Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kaikilla on kesämökit?

Vierailija
22.06.2026 |

Eli miten voi olla että kaikille on sattunut perintönä tulemaan joku pieni merenrantatontti, kalliolla, mistä kivasti pääsee aamu-uinnille? Ja oma investointi on 15 neliön moderni yöpymismökki, terassi ja grilli. Muuta ei tarvitse, koska sauna ja suvun päämökki on viereisellä tontilla ja vapaana käyttää jos haluaa.


sellaiseen olisi varaa mullakin. Mutta ei 300 000 euron merenrantatonttiin, mitä ei edes ole saatavilla kohtuullisen matkan päässä, kun vanhat suvut ei maistaan luovu.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes haluaisi mökkiä. Ahdistaa ajatuskin ikuisesta työleiristä, jossa pitäisi fiilistellä sitä, kuinka mitään mukavuuksia ei ole.

Vierailija
22/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhemmat huokailivat isoon ääneen, että laitetaan kyllä mökki myyntiin ja kun me lapset oltiin sitä mieltä että hyvä homma, mitä noita vastuita ja velvollisuuksia pitämään niin eivät sitten myyneetkään. Kai ne ajatteli, että me kuorossa huudetaan, että älkää myykö. Kukaan meistä lapsista ei ole edes käynyt koko mökillä 10 vuoteen niin miten kävisi edes mielessä, että yhtäkkiä me se mökkerö haluttaisiin pitää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes haluaisi mökkiä. Ahdistaa ajatuskin ikuisesta työleiristä, jossa pitäisi fiilistellä sitä, kuinka mitään mukavuuksia ei ole.

Kuule. Eletään vuotta 2026 ja mökille saat ihan tasan ne mukavuudet mitä itse haluat. Mökistä ja varsinkin pihasta voi myös tehdä sellaisen, ettei siellä tarvii tehdä oikeastaan mitään hommia. Ja kun joku homma on ihan pakollinen, aina löytyy joku tekemään sen rahaa vastaan.

Mutta onpa ihanaa, ettei sun tarvitse ahdistua kuvaamasi kaltaisella mökillä! Sellaisella mäkin ahdistuisin. Omallani en.

Vierailija
24/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mökkiä kaikilla. Yhdelläkään ystävälläni ei ole mökkiä, ja olemme keski-ikäisiä.

 

Itse en edes haluaisi mökkiä. En viihdy mökillä pitkään. Kotona on enemmän tekemisen mahdollusuuksia. Jos haluan mökille pariksi päiväksi, vuokraan sellaisen. Ei tarvitse muulloin mökistä huolehtia.

Vierailija
25/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivan maan mökki eli vähän homeinen rintamamiestalo tuli perintönä. Haja-asutusalue, tontilla ei ole arvoa ja talo pitäisi täydellisesti peruskorjata, jos tästä tekisi pysyvän asunnon. Mökkikäytössä tätä voi silti pitää.

Vierailija
26/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes haluaisi mökkiä. Ahdistaa ajatuskin ikuisesta työleiristä, jossa pitäisi fiilistellä sitä, kuinka mitään mukavuuksia ei ole.

Samaa mieltä. Meillä on "kesämökkinä" vapaa-ajan asunto Tampereen keskustasta ja tämä on meille aivan täydellinen ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi