Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Martta Holmbergin satoihin työhakemuksiin ei vastattu mitään - Norjassa sai heti palkkatyön ensimmäisellä työhakemuksella

Vierailija
22.06.2026 |

https://www.hs.fi/suomi/art-2000012067073.html

 

Taas todiste siitä että mitään eurooppalaista lamaa ei ole olemassakaan. Suomi vain on persläpi. Nuorten ja etenkin vastavalmistuneiden kannatta hylätä Suomi ja rakentaa hyvä elämä muualla.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan työkkäri Ei auta ihmisia löytämään työpaikkoja. Toisin on useissa muissa euroopan maissa (Norja, Alankomaat, Tanska, Saksa esim.). 

Vierailija
22/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ihan dementoitunut meininki, puhutaan jostain orjatyön järjestämisestä, kierretään työnantajavelvoitteita, pyritään romuttamaan palkat samalla kun muu Eurooppa palkkaa ihan normaaleihin töihin tavallisia ihmisiä jotka hakevat töitä.

Tämä! 
Itse ajattelen että tämän nykyisen hallituksen aikana työntekijöiden arvostus on romahtanut tai ainakin jotenkin avoimemmin näytetään ettei työntekijää arvosteta lainkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuliko joku oikeasti että euroopassa on jokin laajempikin lama menossa? :D Ehei, Suomessa vain. Mutta eipähän jouduttu "tarkkikselle" kuten Italia ja Kreikka, Suomi ei mitään almuja tarvitse! Näinhän äänestettiin? Nauttikaamme nyt.

Vierailija
24/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen sosialismin tulosta vuosikymmenten ajalta. Täällä kellään ei saa olla enempää rahaa, joten harvalla varaa perustaa yritys, joka kykenisi palkkaamaan väkeä riittävällä palkalla. Ilman pääomaa (plus osaava työvoima ja raaka-aineet) ei saavuteta talouskasvua, ensimmäinen asia joka Aallossa. Tosin Sorsa-säätiön mukaan hyvinvointi perustuu kovaan verotukseen ja laiskuuteen.

Kalevi Sorsa ja raaka-aineet. Voi luoja. Tule sieltä ummehtuneelta 80-luvulta nykyaikaan. 

 

Valtaosa talouskasvusta tulee jo nyt immateriaalioikeuksista, tekoälyn hyödyntämisestä sekä digitaalisista palveluista.

 

Ajat jolloin joku sellutehdas tai autotehdas olivat kasvun moottoreita ovat olleet takanapäin jo vuosikymmeniä. Pelkästään UPM:n tulos romahti viime vuonna 47%.
https://www.hs.fi/talous/art-2000011590715.html

Raaka-aineet on kuvannollinen käsite, tekoäly vaatii myös infraa, joka sisältää materiaalia, ei pääomaa pelkästään. Taas kommunistit vauhdissa kehumassa Sorsa säätiön saavutuksia talouskasvun mahdollistajana palstalla.

Vierailija
25/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan työkkäri Ei auta ihmisia löytämään työpaikkoja. Toisin on useissa muissa euroopan maissa (Norja, Alankomaat, Tanska, Saksa esim.). 

Kyllä auttaa ja valtio sponsoroi jos et ole suomalainen. Vai luuletko että lukutaidottomat kehitysmaalaiset on suomalaisia etevämpiä hakemaan iisejä entrylevelin duuneja.

Vierailija
26/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän se EK ja muut haluavat että työntekijät kilpailevat työpaikoista ja jos haluaa ohi kilpailun pitää olla suhteita. 

Miksi koko oppositio vastusti työluvan tulorajan nostoa tasolle 1600 €/kk, joka on edelleen naurettavan alhainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen sosialismin tulosta vuosikymmenten ajalta. Täällä kellään ei saa olla enempää rahaa, joten harvalla varaa perustaa yritys, joka kykenisi palkkaamaan väkeä riittävällä palkalla. Ilman pääomaa (plus osaava työvoima ja raaka-aineet) ei saavuteta talouskasvua, ensimmäinen asia joka Aallossa. Tosin Sorsa-säätiön mukaan hyvinvointi perustuu kovaan verotukseen ja laiskuuteen.

Kalevi Sorsa ja raaka-aineet. Voi luoja. Tule sieltä ummehtuneelta 80-luvulta nykyaikaan. 

 

Valtaosa talouskasvusta tulee jo nyt immateriaalioikeuksista, tekoälyn hyödyntämisestä sekä digitaalisista palveluista.

 

Ajat jolloin joku sellutehdas tai autotehdas olivat kasvun moottoreita ovat olleet takanapäin jo vuosikymmeniä. Pelkästään UPM:n tulos romahti viime vuonna 47%.
https://www.hs.fi/talous/art-2000011590715.html

Raaka-aineet on kuvannollinen käsite, tekoäly vaatii myös infraa, joka sisältää materiaalia, ei pääomaa pelkästään. Taas kommunistit vauhdissa kehumassa Sorsa säätiön saavutuksia talouskasvun mahdollistajana palstalla.

Kukaan alle 45v ei edes tiedä kuka on "Kalevi Sorsa" ja SKP sai viime vaaleissa n. 1700 ääntä. Aikasi meni jo, papparainen.

Vierailija
28/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen sosialismin tulosta vuosikymmenten ajalta. Täällä kellään ei saa olla enempää rahaa, joten harvalla varaa perustaa yritys, joka kykenisi palkkaamaan väkeä riittävällä palkalla. Ilman pääomaa (plus osaava työvoima ja raaka-aineet) ei saavuteta talouskasvua, ensimmäinen asia joka Aallossa. Tosin Sorsa-säätiön mukaan hyvinvointi perustuu kovaan verotukseen ja laiskuuteen.

Kalevi Sorsa ja raaka-aineet. Voi luoja. Tule sieltä ummehtuneelta 80-luvulta nykyaikaan. 

 

Valtaosa talouskasvusta tulee jo nyt immateriaalioikeuksista, tekoälyn hyödyntämisestä sekä digitaalisista palveluista.

 

Ajat jolloin joku sellutehdas tai autotehdas olivat kasvun moottoreita ovat olleet takanapäin jo vuosikymmeniä. Pelkästään UPM:n tulos romahti viime vuonna 47%.
https://www.hs.fi/talous/art-2000011590715.html

Raaka-aineet on kuvannollinen käsite, tekoäly vaatii myös infraa, joka sisältää materiaalia, ei pääomaa pelkästään. Taas kommunistit vauhdissa kehumassa Sorsa säätiön saavutuksia talouskasvun mahdollistajana palstalla.

Kukaan alle 45v ei edes tiedä kuka on "Kalevi Sorsa" ja SKP sai viime vaaleissa n. 1700 ääntä. Aikasi meni jo, papparainen.

Mistä kommunistit tulevat palstalle, ilmeisesti ei varaa kesälomaan vaan kelan tuilla kipataan kaljaa kotisoffalla koko kesä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla kakskymppinen nainen jonka etunimi on Martta 🤣

Vierailija
30/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit aina kommentoivat näihin, että nyt on hyvä olla ulkomailla töissä ja sitten palata Suomeen perhettä perustamaan ja muutenkin takaisin töihin Suomeen kun Suomen tilanne paranee. 

Ei se parane eikä Suomeen kannata palata ollenkaan. Parempi jäädä suosiolla ulkomailla loppuiäksi.

No tämä ei ainkaan Suomen tilannetta paranna, jos verot maksetaan uökomaille.

Tämä maa ei nouse verottamalla vaan tekemällä korkean jalostusasteen töitä joista saadaan vientituloja. Tuottavuus on kuitenkin surkea ja verorasitus kohtuuton. Tämä on mahdoton yhdistelmä. Koulutus ei ole ratkaisu jos mitataan tutkintojen määrää eikä osaamista. Tuottavuus ei ole työpaikalla ja etänä notkuttujen tuntien määrää vaan aikaansaatuja suoritteita. 
Emme yksinkertaisesti pärjää verrokkimaillemme. Sosialismia on nyt kokeiltu monta vuosikymmentä ja tulos on karmea. Nyt tarvittaisiin rohkeutta nousta poteroista ja yrittää jotain aivan muuta. Mallia ei tarvi katsoa USA:sta vaan esim. Ruotsista tai Tanskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa yritykset eivät juuri palkkaa lisää kun markkinat ovat jäissä. Töitä löytyy sitten kun talous lähtee joskus kasvuun. Tätä on odoteltu kohta kaksikymmentä vuotta mutta jostain syystä ei ole löydetty yritystoimintaa kannustavia keinoja vaikka on laskettu yrityksen tuloveroa. 

Jos minulta kysyttäisiin niin laskisin arvonlisäveroa j20 prosenttiin a vapauttaisin alle 100 000 euron vuotuisen liiketoiminnan kokonaan verosta. Niin kauan kuin valtio keskittyy puristamaan kaiken mahdollisen irti yrityksiltä ei työllisyys tule paranemaan. 

Vierailija
32/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla kakskymppinen nainen jonka etunimi on Martta 🤣

Miksei voisi olla? Löytyy Emiliaa, Amandaa, Iltaa jne. Nimet siirtyvät isoäideiltä tai isoisoäideiltä lapsille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit aina kommentoivat näihin, että nyt on hyvä olla ulkomailla töissä ja sitten palata Suomeen perhettä perustamaan ja muutenkin takaisin töihin Suomeen kun Suomen tilanne paranee. 

Ei se parane eikä Suomeen kannata palata ollenkaan. Parempi jäädä suosiolla ulkomailla loppuiäksi.

No tämä ei ainkaan Suomen tilannetta paranna, jos verot maksetaan uökomaille.

Tämä maa ei nouse verottamalla vaan tekemällä korkean jalostusasteen töitä joista saadaan vientituloja. Tuottavuus on kuitenkin surkea ja verorasitus kohtuuton. Tämä on mahdoton yhdistelmä. Koulutus ei ole ratkaisu jos mitataan tutkintojen määrää eikä osaamista. Tuottavuus ei ole työpaikalla ja etänä notkuttujen tuntien määrää vaan aikaansaatuja suoritteita. 
Emme yksinkertaisesti pärjää verrokkimaillemme. Sosialismia on nyt kokeiltu monta vuosikymmentä ja tulos on karmea. Nyt tarvittaisiin rohkeutta nousta poteroista ja yrittää jotain aivan muuta. Mallia ei tarvi katsoa USA:sta vaan esim. Ruotsista tai Tanskasta.

Kannatan itsekin Tanskan mallia. Olet velvollinen hakemaan töitä ja viranomainen on velvollinen osoittamaan niitä. Jos työtä ei ole saat korvausta n. 1700€/kk.

 

Sillä elää jo aika paljon paremmin kuin Suomen 595e työttömyyskorvauksella, eikä täällä edes te-palvelut kykene osoittamaan minkäänlaista palkkatyötä edes tohtorille joka tehnyt satoja työhakemuksia.

Vierailija
34/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan työkkäri Ei auta ihmisia löytämään työpaikkoja. Toisin on useissa muissa euroopan maissa (Norja, Alankomaat, Tanska, Saksa esim.). 

Kyllä auttaa ja valtio sponsoroi jos et ole suomalainen. Vai luuletko että lukutaidottomat kehitysmaalaiset on suomalaisia etevämpiä hakemaan iisejä entrylevelin duuneja.

Oikeita työpaikkoja, ei 0 tunti-orjatyö-siivojaksi/hoitajaksi. Suomalaisellehan on Suomessa este jos et puhu ilmoituksessa vaadittua kiltä, onneksi ei vanhustenhoitajien tarvitse osata suomea :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yritykset eivät juuri palkkaa lisää kun markkinat ovat jäissä. Töitä löytyy sitten kun talous lähtee joskus kasvuun. Tätä on odoteltu kohta kaksikymmentä vuotta mutta jostain syystä ei ole löydetty yritystoimintaa kannustavia keinoja vaikka on laskettu yrityksen tuloveroa. 

Jos minulta kysyttäisiin niin laskisin arvonlisäveroa j20 prosenttiin a vapauttaisin alle 100 000 euron vuotuisen liiketoiminnan kokonaan verosta. Niin kauan kuin valtio keskittyy puristamaan kaiken mahdollisen irti yrityksiltä ei työllisyys tule paranemaan. 

Markkinat on jäissä, koska kukaan ei uskalla tukileikkausten takia enää kuluttaa. Ansiosidonnainenkin paskottiin aivan täysin.

Vierailija
36/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

32: Koska se on typerä mummomainen nimi. Ja sen takia se ei varmaan saa työpaikkaakaan.

Vierailija
37/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mä maksan veroja kun lääkäriinkään ei pääse... Halpa terveydenhuolto juu juu varmaan on ilmainen kansalaisille kun sinne ei pääse :D

Vierailija
38/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit aina kommentoivat näihin, että nyt on hyvä olla ulkomailla töissä ja sitten palata Suomeen perhettä perustamaan ja muutenkin takaisin töihin Suomeen kun Suomen tilanne paranee. 

Ei se parane eikä Suomeen kannata palata ollenkaan. Parempi jäädä suosiolla ulkomailla loppuiäksi.

No tämä ei ainkaan Suomen tilannetta paranna, jos verot maksetaan uökomaille.

Tämä maa ei nouse verottamalla vaan tekemällä korkean jalostusasteen töitä joista saadaan vientituloja. Tuottavuus on kuitenkin surkea ja verorasitus kohtuuton. Tämä on mahdoton yhdistelmä. Koulutus ei ole ratkaisu jos mitataan tutkintojen määrää eikä osaamista. Tuottavuus ei ole työpaikalla ja etänä notkuttujen tuntien määrää vaan aikaansaatuja suoritteita. 
Emme yksinkertaisesti pärjää verrokkimaillemme. Sosialismia on nyt kokeiltu monta vuosikymmentä ja tulos on karmea. Nyt tarvittaisiin rohkeutta nousta poteroista ja yrittää jotain aivan muuta. Mallia ei tarvi katsoa USA:sta vaan esim. Ruotsista tai Tanskasta.

Kannatan itsekin Tanskan mallia. Olet velvollinen hakemaan töitä ja viranomainen on velvollinen osoittamaan niitä. Jos työtä ei ole saat korvausta n. 1700€/kk.

 

Sillä elää jo aika paljon paremmin kuin Suomen 595e työttömyyskorvauksella, eikä täällä edes te-palvelut kykene osoittamaan minkäänlaista palkkatyötä edes tohtorille joka tehnyt satoja työhakemuksia.

Eihän tuolla rahalla kannata ees mennä mihinkään töihin, vaan asua Thaimaassa.

Vierailija
39/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuliko joku oikeasti että euroopassa on jokin laajempikin lama menossa? :D Ehei, Suomessa vain. Mutta eipähän jouduttu "tarkkikselle" kuten Italia ja Kreikka, Suomi ei mitään almuja tarvitse! Näinhän äänestettiin? Nauttikaamme nyt.

Euroopassa oli lama finanssikriisin jälkeen ja vähän sen jälkeen oli eurokriisi. Amerikkalaiset elvyttivät heti talouttaan helikopterirahalla. Eurooppa tuli sitten muutama vuosi myöhemmin perässä kun EKP:n Mario Draghi julisti vuonna 2012 että "whatever it takes" ja talous lähti kasvuun muualla paitsi Suomessa. Silloin meillä oli Kataisen hallitus joka ei kyennyt tekemään mitään uudistuksia. Suomen talous oli hetken kasvussa Sipilän hallituksen aikaan mutta siihen se jäi. 

Taloussokkeja on tullut jatkuvasti ja sen seurauksena Suomen talous sakkaa mutta ei se muualla vaikuta niin paljon. Pitäisikö selvittää mitä Irlanti teki oikein kun se oli finanssikriisin jälkeen IMF:n ohjauksessa mutta nyt bruttokansantuote on kaksinkertaistunut noin kymmenessä vuodessa kun Suomessa ollaan aika samoissa lukemissa. Suomen taloutta kun katsoo niin aika heikolta näyttää tulevaisuus ihan joka mittarilla. Töitä ei täältä tule löytymään eli lähteminen kannattaa jos tulee tilaisuus.

Vierailija
40/53 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että jutussa mainittu suomalainen tapa olla edes ilmoittamatta palkkaa hakuprofiilissa (jotta voidaan vaivihkaa ehdottaa jotain nollapalkkaa tai kevytyrittäjyyttä aivan haastiksen lopulla) on laillinen.

 

Pitäisi tännekin saada tuo lakisääteinen pakko ilmoittaa kuukausipalkka avoimesti. Taitaisi pudota avoimien paikkojen määrä 90% vielä nykyiseltä alhaiselta tasolta.

Parempi jos palkka ilmoitettaisiin vuosipalkkana palkkahaitarilla. Esimerkiksi 30te - 50te kokemuksesta riippuen. Minusta tuo on paljon selkeämpi ja antaa sekä työnhakijalle että työnantajalle liikkumavaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä