Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää, koska taas menee kesäloma hukkaan laiskuuteni takia

Vierailija
22.06.2026 |

Joka vuosi tämä sama. Pari päivää ennen lomaa suunnittelen iloisesti ja ahkerasti mitä hyödyllistä voisin tehdä, eli vaikka kaappien siivoukset, ikkunoiden pesu, mattojen pesu, joka päivä kävelykenkillä käyminen, laihduttamisen aloittaminen jne jne. Sitten ekana lomapäivänä herään taas kymmeneltä, huomaan tuijottavani jotain Kauniita ja rohkeita ja muita typeriä sarjoja, syöväni taas jäätelöä ja olevani koko päivän kotona sisällä. Ja taas koko päivä mennyt täysin hukkaan. Tunnen itseni täysin laiskaksi luuseriksi. Kaikki muut matkustaa lomalla ja tekee jotain, minä laiskottelen kotona. Miten saisin otettua itseäni niskasta kiinni? Ja onko teillä muilla samanlaista? 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään hyötyliikunnasta. Lenkitän tuttavien koiria. Pyöräilen kirpputoreille. Ei tarvii näihin toista ihmistä eikä paljon rahaakaan.

Vierailija
42/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No liekö ihme että pääkoppa ja kroppa laittavat vastaan, kun tuuttaat loman täyteen epämiellyttävää puuhastelua. Tuo masentaa jo ajatuksenakin. Lomalla on tarkoitus rentoutua ja nauttia.

Jep. Itsekin teen tuota, eli suunnittelen lomalle kunnon työleiriä. Jota tosin en sitten toteuta, vaan tyylillä siivoan yhden pöytälaatikon päivän aikana, ja sitten teen jotain mielekästä.

Koko lapsuuteni lomat oli yhtä työleiriä, joulu- ja kesälomat ahdisti aina etukäteen, kun äiti oli suunnitellut töitä joka päivälle. Koska hänestä joutenolo oli pahinta, mitä voi tehdä.

Tuota mallia meinaan toistaa yhä, kunnes sisäistän ettei tarvitse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei (enää) haittaa se että en jaksa tehdä lomalla oikeastaan muuta kuin syödä ja nukkua, Rakastan sitä! Ei vastuuta mistään tai kenestäkään, saa vaan olla rauhassa. Mieli lepää. Olen aikanaan reissannut ja suorittanut, nyt en enää jaksa. Ps. nukuin 12 tunnin unet, nyt kahvi ja aamupala, sitten luen vähän kirjaa kunnes on aika ottaa päikkärit. Ja voi olla että en edes käy ulkona tänään jos ei huvita :)

Kuulostaa ihanalta! 

Vierailija
44/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et selvästikään ole tarpeeksi laiska kun kerran on kesäloma joka aiheuttaa murheita.

Vierailija
45/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs pakko se nyt on loma suunnitella ja suorittaa.

Lepää ja nautiskele hyvällä omallatunnolla.

Loma on lepoa  varten, ja mitä nyt kukin hyväksi havaitsee.

Vierailija
46/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama. Tosin olisin kyllä lähtenyt matkalle yksin, mutta tuli yllättävä suuri rahameno. Piti laihduttaa loman aikana, kokata itse ruuat, tehdä vaikka mitä kivaa ja hyödyllistä. Pelkkää oleilua on ollut, enkä ole saanut mitään aikaan. Onneksi on vertaistukea täällä,  etten ole ainoa!

 

Oikein odotan melkein töihin pääsyä, sitten on taas jotain tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan sama. Tosin olisin kyllä lähtenyt matkalle yksin, mutta tuli yllättävä suuri rahameno. Piti laihduttaa loman aikana, kokata itse ruuat, tehdä vaikka mitä kivaa ja hyödyllistä. Pelkkää oleilua on ollut, enkä ole saanut mitään aikaan. Onneksi on vertaistukea täällä,  etten ole ainoa!

 

Oikein odotan melkein töihin pääsyä, sitten on taas jotain tekemistä.

Minäkin olen enimmäkseen vetelehtinyt. Ensimmäisellä viikolla korjailin talon kattoa. Muuta en ole aikaan saanut. Ei yksinäisellä ole lomalle mitään käyttöä. Viime vuonna en lomaillut ollenkaan. Tiesin jo silloin vuosi sitten, että täysin turhaa koko lomailu. Onneksi 2 viikon päästä alkaa taas kokopäivätyö. m40

48/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on pakotettava itsensä alkuun. Kaappien siivoamiset ja reissaamiset ovat mielestäni toissijaisia, mutta kyllä itsensä kävelylenkille pakottaminen kannattaa kesälomalla. Illalla on paljon parempi mieli, kun on päivällä käynyt vaikka patikoimassa metsässä verrattuna siihen että on katsonut sarjoja ja syönyt jäätelöä ja löhöillyt sisällä koko päivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomasuunnitelma oli huonosti laadittu. Kaikkea ikävää tekemistä, sellaista mitä et jaksa etkä halua tehdä mutta tiedät että pitäisi. 

Hömppäsarjat ja jäätelö kuulostaa oikein kivalta, ei ne ole mikään epäonnistuminen mitä pitää itkeä. Suunnittele vaikka että seuraavana sadepäivänä pidät oikein kunnon sarjamaratoonin ja syöt lempijäätelöä. 

Itse tykkään kävellä luonnossa, syödä eväitä ulkona, lukea kirjaa rannalla, pyöräillä rantoja pitkin, käydä museossa, kierrellä kirppiksellä, poimia mustikoita, katsoa leffoja. Mistä sinä tykkäät?

Vierailija
50/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen ei ole lomaa, lepää ja rentoudu, se on loman tarkoitus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helkkarissa lomaan kuuluisi kaappien siivoaminen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä