Osallistuiko teidän miehet häiden järjestelyyn mitenkään?
Mä oon jo niin väsynyt, itse olen saanut suunnitella kaikki tarjottavat, koristelut, hakea avioehdon valmiiksi, itse täytyy myös hakea esteiden tutkinta kun mies ei tee elettäkään näiden asioiden eteen vaikka itse on vongannut naimisiin 6 vuotta. Miestä on täytynyt pakottaa juttelemaan esim tarjoiluista, onko tämä ja tämä hyvä. Itse saan selvittää kaikki mistä kakut tilataan. Mies ei tee elettäkään. Tänään jo suutuin, kun hän ihan pokkana sanoi että voin kirjoittaa avioehdon hänen puolestaan. Silloin oli jo pakko korottaa ääntä että minä en sun allekirjoitusta siihen väärennä, että sen verran sun on itse pakko vaivautua. Onneksi ei oo isot juhlat, olisin saanut hermoromahduksen jo monesti.
Onko teillä ollut tämmöstä?
Kommentit (21)
Teki noin puolet järjestelyistä ja käytännön asioista, kuten lastenkinhoidon ja kotitöiden kanssa. Metatyöstä mies tekee enemmistön.
Minä miehenä olisin mielelläni suunnitellut ja järjestänyt häitämme. Morsian ja äitinsä tuntuivat kuitenkin tietävä kaiken paremmin, eikä toiveitani otettu kuuleviin korviin. Apupojan hommia oli kyllä tarjolla senkin edestä.
Luuletko että mies muuttuu tuosta paremmaksi häiden jälkeen? Loppuelämäsi tulet elämään noin, peru suosiolla ne häät.
Yhden paperin allekirjoituskin on liian vaivalloista? Ei hyvältä näytä
Yleensä häät ovat morsiamen prinsessapäivä.
Järjestely on täysin morsiamen vallassa. Sulhanen ei saa osallistua mitenkään.
Jos mies ei osallistu häiden valmisteluihin niin ei hän jatkossakaan tee mitään. Parempi perua häät ellet halua olla miehesi passaaja lopun elämääsi.
Peru häät. Oikeasti. Kyllä miehen täytyy osallistua ja näyttää kiinnostusta. Nyt sä olet menossa yksin naimisiin ja järjestämässä yksin juhlia
Meillä mies halusi enemmän naimisiin kuin minä. Mies ehdotti päivää, ehdotti kirkkoa ja juhlapaikkaa, soitti kaikkiin näihin ja varasi paikat jne. Teki varmasti ainakin puolet jos ei enemmänkin.
No mies on kyllä ollut ahkera myöhemminkin liitossa. Minä olen hoitanut enemmän perinteisiä naisten kotitöitä ja lapsia kun olen ollut kotona lasten kanssa/työttömänä. Mutta mies on tehnyt tosi paljon myös kotona ja meidän yhteisessä yrityksessä töitä.
Kait tiedät, että naimisiin voi mennä digi- ja väestövirastossa virka-ajalla?
Jos ei omat häät kiinnosta tuon vertaa niin kannattaako edes mennä naimisiin?
Halusiko mies mitään tarjottavia ja koristeluja ensinkään?
Näin syntyi kaurahattu, stringipersu, punaniska, perusjuntti - oikea härmäläinen
kaurahattu, stringipersu, punaniska, perusjuntti - häijy ja itsepäinen
Mieheni osti vaseliinia ja polvisuojat.
M42
Ehdotti tosissaan asiakirjavääreenöstä? Ei olisi pätevä ehto vaikka hänen luvalla sen hänen puolesta allekirjoittaisit
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa häät?
"Maksan rahaa, saan käyttäytyä kuin perse ja olla perse ja kohdella muita perseesti ja raha ja perse"
Miehet pähkinänkuoressa
Osallistui, maksamalla.
Paperiasiat maistraatissa, sitten illallinen hienossa merenrantaravintolassa ja yöksi kävellen kotiin.
Ainoa askartelutehtävä oli kutsujen kirjoittaminen, sen halusin tehdä itse.
Tarjoilut sun muut tuli ravintolan puolelta.
Omasta mielestäni täydelliset häät.
T. Morsian85
Helppo se on naimisiin haluta ja laittaa muut hoitamaan asiat, sitten voi kävellä itse valmiiseen pöytään.