Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:, Wille Rydmanin kohu syvenee - Hallituksessa ilmiriita

Vierailija
22.06.2026 |

"Pääministeri Petteri Orpo (kok) linjaa, että ministeri ei voi edistaa Stea-avustusten kriteerejä koskevaa asiaa ilman hallituksen hyväksyntää.

Hän viittaa sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydmanin (ps) esittämiin sote-järjestöjen Stea-avustusten uusiin kriteereihin.

– Ministeri Rydmanin esittämistä Stea-avustusten kriteereistä ei ole hallituksessa sopua. Ministeri ei voi edistää asiaa ilman hallituksen hyväksyntää. Siksi vien asian poikkeuksellisesti valtioneuvoston istuntoon käsiteltäväksi, Orpo kirjoittaa viestipalvelu X:ssä." 

Orpo riitauttaa asian ja laittaa nyt pääministerin arvovallan peliin järjestöasiassa. 

IS

Kommentit (262)

Vierailija
161/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo on vellihousu

Rydman ALFA

Menikö sinulta ohi kuka tässä JYRÄSI ja kenet?

Vierailija
162/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokoomuksen äänestäjänä pettynyt Orpoon. Rydmanin leikkaukset ovat oikein hyviä. Olen yllättynyt kokoomuksen linjasta ja pettynyt.

Orpo teki taas sen, mitä hän aina tekee: lähti paniikissa mielistelemään vasemmistoa ja hillotolpparyyppejä. Korruption kasvot tämä Petteri, ja matonen ilman selkärankaa ja itseluottamusta. Tässä oli viimeinen arkku naulaan, minun on pakko äänestää persuja keväällä. Orpo vetää Kokoomuksen suohon. 

T. (Entinen) kokoomuslainen 

Ainahan voit äänestää persuja ja muita ääriaineksia jos kannatat mielivaltaa ja diktatuuria myös demokratiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokoomuksen äänestäjänä pettynyt Orpoon. Rydmanin leikkaukset ovat oikein hyviä. Olen yllättynyt kokoomuksen linjasta ja pettynyt.

Orpo teki taas sen, mitä hän aina tekee: lähti paniikissa mielistelemään vasemmistoa ja hillotolpparyyppejä. Korruption kasvot tämä Petteri, ja matonen ilman selkärankaa ja itseluottamusta. Tässä oli viimeinen arkku naulaan, minun on pakko äänestää persuja keväällä. Orpo vetää Kokoomuksen suohon. 

Ei mene läpi, persu sinä olet. Nyt vain nielette tuon kusipäisen uhonne ja pyyhitte ääliömäisen sekä ylimielisen Virneen naamaltanne. Teitä vedettiin juuri perseeseen. M52

Vierailija
164/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo on vellihousu

Rydman ALFA

ALFA?!?!? 🤣🤣🤣🤣

Vierailija
165/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepen kavereilta meinasi mennä hillotolpat. Voi voi.

Vierailija
166/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Suomessa ei ole oikeistohallitusta. Ole koskaan ollutkaan.
Suomessa ei ole edes oikeistopuolueita.

Vierailija
167/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen naisille on paniikki iskemässä, koska näissä tyhjäntoimitusjärjestöissä on ilmeisesti hyvällä palkalla paljon kokoomuksen kuuluvia akateemisia naisia. Hillotolppa uhkaa ehtyä niin paniikki on iskemässä. Nyt yritetään viivytystaistelua ja pelastaa sitä mikä on pelastettavissa.

On järjestöissä muidenkin puolueiden jäseniä, mutta ilmeisesti hallituspuolueista kokoomuksella on eniten hävittää tämän osalta.

Noloa,  noloa, noloa! 

Vierailija
168/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun hallitus kaatuisi. Olen odottanut jo 3 vuotta, että se kaatuisi. Ahistaa niin paljon tämä oikeistohallitus.

Juuri näin. Amerikassa kokoomus olisi kommunistipuolue. Bernie Sandersia vasemmalla.

Vierailija
169/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä persumeininkiä, kun persulle on annettu hiukan valtaa. Ku si nousee hattuun välittömästi, ja elkeet ovat kuin diktaattorilla.

No on niillä pää täynnä kusta jo ilman valtaakin.

Eipähän tuossa tavistallaajalle ole mitään uutta. Nolojen tilanteiden ”mies”, ville, taas riisu naamionsa.

Vierailija
170/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene läpi, persu sinä olet. Nyt vain nielette tuon kusipäisen uhonne ja pyyhitte ääliömäisen sekä ylimielisen Virneen naamaltanne. Teitä vedettiin juuri perseeseen. M52

Sori, mutta olet typerä ja nolo mutta uskossasi varmaan vahva, poliittinen trolli. 

Vierailija
171/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun Suomessa ei ole tilaa nassepuolueille  yms. sinimustille naisia pahoinpiteleville hyypiöille. Tyydy siihen mitä kansa haluaa.

Vierailija
172/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä persumeininkiä, kun persulle on annettu hiukan valtaa. Ku si nousee hattuun välittömästi, ja elkeet ovat kuin diktaattorilla.

Lista säästöistä on erinomaisen hyvin harkittu,löysän rahan aika on ohi ja ex poliitikot menköön oikeisiin tuottaviin töihin siitä tässä on kyse loputon verovarojen kuppaus huuhaahan.

Vierailija
173/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo on vellihousu

Rydman ALFA

Menikö sinulta ohi kuka tässä JYRÄSI ja kenet?

Persulla voi olla tuo luetun ymmärtäminen hakusessa, kun elämämkoulussakin jäi luokalleen. 

Vierailija
174/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Amerikassa kokoomus olisi kommunistipuolue. Bernie Sandersia vasemmalla.

And so what? Kiinnostaa kuin kilo trumpin p*skaa mitä amerikassa.

Vierailija
175/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo on nyt vaalien edessä häämöttäessä löytänyt epätoivoisesti ns mu*ansa. Tietää myös että kansan mielipide Rydestä jakaantuu, niin uskaltaa. Pelkkä surkea peluri.

Asiallisia leikkauksia löperöön ja älyttömiin rahanjakoihin veronmaksajilta,  varsinkin maamujen harrastus ja uskonsalevittämis ketkuiluun ja vetkuiluun, joiden aika todellakin loppua !

Et sitten käsittänyt, että Orpo vastustaa noita 'asiallisia leikkaiksia', joita Ryde esittää. Orpo nimenomaan ei suostu leikkaamaan musulmaanijärjestöiltä.

Älä kääntele persu asioita päälaelleen. Orpo vaan palautti teidän mikkihiiren maanpinnalle  kun se ylitti valtuutensa.

Vierailija
176/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun Suomessa ei ole tilaa nassepuolueille  yms. sinimustille naisia pahoinpiteleville hyypiöille. Tyydy siihen mitä kansa haluaa.

Nasset, SiniMustat ja muut sosialistit tosin ovat siellä äärivasemmalla.

Läpälässynlässynlää.

Vierailija
177/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa persuilla ja kokoomuksella? Persut ovat lauma tyhjäpäisiä teresammallahtia, kun kokoomuksessa niitä on vain yksi. Sekin tosin loikkaa kohta persuihin.

Vierailija
178/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko osaamattomuudestakin antaa vahvat näytöt? Voi, ole persu.

Vierailija
179/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele jos Orpo olisi saanut valtavan määrän tappouhkauksia näiden leikkausasioiden vuoksi ja siksi taipuu. 

Vierailija
180/262 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisten uusi puolueohjelma on tiivistetty kahteen sanaan: "Takinkäännön jalo taito". Ennen vaaleja luvataan ajaa "pienen ihmisen etua", mutta hallituksessa huomataan, että takki istuu paljon paremmin väärinpäin käännettynä – ja taskut valmiina täytettäväksi.

Puolueen sisäinen dynamiikka noudattaa ikuista luonnonlakia:

Ensin vaaditaan muutosta.

Sitten petetään omat äänestäjät.

Lopulta tapellaan keskenään siitä, kenen syy se oli.

Kun ministeriauton takapenkki kutsuu, periaatteet lentävät ikkunasta nopeammin kuin bensa-alennukset. Ja kun omat alkavat kritisoida menoa, puolueen sisäinen puhdistus alkaa: haukutaan kaikki pettureiksi, perustetaan uusi siipi ja aloitetaan sama kierre alusta. Koska mikään ei yhdistä persuja niin paljon kuin yhteinen vihollinen – paitsi tietysti toinen persu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän