahan ei ole kaikilla aloilla enään vuosikausiin maksettu. Totuushan on, että Suomessa tehdään julmetun vähän töitä, varsinkin julkisella sektorilla, jossa myös tehdään paljän etä"töitä". Julksiella on erittäin pitkät vuosilomat. Työterveyshuolto on nyt pakollista järjestää. Jos siitä pakollisuudesta luovuttaisiin, niin isojen lääkärifirmojen automaattinen lypsylehmä loppuisi ja siitä olisi sekin hyöty, että tyhjäkäynillä käyvät lääkärit joutuisivat vähän ahkeroimaankin.

Vierailija
18/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö suunnitelma. Kait tän kaavan nyt näkee jokainen. Suurpääoma jolla ei ole isänmaata on luotu tuota voitonmaksimointia ajatellen. 

En itse ole mikään vasemmistolainen, mutta kyllä se oli työntekijöitten tehtävä pitää puolensa ja se tehtiin silloisten liittojen turvin.

Onko nekään enää ajan tadalla? Onko enää sellaista puoluettakaan, joka ajaisi työntekijän asiaa? Juuri noita tuommoisia suunnitelmia vastaan.

Suuri raha on nyt enemmän kuin koskaan ulkomaisessa omistuksessa ja se imee valtion kassasta kaiken mitä ikinä irti saa.

Tavan työikäiset, kansalaiset ja tavallinen äänestäjä on saatu uskomaan, ettei kannata olla liitossa ei vasitenkaan, jos olet heikosti palkattu ulkkis. Nuori polvi on opetettu ostamaan velaksi ja he kuvittelevat, että heille kuuluu kaikki itsestään selvästi ja ovat sitten ihmeissään, kun se velkoja ei olekaan mikäön hyväntekijä.

Tänne houkutellaan ihmisiä muista maista vasitenkin kolmansista maista hyväksi käytettäviksi, usein omiensa toimiessa heidän työnantajinaan. Samalla he saavat syyllisen maineen ja se oikea syyllinen saa touhuta taustalla mitä tahtoo. He vievät ne työpaikat, joissa osan palkasta kustantaa valtio.

Toisaalta vanhenevalle työuransa jo tehneelle asetellaan syyllisen viittaa, koska halutaan käydä eläkerahastotkin rohmuamassa.

Vierailija
19/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elää palkkatuloilla ja äänestää kokoomusta, on kyllä melkoinen aasi. 

Vierailija
20/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään listaa, mitkä yritykset kuuluu Suomen yrittäjiin? Että osaa niitä välttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän