Sote-soppa sakenee: Rydman käskee Orvon painua vttun, Purra uhkaa kaataa hallituksen
Iltalehti kysyi Rydmanilta, miten hän kommentoi pääministerin uutta ilmoitusta.
– Olen havainnut hänen antaneen tällaisen ilmoituksen, mutta minulla ei ole tietoa, mitä hän nyt tarkalleen ottaen on valtioneuvoston istuntoon tuomassa ja koska.
– Itse avustuskriteerit on päätetty ja ne ovat voimassa, eivätkä tule muuttumaan, Rydman sanoo.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f856f4d1-9c67-4958-b18e-aaa759d27…
Persut, tuo 7%:n haittapuolue.
Kommentit (70)
Mikäli PS ei ole mukana seuraavassa hallituksessa on koko eduskunta ekp silmissä toimintakyvytön mitä tulee talouteen ja hetken kuluttua saapu troikka toimittamaan ps roolia.
Joka tapauksessa leikkuri kiihtyy. Siinä on mummat ja vaarit hoitojonoissa ihmeissään kun järjestöpomot hurauttelee sadan tonnin mersuillaan paikalle antamaan kenekää sille viimeisellekin kentän käsiparille turvatakseen hillotolppansa.
Mutta tätä saadaan koska sitä todella halutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin oikein leikata erilaisten turhakejärjestöjen avustuksia.
Sanot, kunnes tarvitset niitä.
Aika harva meistä pääsee kansanedustajaksi tai ministeriksi. Meitä lobbaavat ainoastaan iltapäivälehdet, YLE ja Hesari, eivätkä ne tarjoa meille kahvia, konjakista tai päivällisestä puhumattakaan.
Rydman joutuu TAAS luottamusäänestykseen.
Laitan tähän ketjuun oman näkemykseni noista järjestöistä. Kokemukseni on julkiselta puolta, terveydenhoidosta 40 vuoden ajalta. En yksilöi mutta potilasjärjestöjä sekä mt että somatiikan puolelta.
Järjestöt järjestivät eril. ns koulutuspäiviä kampaviinereillä ja kahvilla perustason julkisen puolen tekijöille muutaman kerran vuodessa. Pomoporras sai lounaat ja kaksipäiväiset kokoontumiset.
Potilaita jos ohjasi ottamaan yhteyttä järjestöön oli vastaus "me ei voida hoitaa, tämä ei oikein kuulu meille, se on julkisen tehtävä" ja ihan viime vuosina ei aina saanut enää yhteyttäkään niihin. Myös potilailta sai samanmoista viestiä, ei huolittu vaan käännytettiin julkiselle. Tai luvattiin yhteydenottoa mitä ei kuulunut. Yritin joskus järjestää yhteisneuvotteluja jossa siis minä julkiselta, potilas ja järjestön "ruohonjuuritason" tekijä. Kaikki peruuntuivat säännönmukaisesti, ensin luvattiin ja sitten ei tulla tai perutaan. Siinä potilas ja minä sitten nökötimme. Muutaman kerran nökötimme järjestön tilan oven takana, ei avattu.
Sitten se krääsän määrä , oli kynää ja avainnauhaa, pipoa ja heijastinta, joskus ennenaikaa kalenteria ja korttia. semmoisia muistilappuja joilla ei oikein tehnyt mitään, esitteitä missä yhteystiedot vanheni nopeasti.
Näin jälkeenpäin en oikein muista sellaista järjestöä tms mistä olisi ollut todellista tukea potilaalle mutta kai niitäkin sitten on.
"– Odotan suurella mielenkiinnolla oikeuskanslerin kannanottoa asiaan, koska mielestäni pääministeri tulkitsee nyt lakia tavalla, joka ei saa tukea sen enempää valtioneuvostolain pykälästä kuin lain perusteluistakaan, Rydman kirjoittaa.
Hallitusyhteistyön tulevaisuudesta kysyttäessä Rydman asettelee sanansa tarkkaan.
– Ei tietenkään vaikuta myönteisesti hallitusyhteistyöhön."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/rydman-orpon-ilmoitus-ennenkuulumat…
Rydman lisää kierroksia.
Vierailija kirjoitti:
"– Odotan suurella mielenkiinnolla oikeuskanslerin kannanottoa asiaan, koska mielestäni pääministeri tulkitsee nyt lakia tavalla, joka ei saa tukea sen enempää valtioneuvostolain pykälästä kuin lain perusteluistakaan, Rydman kirjoittaa.
Hallitusyhteistyön tulevaisuudesta kysyttäessä Rydman asettelee sanansa tarkkaan.
– Ei tietenkään vaikuta myönteisesti hallitusyhteistyöhön."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/rydman-orpon-ilmoitus-ennenkuulumat…
Rydman lisää kierroksia.
Rydman kannelut oikeuskanslerille pääministeristä? Mitä seuraavaksi: esittää epäluottamusäänetystä?
Ne ois pääministerin vaihtoviikot nyt.
Ryde on kovaluu! Saa Orpon näyttämään pelleltä. Orpo halusi ensin leikkauksia mutta nyt ei voikaan leikata mistään? 🤷🏻
Vierailija kirjoitti:
Täysin oikein leikata erilaisten turhakejärjestöjen avustuksia.
Mikä teidän persujen mielestä EI ole turhaa?
Tosi hyvä kommentti. Lukekaa tämä, tässä on asiaa.