Millainen olisi sun unelma elämä? Missä asuisit, mitä tekisit tms.
Kommentit (24)
Asuisin vuodenaikojen mukaan eri paikoissa. Touko-syyskuun Suomessa jossain kirkasvetisen hiekkarannan äärellä havumetsän lomassa rinnetontilla, omakotitalossa joka on kuin muumitalo; korkea tornimainen.
Loka-huhtikuuksi lentäisin omalla helikopterillani jonnekin Alpeille, Kroatiaan tai Portugaliin. Italia käy oikein hyvin myös.
Olisin kirjailija tai joku taiteilija.
Ei lapsia, eikä miestä.
Eläisin vanhan jugend-talon vintti asunnossa keskustassa, josta näkyy peltikattoja ja meri.
Olisin tietysti myös paremmassa kunnossa ja nätimpi ja rikkaampi. Olisin ulkoisesti näyttävä ja rohkea tyyliltäni. En olisi allerginen, enkä astmaattinen - niin voisi olla kissoja. Kävisin kulttuuririennoissa ja harrastaisin taiteiluja sun muita luovia tekemisiä. Minulla olisi paljon hyviä ihmisiä ympärilläni ja olisin rakastettu ja arvostettu.
Matkustelisin ympäri maailmaa nähden ja kokien eri maita ja kulttuureita. Tosin matkustelu on raskasta, joten kotona ja mökilläkin on kiva välillä olla.
Mikä parasta, pääsin juuri eläkkeelle ja voin alkaa elämään unelmaelämääni.
Vierailija kirjoitti:
Eläisin vanhan jugend-talon vintti asunnossa keskustassa, josta näkyy peltikattoja ja meri.
Olisin tietysti myös paremmassa kunnossa ja nätimpi ja rikkaampi. Olisin ulkoisesti näyttävä ja rohkea tyyliltäni. En olisi allerginen, enkä astmaattinen - niin voisi olla kissoja. Kävisin kulttuuririennoissa ja harrastaisin taiteiluja sun muita luovia tekemisiä. Minulla olisi paljon hyviä ihmisiä ympärilläni ja olisin rakastettu ja arvostettu.
Tämä on kyllä hyvin ja hienosti haaveiltu, vaikka ei minun haaveitani vastaakaan.
Minä vietän nyt unelmaelämääni. Asumme isossa hirsitalossa maaseudulla järven rannalla. Kaksi lasta ja koira. Emme käy enää töissä ja rahaa tulee tileille jatkuvasti.
Haluaisin olla terve eikä olisi kroonisia kipuja.
Asuisin upeassa talossa meren rannalla. Rakastan merta ja varsinkin merenrantataloja. Jonkun kivan miehen kanssa. Olisi niin paljon rahaa, ettei tarvisi käydä töissä.
Aika lailla vaatisi rahaa, että mun haaveiden elämän voisi toteuttaa: Talvet asuisin Välimerellä jossain kivassa helppohoitoisessa pientalossa tai ehkä jopa kerrostalossa, missä mulla olisi iso oma parveke tai patio. Talvella voisin tehdä reissuja mun Lapin (mieluiten Saariselän alue) talolle. Kesällä viettäisin aikaa mun talolla sisämaan järven rannalla, myös nykyinen kesämökki kelpaisi jos sinne saisi kaikki mukavuudet ja se olisi vain mun käytössä. Syksyllä viettäisin aikaa myös siellä Lapissa.
Mun (nyt jo aikuiset) lapset olisivat paljon näissä mukana, oli heillä oma perhe tai ei.
Toisaalta haluaisin pitää hevosta ja koiria, hepan kylläkin niin, että se on täysihoidossa eräällä kivalla tallilla joka on nykyisen kesämökin lähellä. Koirat ehkä kulkisivat mun mukana. Jos mulla olisi se heppa, niin viettäisin enemmän aikaa siellä "kesätalolla".
Töitä olen tehnyt jo niin pitkään, että voisin hyvin heittäytyä oloneuvokseksi. Toki käyttäisin aikaa taiteen tekemiseen, hyväntekeväisyyteen, urheiluun ja perheen sekä ystävien kanssa seurusteluun.
Jos tulee päävoitto Lotosta tai Eurojaskasta, nämä haaveet voivat vaikka toteutua :)
Elän unelmaelämääni Etelä-Euroopassa. Toivon vaan että olisin voinut tehdä tämän 50v eikä 60+v ikäisenä. Pelkään etten pysty nauttimaan tästä elämästä tarpeeksi kauan
Jossain maalla. Jos rahaa olisi kuin roskaa, voisin pitää vanhan ajan tyyliin kartanoa: viljelyitä, eläimiä, ehkä myös metsää. Palkkaisin kunnon palkalla ja työehdoilla riittävästi ihmisiä hommiin. Voisin kuvata kivoja eläinvideoita nettiin.
Ja jos sitä rahaa olisi kuin roskaa, alkaisin tuottaa kännyköitä, jotka ei vakoile, kotitalousrobotteja, jätteenlajittelurobotteja, osallistuisin/ rahoittaisin erilaista tutkimusta ja tutkijoita esim. energia, terveys. Alkaisin tuottamaan ihmisille ilmaista tietoa tärkeistä asioista, jotta niistä ei voitaisi kusettaa tai lypsää valtavia määriä rahaa, esim. oikeudellista neuvontaa. Varmasti keksisin paljonkin mitä voisin tehdä.
Haluaisin olla mieleltäni terve ja asua jossain pienessä kylässä vanhassa kivitalossa. Olisi pari kanaa ja lammas.
Elän unelmaelämää keväästä myöhäsyksyyn kun voin asua mökissä järven rannalla koirieni ja kissan kanssa. Talvellakin täällä viihtyisin, mutta se vaatisi ison ja kalliin remontin että täällä pärjäisi. Ehkä joskus kun puoliso jää eläkkeelle voisi kaupunkiasunnon myydä ja myyntitulo käyttää remppaan ellen saa lottovoittoa. Suostuisiko puoliso muuttamaan tänne korpeen? Sitten hankkisin hepan tai pari, vuohia, kanoja, ehkä lehmän jne. Saahan sitä haaveilla. Lapissa haluaisin käydä useammin vaeltamassa ja oma mökki jossain tunturin juurella olisi ihana. Pitääpä lotota.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisimman kaukana kaikesta. Luonnon keskellä. Ei naapureita lähimaillakaan. Vesistö lähellä, ehkä pieni maatilkku niin tulisi omavaraisesti toimeen.
Minulla on tilanne hyvin lähellä tuota. Kunhan nuo kaksi naapuria, 800 metrin ja 1300 metrin päässä kuukahtavat, ostan niidenkin maat pois. Sen jälkeen lähin naapuri löytyisi yli 2km päästä.
M54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisimman kaukana kaikesta. Luonnon keskellä. Ei naapureita lähimaillakaan. Vesistö lähellä, ehkä pieni maatilkku niin tulisi omavaraisesti toimeen.
Minulla on tilanne hyvin lähellä tuota. Kunhan nuo kaksi naapuria, 800 metrin ja 1300 metrin päässä kuukahtavat, ostan niidenkin maat pois. Sen jälkeen lähin naapuri löytyisi yli 2km päästä.
M54
Jospa kuukahdatkin ensin
Ei ole koskaan ollut unelmia. Lapsesta asti koulutettu että ei tarvitse unelmoida tai haluta mitään.
Unelmat ja todellisuus harvoin kohtaavat.😭
Kuulemma on tärkeää, että olisi unelmia. No, minulla ei ole, enkä tiedä, kannattaako niitä väkisin alkaa keksiä. Olen muuten aika tyytyväinen, vaikka olen työttömänä, mutta olisi mukavaa, jos kaikilla läheisillä olisi asiat hyvin, ei ahdistuksia, masennuksia, ja kaikki pysyisimme terveinä. No, sellaista jatkuvaa olotilaa ei tule, joten se on huono unelmaksi. m48
Tampereella järven rannalla. Tienaisin hyvin ja olisi lapsiakin. Ja nykyinen ukko. Pihalla olisi kunnon majoitusmökki vieraiden tulla. Harrastukseni olisi antikvaarin pito.
Aika hyvän elämän saisi jos noi pari ukkoni sukulaista muuttais vaikka hevonvittuun.
Mahdollisimman kaukana kaikesta. Luonnon keskellä. Ei naapureita lähimaillakaan. Vesistö lähellä, ehkä pieni maatilkku niin tulisi omavaraisesti toimeen.