Miten kaikilla on kesämökit?
Eli miten voi olla että kaikille on sattunut perintönä tulemaan joku pieni merenrantatontti, kalliolla, mistä kivasti pääsee aamu-uinnille? Ja oma investointi on 15 neliön moderni yöpymismökki, terassi ja grilli. Muuta ei tarvitse, koska sauna ja suvun päämökki on viereisellä tontilla ja vapaana käyttää jos haluaa.
sellaiseen olisi varaa mullakin. Mutta ei 300 000 euron merenrantatonttiin, mitä ei edes ole saatavilla kohtuullisen matkan päässä, kun vanhat suvut ei maistaan luovu.
Kommentit (26)
Et oo kuullut että niitä voi vuokrata.
Samalla välttää kaikki nurmikonajelut, puiden hakkuut ja muut piiperrykset.
No kato ihan itse ostin ihan itse ansaitsemillani palkkarahoilla. Hinta hiukan alle 100 000 euroa.
Jos pystyy elämään ilman mökkiä, autoa, kalliita keittiöremontteja, lomamatkoja jne. niin ei elämä paljoa maksa ja raha ei ole tärkeää.
Meille tuli perintönä. Kyllä siihen silti on joutunut omaakin rahaa vuosien myötä laittamaan kiinni, mökin pitäminen kunnossa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyy elämään ilman mökkiä, autoa, kalliita keittiöremontteja, lomamatkoja jne. niin ei elämä paljoa maksa ja raha ei ole tärkeää.
No höh. Tottakai pystyy, mutta kaikkien ei tarvitse elää ilman noita. Jos rahaa on, niin ei siitä ole iloa, jos ei sitä käytä.
Voi ku olisikin mökki. Vanhemmilla oli jonkin aikaa, myytiin pois, kun vanhemmat erosivat.
Töitä, töitä ja töitä.
Meillä on kaksi mökkiä. Toinen saatu perintönä ja toinen ostettu itse.
Vierailija kirjoitti:
Rikkailla on aikaa palstailla.
Ja lomalaisilla. Ja sairauslomalaisilla. Ja eläkeläisillä. Ja työttömillä. Ja ja ja.
mä taas toivon ettei kummankaan suvussa olisi kesäpaikkaa josta sitten uhriudutaan jos siellä ei huvita käydä. en kaipaa toisten rytmejä lomiini tai ylimääräisiä neliöitä siivottavaksi, ei kiitos. mieluummin vuokraan mökin vaihtuvasta paikasta jos sellaista kaipaan mutta viihdyn kodissani.
Ei minulla ole kesämökkiä. En tarvitse. Ollessani vielä naimisissa mies osti ennakkoperinnöllään perheellemme mökin, mutta jätin sen erossa hänelle.
Olisin samaa mieltä kuin #2 että ennemmin järven rannalta, kun katselee kuviä vihreästä vedestä saaristossa. Toki moni sisävesikin on ruskistunut metsäojitusten takia.
Kun käy töissä, on varaa ostaa kesämökki kivalta paikalta.
Vierailija kirjoitti:
mä taas toivon ettei kummankaan suvussa olisi kesäpaikkaa josta sitten uhriudutaan jos siellä ei huvita käydä. en kaipaa toisten rytmejä lomiini tai ylimääräisiä neliöitä siivottavaksi, ei kiitos. mieluummin vuokraan mökin vaihtuvasta paikasta jos sellaista kaipaan mutta viihdyn kodissani.
Itse kieltäydyin tällaisen vastaanottamisesta. Ihan kiva ajatus joo, mutta tuo mukanaan paljon väistämättömiä kustannuksia. Sekä sen ihanan suvun taakan, että monella kuitenkin on jonkinlainen side siihen paikkaan, eli potentiaalisia käyttäjiä pyörii nurkissa. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyy elämään ilman mökkiä, autoa, kalliita keittiöremontteja, lomamatkoja jne. niin ei elämä paljoa maksa ja raha ei ole tärkeää.
Eikö?
Ei minulla ole enkä edes halua sellaista. Vuokraan jos tulee ihan pakottava tarve mökkeillä.
Lapsena kaikki lomat kun raahattiin rakentamaan mökkiä vanhempien kanssa niin nyt se on olemassa.
En halunnut vanhempieni kesämökkiä kun he ikääntyneinä halusivat siitä luopua. Eikä velikään halunnut, vaikka lapsina kaiket kesät tyytväisinä mökkeilimme. Mökki myytiin, kaikki olivat tyytyväisä.
Kyllä, tontti tuli perintönä. Oli valmiiksi haettu kaavaan rakennuspaikaksi, joten rakennuslupaa ei tarvinnut jännittää. Tontti ei ole merenrannassa, onneksi, koska omasta mielestä puhdas järvi on parempi ja merenrantamökille olisi satojen kilometrien matka. Lääniä tässä on sen verran, että pihalla voi kulkea vaikka alasti, eikä näy naapuriin. Me käydään saunasta vilvoittelemassa sekä uimassa nakuna. Niin ja paljussa!
Mökki ei ihan rakentunut 15 tonnilla. Puoli kilometriä tietä, tontin maatyöt, kaivo, jätevesikaivot, perustukset ja itse mökki terasseineen ja kaikkine sisustuksineen, niin aika tarkalleen 150 tonnia meni. Toki siihenkin rahat saatiin myymällä perintöä, eli sijoitusasunto kaupungista.
Ollaanko kiitollisia perinnönjättäjille? Kyllä! Todellakin.