Ruokakerman käyttö kanapastassa.
Mikä on mielestänne paras ajankohta, kun kerma lisätään?
Itse lisään viimeisenä aineena kun pasta vielä kiehuu, ja nostan pois liedeltä.
Tulisiko kerma lisätä vasta kun kanapasta on hieman viilentynyt, tai kuinka olette itse kokeneet tämän asian?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Mä teen ensin sen kastikkeen ja annan sen kerman saostua sen aikaa kun pasta kiehuu. Sitruunaa lorautan lopussa enkä kiuhauta enää, ettei kastike leikkaannu.
Haluat sen ruokasi piimimään, hyi olkoon, rumaa tulee joka tapauksessa.
Pikku vinkki. Älä kysele mitään ruuanlaittoon liittyvää täällä. Teet niin tai näin niin kaikki on aina väärinpäin.
Minä ruskistan kanat, lisään pippuripekka ruokakerman pannulle ja vähän vettä sitten heitän vielä pastan pannulle. Pasta kypsyy kanojen kanssa kermassa, Kerma saostuu. Mausteita maun mukaan . Pasta on valmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoanlaitossa käytetään vain kuohukermaa.
Liian rasvaista makuuni.
eri
Eihän sitä tarvita kuin pari ruokalusikallista. Ruokakermaa telläät kuitenkin koko purkillisen. Tulos: kuohukermaa käyttäessä ruokasi on rasvattomampaa. Valion kuohukerma pysyy hyvänä kauan, vaikka siitä käyttäisi kerralla vain lorauksen. Ruokakerma menee pahaksi, jos sitä käyttää vain vähän kertallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoanlaitossa käytetään vain kuohukermaa.
Itse käytän arki-ruokakermaa, koska se on paljon halvempaa. Onko se kuohukerma oikesti parempaa sitte? Käytän epäilyttäviä määriä valkosipulia sekä chiliä, joten huomaako sitä edes?
On parempaa. Tulee myös halvemmaksi käyttää, kun sitä pystyy käyttämään lorauksen kerrallaan lopun kerman pilaantumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoanlaitossa käytetään vain kuohukermaa.
Liian rasvaista makuuni.
eri
Eihän sitä tarvita kuin pari ruokalusikallista. Ruokakermaa telläät kuitenkin koko purkillisen. Tulos: kuohukermaa käyttäessä ruokasi on rasvattomampaa. Valion kuohukerma pysyy hyvänä kauan, vaikka siitä käyttäisi kerralla vain lorauksen. Ruokakerma menee pahaksi, jos sitä käyttää vain vähän kertallaan.
Mä tykkään että on kunnolla kastiketta, siksi käytän ruokakermaa ja sitäpaitsi tykkään siitä. On sopivan paksuistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoanlaitossa käytetään vain kuohukermaa.
Juuri näin, ruokakerma on lisäaineilla paksunnettu.
No eikä ole. Guargumi on guarkasvin (Cyamopsis tetragonoloba) siemenistä uutettava luonnollinen kuitu.
Lisäaine mikä lisäaine. Kuohukerman ainesosa on pelkkä kerma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoanlaitossa käytetään vain kuohukermaa.
Juuri näin, ruokakerma on lisäaineilla paksunnettu.
No eikä ole. Guargumi on guarkasvin (Cyamopsis tetragonoloba) siemenistä uutettava luonnollinen kuitu.
Lisäaine mikä lisäaine. Kuohukerman ainesosa on pelkkä kerma.
Ihan hyödyllinen lisäaine. Ei mikään keinotekoinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä ruskistan kanat, lisään pippuripekka ruokakerman pannulle ja vähän vettä sitten heitän vielä pastan pannulle. Pasta kypsyy kanojen kanssa kermassa, Kerma saostuu. Mausteita maun mukaan . Pasta on valmista.
Broileria tai kananpoikaa sinulla siellä pannulla on, ei ikinä kanaa. Jos olisi, se jäisi sinultakin syömättä, et takuulla jaksa keitellä sitä niin pitkään, että saisit sen kypsäksk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoanlaitossa käytetään vain kuohukermaa.
Juuri näin, ruokakerma on lisäaineilla paksunnettu.
No eikä ole. Guargumi on guarkasvin (Cyamopsis tetragonoloba) siemenistä uutettava luonnollinen kuitu.
Lisäaine mikä lisäaine. Kuohukerman ainesosa on pelkkä kerma.
+Karrageeni (E407) on punalevästä valmistettava lisäaine, jota käytetään elintarvikkeissa sakeuttajana, stabilointiaineena ja emulgaattorina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoanlaitossa käytetään vain kuohukermaa.
Juuri näin, ruokakerma on lisäaineilla paksunnettu.
No eikä ole. Guargumi on guarkasvin (Cyamopsis tetragonoloba) siemenistä uutettava luonnollinen kuitu.
Ei lehmästä lypsetyssä maidossa ole guargumia eli se on lisätty aine!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoanlaitossa käytetään vain kuohukermaa.
Liian rasvaista makuuni.
eri
Eihän sitä tarvita kuin pari ruokalusikallista. Ruokakermaa telläät kuitenkin koko purkillisen. Tulos: kuohukermaa käyttäessä ruokasi on rasvattomampaa. Valion kuohukerma pysyy hyvänä kauan, vaikka siitä käyttäisi kerralla vain lorauksen. Ruokakerma menee pahaksi, jos sitä käyttää vain vähän kertallaan.
Mä tykkään että on kunnolla kastiketta, siksi käytän ruokakermaa ja sitäpaitsi tykkään siitä. On sopivan paksuistakin.
Kokeilepa punaista maitoa, se on ruoanlaitossa paljon käytännöllisempi kuin tuo erikseen saostettu ruokakerma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoanlaitossa käytetään vain kuohukermaa.
Liian rasvaista makuuni.
eri
Eihän sitä tarvita kuin pari ruokalusikallista. Ruokakermaa telläät kuitenkin koko purkillisen. Tulos: kuohukermaa käyttäessä ruokasi on rasvattomampaa. Valion kuohukerma pysyy hyvänä kauan, vaikka siitä käyttäisi kerralla vain lorauksen. Ruokakerma menee pahaksi, jos sitä käyttää vain vähän kertallaan.
Mä tykkään että on kunnolla kastiketta, siksi käytän ruokakermaa ja sitäpaitsi tykkään siitä. On sopivan paksuistakin.
Kokeilepa punaista maitoa, se on ruoanlaitossa paljon käytännöllisempi kuin tuo erikseen saostettu ruokakerma.
No mä tykkään käyttää ruokakermaa. Sä voit sitä maitoa käyttää jos tykkäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoanlaitossa käytetään vain kuohukermaa.
Juuri näin, ruokakerma on lisäaineilla paksunnettu.
No eikä ole. Guargumi on guarkasvin (Cyamopsis tetragonoloba) siemenistä uutettava luonnollinen kuitu.
Ei lehmästä lypsetyssä maidossa ole guargumia eli se on lisätty aine!
Joo mutta on luonnollinen lisäaine. Ei mikään paha juttu ollenkaan.
Ja jotkut mausteet mitä kastikkeisiin laitetaan, on nekin lisäaineita.
Ruokakerman pitää kiehua jonkin aikaa ihan kunnolla että alkaa sakenemaan. Teen aina ensin kastikkeen valmiiksi niin se saa kiehua hyvinkin sen aikaa mitä pastan keittämisessä kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ruskistan kanat, lisään pippuripekka ruokakerman pannulle ja vähän vettä sitten heitän vielä pastan pannulle. Pasta kypsyy kanojen kanssa kermassa, Kerma saostuu. Mausteita maun mukaan . Pasta on valmista.
Broileria tai kananpoikaa sinulla siellä pannulla on, ei ikinä kanaa. Jos olisi, se jäisi sinultakin syömättä, et takuulla jaksa keitellä sitä niin pitkään, että saisit sen kypsäksk.
No juu noinhan se on.
Ruokakerma ei ole kermaa. Pitäisi kieltää kerma nimen käyttö. Parempi nimi olisi muunneltu maissitärkkelysvalmiste.
Vierailija kirjoitti:
Ruokakerma ei ole kermaa. Pitäisi kieltää kerma nimen käyttö. Parempi nimi olisi muunneltu maissitärkkelysvalmiste.
Ruokakerma jota käytän.
Ainesosat:
KERMA, vesi, sulatejuusto (JUUSTO, vesi, VOI, suola), suola, sipulijauhe 1, 3 %, luontaiset sipuliaromit, sokeri, sakeuttamisaine (guarkumi).
KÄÄÄÄKKISTÄ KÄKKÄRÄÄÄKKISTÄ!😱