Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sote-soppa sakenee: Rydman käskee Orvon painua vttun, Purra uhkaa kaataa hallituksen

Vierailija
22.06.2026 |

Iltalehti kysyi Rydmanilta, miten hän kommentoi pääministerin uutta ilmoitusta.

– Olen havainnut hänen antaneen tällaisen ilmoituksen, mutta minulla ei ole tietoa, mitä hän nyt tarkalleen ottaen on valtioneuvoston istuntoon tuomassa ja koska.

– Itse avustuskriteerit on päätetty ja ne ovat voimassa, eivätkä tule muuttumaan, Rydman sanoo.

 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f856f4d1-9c67-4958-b18e-aaa759d27…

 

Persut, tuo 7%:n haittapuolue.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo munas itsensä! Joutuu nyt itse kertomaan mistä leikataan vai eikö leikata mistään? Meni Willen ansaan!

Vierailija
42/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Soppa" on valmis kun puolueiden järjestöiltä aletaan leikkaamaan, onhan se kauheaa jos puolueiden suojatyöpaikat on uhattuna ja edustajia uhkaa joutuminen kelan listoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut  on  olleet  hallituksessa jakamassa 150  miljoonaa euroa  "joululahjarahoina"  omille sukulaisilleen, tuttavilleen ja  yhdistyksilleen.

Vierailija
44/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut  on  olleet  hallituksessa jakamassa 150  miljoonaa euroa  "joululahjarahoina"  omille sukulaisilleen, tuttavilleen ja  yhdistyksilleen.

Niin että kyllä vasemmistolaisetkin saa jakaa vähän "joululahjarahaa" hyville tovereille järjestöjen kautta?

Vierailija
45/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut  on  olleet  hallituksessa jakamassa 150  miljoonaa euroa  "joululahjarahoina"  omille sukulaisilleen, tuttavilleen ja  yhdistyksilleen.

Eikö ole hyvä jos Rydman alkaa leikkaamaan niitä.

Vierailija
46/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis jo vaalit!!

Onko kiire äänestää Venäjän agendaa ajavaa puoluetta?

Vähemmän russikat tekis hallaa meidän omalle kansalle kuin tämä hallitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popparit tulille, katsotaanpa kumman vaalitempaus vie voiton. Valitettavasti veikkaan persuja, ei Petteri nyt sentään hallitusta kaada, mutta tuleeko taas kuuluisat 'en muuta keksinyt'-selitykset?

48/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kunnon peliliike kokoomukselta heittää persut ulos hallituksesta nyt, kun merkittävät päätökset on tehty. Demarit tilalle, niin kannatus lähtisi nousuun. 

Höpö höpö. Silloin menisi kokoomukselta viimeisetkin äänestäjät. 

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis jo vaalit!!

Onko kiire äänestää Venäjän agendaa ajavaa puoluetta?

Ei persut ole saamassa paljoa ääniä tällä kertaa!

Vierailija
50/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis jo vaalit!!

Onko kiire äänestää Venäjän agendaa ajavaa puoluetta?

Mikä puolue Suomessa ajaa Venäjän agendaa, ja millä tavalla se näkyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kunnon peliliike kokoomukselta heittää persut ulos hallituksesta nyt, kun merkittävät päätökset on tehty. Demarit tilalle, niin kannatus lähtisi nousuun. 

Höpö höpö. Silloin menisi kokoomukselta viimeisetkin äänestäjät. 

Enpä usko että menisi. Mutta voiko Orpo saada aikaan enemmistöhallitusta ilman Persuja? Ei taida Demarit olla vapaaehtoisesti tulossa tilalle. 

Vierailija
52/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri Orposta ei ole johtamaan edes nakkikioskia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin oikein leikata erilaisten turhakejärjestöjen avustuksia.

"Suuri osa kansalaisista ymmärtää, että soste-järjestöt tekevät merkittävää ja tärkeää työtä, jota julkinen terveydenhuolto tai hva ei tee. Monien sairauksien jälkihoidon, mielenterveyden ongelmien tai väkivallan uhreiksi joutuneiden tuki tulee juuri järjestöiltä."

Ei sellaisilta järjestöiltä olla leikkaamassa, vaan sellaisilta järjestöiltä, kuten SOSTE, jonka ainoa tehtävä on käydä kahvilla ja konjakilla tai pitkillä lounailla poliitikkojen kanssa.

Vierailija
54/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako Orpo koko ja RKP ja Adlercreutz, että omilta sidosryhmiltä ei leikata? 

Kun köyhiltä on leikattu niin ei ole ko. herrat ja puolueet nousseet barrikadeille.

 

Vai mistä kenkä puristaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kunnon peliliike kokoomukselta heittää persut ulos hallituksesta nyt, kun merkittävät päätökset on tehty. Demarit tilalle, niin kannatus lähtisi nousuun. 

Oletko aivan tosissasi ? Eipä taida olla mahdollista  todellisessa elämässä. Että ihan heitetään ulos hallituksesta. Nyt pullon korkki kiinni, juhannus on jo ohi.

Noilla demariämmillä tunnetusti on hyvin vähän kosketuspintaa faktoihin ja todellisuuteen, se vähäinenkin kosketus on lähinnä kelan tiskillä tapahtuvaa apustulomakkeiden täyttöä.

Eihän nämä mistään demokratiasta ja vaaleista välitä punikkiutopiapäissään, yhtä vähän kuin sanavapaudestakaan. Kun kumpikaan ei pönkää niiden harhaista kuvitelmaa fyysisestä maailmasta.

Vierailija
56/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rydman on nyt niin olevinaan miestä, että voi sentään. Hän ihan unohtaa, että ministeri ei ole diktaattori, joka itse päättää, edes oman ministeriönsä asioista. Hyppi raukka pääministerin silmille, joka sentään johtaa koko tätä maata. Tai pitäisi johtaa.

Taas kohta on syvälliset keskustelut tulilla ja sitten Orpo tulee pitämään tiedotusta median eteen ja kertoo, kuinka nyt on taas  yhteisymmärrys persujen kanssa. ?

Ja minuutin päästä Rydman/Purra laittaa x:ään lausunnon, että ei kun hän se on joka päättää, eikä Orpo saa opastaa persuja,  kun se polkee sananvapautta!

Persut on kuin hiiret, heti kun kissa katsookaan muualle, niin ollaan hyppimässä pöydillä. Ei ikinä niitä enää hallitukseen!

Vierailija
57/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo jatkaa samalla tyylillä kuin 2015 todettuaan että Ruotsista lampsineen 35 000 rikastajan motiivien epäily on rasismia.

Kyllä ne 40 000 lampsivat Persujen levittämää punaista mattoa pitkin.

Vierailija
58/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisteet Rydmanille 👍

TODELLAKIN!!! 👍👍👍👍👍👍

 

Wille nosti kivasti tämän mädän ja haisevan hatullisen demarirälssipaskaa kaikkien veronmaksajien silmien eteen haisemaan, ja samalla pakotti rälssien loiset koloistaan puolustamaan rälssiään ja hillotolppaansa.

Kivasti näkee kuka on mikäkin ja kenen rälssin asialla ollaan.

Erittäin hieno peliliike Willeltä tulevia vaaleja silmilläpitäen. Juuri tälläistä ääenstäjien kuluttajansuojaa suomessa kaivataankin.

Vierailija
59/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisteet Rydmanille 👍

Jep. Hillotolpistaan kiinni pitävät ovat saaneet riittävästi hilloa, liikaakin totta puhuen. Siirtyköön näkkileivän ääreen kuten muutkin kansalaiset. Hyvä Rydman!

Vierailija
60/65 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo näyttäytyy välillä ihan hyvänä PM:nä, sitten aina välillä se saa jonkin pissispistoksen ja alkaa pissistelemään.

Orpo voisi kukkaseppeleen lisäksi pukeutua hameeseen. Ehdotuksen Stea-rahoituksesta on tähän mennessä tehnyt Sosiaali- ja terveysministeriö, ja Sosiaali- ja terveysministeri on hyväksynyt sen ministeriön sisäisenä asiana.

Nyt, kun Rydman käytti vähän punakynää, ja poliittisissa suojatyöpaikoissa työskentelevät älähtivät, niin Orpo haluaa hallituksen ottavan kantaa normaalisti yksittäisessä ministeriössä tehtäviin päätöksiin.

Samaa on tapahtunut kaikkien hallituskauden leikkausten osalta. Vaikka tehdyt leikkauksen ovat suoraan Orpon käsikirjasta, niin hän piileskelee Purran selän takana, ja Purra ottaa kaiken höykytyksen vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi