Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apiksabaani vähissä Suomessa, eikä lääkäriä/terveydenhoitajaa tavoita... Mitäs nyt sitten!

Vierailija
12.06.2026 |

Kyse on verenohennuslääkkeestä. Ja sen patenttikiistasta.

Kävin keskiviikkona Pasilan apteekissa ja siellä myytiin ei oota. Suomessa on enää viidessä apteekissa kys tavaraa ja sitten uusi satsi tulee viikolla 26. 

Mulla on lääkettä enää tälle viikolle. Kävin toukokuussa ostamassa viimeksi ja sain yhden paketin, joka riittää kuukaudeksi. Silloin varoittelivat, että lääke on loppumassa...

Laitoin viestiä Maisaan, että kuinka jatkossa toimitaan. Ei vastausta.

Olen myös soittanut terveysasemalle, tarjosivat takaisinsoittoa.. Ei ole soitettu. Olen laittanut kaikkiaan nyt kolme viestiä ja useaan kertaan soittanut. Kerran hoitaja sanoi, että tämä asia kuormittaa nyt. Pitää kärsivällisesti odottaa.

Odottaa mitä.. Uutta keuhkoemboliaa vaiko aivotulppaa! Mua oikeasti ottaa nyt päähän ja pelottaakin. 

Mitä sitten tehdään kun lääke loppuu. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspirinia saa apteekista. 

Vierailija
2/15 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt laitoit kyllä vähän värikynää tarinaan. Molempia vahvuuksia on apteekeissa ihan jopa Helsingissä.

Tarkista täältä tilanne https://www.apteekki.fi/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt laitoit kyllä vähän värikynää tarinaan. Molempia vahvuuksia on apteekeissa ihan jopa Helsingissä.

Pasilan apteekki sanoi, että Suomessa on kolme apteekkia, joissa Eliquisea on vielä jäljellä. Iltasanomat sanoi keskiviikkona, että viikolla 26 tulee Suomeen, että pitäisi riittää. apteekki.fi sivusto oli silloin kaatunut - keskiviikkona siis, niin enpä sitä nytkään tajunnut tsekata.

En itse värittänyt mitään.

ap

Vierailija
4/15 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aspirinia saa apteekista. 

Saa, mutten mä osaa annostuksia itse miettiä. Apteekissa pyysivät ottamaan yhteyttä terveydenhuoltoon. Ja niin minä olen tehnyt.

Vierailija
5/15 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pasilan apteekki sanoi, että Suomessa on kolme apteekkia, joissa Eliquisea on vielä jäljellä. Iltasanomat sanoi keskiviikkona, että viikolla 26 tulee Suomeen, että pitäisi riittää. apteekki.fi sivusto oli silloin kaatunut - keskiviikkona siis, niin enpä sitä nytkään tajunnut tsekata.

ap

Kannattaa mennä nyt ostamaan se lääke eikä uskoa ihan kaikkea.

Vierailija
6/15 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekki.fi  Sanoo: Hakuehdoilla ei löytynyt valmisteita

Hakuehdot olivat: apiksabaani ja eliquise

Vierailija
7/15 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

"Suomessa on kolme apteekkia"

Mihin ne kaksi apteekkia yhtäkkiä hävis, kun aloituksessa niitä oli vielä viisi? :D 

Vierailija
8/15 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

apteekki.fi  Sanoo: Hakuehdoilla ei löytynyt valmisteita

Hakuehdot olivat: apiksabaani ja eliquise

Et itse tiedä minkä nimistä lääkettä käytät?

ELIQUIS

Vierailija
9/15 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysasemalla voi asioida myös luukulla jos tulee hätä. Jos rahaa niin yksityinen lääkäri ja eri valmiste?

Vierailija
10/15 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliquis tulee ensi maanantaina 168 tabletin pakkauksissa. Kas kun eivät tätä kertoneet.

Rivaroxabania on saatavana normaalisti. Josko jonkun lääkärin saisit kiinni. Apteekki ei tuota vaihdosta voi tehdä. 

T. Farmaseutti 

Vierailija
11/15 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveysasemalla voi asioida myös luukulla jos tulee hätä. Jos rahaa niin yksityinen lääkäri ja eri valmiste?

Luukulla on sivareita jakamassa diabetes tarvikkeita. Ei ole niin paljon rahaa, että yksityisellä pääsis käymään. Menee jo tuohon lääkkeeseen ensi viikon reissut. eikä eri valmistetta ole. Siitähän tämä ongelma onkin lähtenyt. Oli hetken aikaa ja hemmetin paljon edullisempia olikin. Sitten alkuperäinen haasto oikeuteen ja muut hävis markkinoilta. Patenttisuojassa jotain häikkää.

Vierailija
12/15 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eliquis tulee ensi maanantaina 168 tabletin pakkauksissa. Kas kun eivät tätä kertoneet.

Rivaroxabania on saatavana normaalisti. Josko jonkun lääkärin saisit kiinni. Apteekki ei tuota vaihdosta voi tehdä. 

T. Farmaseutti 

Apteekissa viimeksi sanoi, että viikolla 26 tulee. Sama oli Iltiksessäkin. Seuraava vaihtoehto on, että lähden päivystykseen. Tuskin ottavat sisään, mutta kun ei takaisinsoitot ja viestit toimi...

Vierailija
13/15 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Farmaseutti 

Apteekissa viimeksi sanoi, että viikolla 26 tulee. Sama oli Iltiksessäkin. Seuraava vaihtoehto on, että lähden päivystykseen. Tuskin ottavat sisään, mutta kun ei takaisinsoitot ja viestit toimi...

Kannattaa nyt kuitenkin maanantaina mennä apteekkiin kysymään. Ainakin omassa apteekissani on jo noita pakkauksia hyllyssä, mutta tulevat myyntiin vasta maanantaina. 

Vierailija
14/15 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haulla ei tulosta

Vierailija
15/15 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haulla ei tulosta

ELIQUIS

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi