Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kreikassa 5 viikkoa sitten postitettu kortti ei ole vieläkään tullut Suomessa jakoon. Onko tämä kohtuullista ja hyväksyttävää?

Vierailija
22.06.2026 |

Saako Suomen Postin palvelu olla miten huonoa tahansa, kun palvelusta kuitenkin maksatetaan?  

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä nyt on Suomen Postille maksettu? Mihin kortti laitettu siellä Kreikan päässä, miltä paikkakunnalta? Voipi olla edelleen Kreikassa. 

Vierailija
2/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko niin että kortteja postitellaan nykyisin niin vähän ettei posti satsaa palveluun.  Se tuo kortin saajalle sitten kun muilta hommiltaan kerkeää.  Kukaan ei voi valittaakaan kun vaihtoehtoja palvelulle ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, hassua ettei tule mieleenkään että voisi olla vika siellä Kreikan päässä. 

Vierailija
4/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap kuulut niihin jotka vielä viitsivät lähetellä kortteja ota huomioon että tyydyt sitten siihen palveluun mikä on tarjolla.  En edes muista milloin itse olisin saanut maisemakortin ulkomailta, mutta kaipa niitä vielä lähetellään.

Vierailija
5/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Suomen sisällä esim.kirjeen Jkl-tre, veisi nopeammin kävellen😌

 

T. Kirjeenvaihdon esiin kaivanut

Vierailija
6/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa.

Mullekin on moni paketti tullut Kiinasta tuohon kilometrin päähän postikonttoriin vantaalle ja sittemmin kadonnut.

Postin asiakaspalvelu sanoo "voivoi, kansainvälisen postilain mukaan lähettäjä on vastuussa, joten ole sinne Kiinaan yhteydessä".

Vierailija
8/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no olen 10-v odottanut korttia, joka on lähetetty ulkomailta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni samoja kokemuksia.  Jos postilaitos ei halua tätä palvelua enää jatkaa, voisivat reilusti ilmoittaa siitä.  Taitaisi olla kaikille helpoin ratkaisu.

Vierailija
10/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös Suomen sisällä esim.kirjeen Jkl-tre, veisi nopeammin kävellen😌

 

T. Kirjeenvaihdon esiin kaivanut

no vaikka tre-tre menee ikuisuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa Kreikka pitääkin korttia jemmassa.  Meillä kävi kerran niin, että Santorinilla hotellin vastaanottoon jätetyt kortit olivatkin unohtuneet sinne hotellin pöytälaatikkoon (saimme tästä vahvistuksen) ja saapuivat perille joskus 3 kuukautta myöhemmin.

Vierailija
12/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kai edelleen jättää kortit hotellin respasta postitettaviksi, ne ehkä muistetaan laittaa eteenpäin sitten sesongin päätyttyä. Ja osa postilaatikoista on niin unohdettuja ja umpeen muurautuneita että vois tehdä arkeologisia tutkimuksia. Mutta luonnollisesti vika on Suomen Postissa... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

JapaJapanista tuleeviikossa kortti. Tulikohan samassa lentokoneessa kuin lähettäjät. Kreikan saarelta tulee 22kk, ainakin talvisin. Lähettäkää itse otettu kuva, se on halvempaakin. 

Vierailija
14/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri yksi henkilö esitteli viime viikolla saamaansa postikorttia, joka oli lähetetty  Afrikasta Tansaniasta viimeinen päivä tammikuuta tänä vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
15/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenisen vuotta sitten Teneriffalta lähettämämme kortit tulivat perille Suomeen vajaassa kolmessa kuukaudessa. Ilmeisesti joku paikallinen muu firma kuin posti huolehti korteista. Liekö mennyt väärään laatikkoon tms.


Sen sijaan Liechtensteinissa oltiin postilaatikkoja jo tyhjentämässä perjantaina iltapäivällä. Korttimme ehti mukaan. Se tuli Suomessa vastaanottajalle jo seuraavana maanantaina.


Amerikasta tilaamamme paketti tuli suunnilleen seuraavasti: 1. päivä lähtöpaikka-New York, 2. päivä New York-Amsterdam, 3. päivä Amsterdam-Kööpenhamina, 4. päivä Kööpenhamina-Helsinki, 5.-9. päivä Helsinki-Oulu ja 10.-14. pää Oulu-vastaanottaja muu kuin Oulu

Vierailija
16/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JapaJapanista tuleeviikossa kortti. Tulikohan samassa lentokoneessa kuin lähettäjät. Kreikan saarelta tulee 22kk, ainakin talvisin. Lähettäkää itse otettu kuva, se on halvempaakin. 

Oho, siis 2 kuukaudessa tulee kortti Suomeen.

Vierailija
17/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle terveysasemalta lähetetty kirje viipyi vähän yli kilometrin matkalla melkein 5 viikkoa tämän vuoden alussa.

Vierailija
18/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saudi-Arabiasta lähettämäni kortti oli kotona 4:ssä päivässä. Laitoin seinässä olevaan postilaatikkoon siellä. Kreikasta on aina kortit tulleet perille alle viikossa. Mutta jos kortti on käsin kirjoitettu niin Suomen Postin lajittelu saattaa laittaa sen osoitteenselvitys-osastolle. Siellä aikaa vierähtääkin.

Vierailija
19/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäs vielä selvittää, onko se vielä Jorgoksen aasin kyydissä vai Ilmalassa patterin välissä.

Vierailija
20/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähetin kanssa kortin Kreikasta eikä koskaan tullut perille.