Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää, koska taas menee kesäloma hukkaan laiskuuteni takia

Vierailija
22.06.2026 |

Joka vuosi tämä sama. Pari päivää ennen lomaa suunnittelen iloisesti ja ahkerasti mitä hyödyllistä voisin tehdä, eli vaikka kaappien siivoukset, ikkunoiden pesu, mattojen pesu, joka päivä kävelykenkillä käyminen, laihduttamisen aloittaminen jne jne. Sitten ekana lomapäivänä herään taas kymmeneltä, huomaan tuijottavani jotain Kauniita ja rohkeita ja muita typeriä sarjoja, syöväni taas jäätelöä ja olevani koko päivän kotona sisällä. Ja taas koko päivä mennyt täysin hukkaan. Tunnen itseni täysin laiskaksi luuseriksi. Kaikki muut matkustaa lomalla ja tekee jotain, minä laiskottelen kotona. Miten saisin otettua itseäni niskasta kiinni? Ja onko teillä muilla samanlaista? 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei (enää) haittaa se että en jaksa tehdä lomalla oikeastaan muuta kuin syödä ja nukkua, Rakastan sitä! Ei vastuuta mistään tai kenestäkään, saa vaan olla rauhassa. Mieli lepää. Olen aikanaan reissannut ja suorittanut, nyt en enää jaksa. Ps. nukuin 12 tunnin unet, nyt kahvi ja aamupala, sitten luen vähän kirjaa kunnes on aika ottaa päikkärit. Ja voi olla että en edes käy ulkona tänään jos ei huvita :)

Olet täysin masentunut. 

Vierailija
22/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ap loman ekoille päiville varata joku matka tai vähintään menet jonnekin kahvilaan aamupalalle. Ikkunoits ehtii pesti muulloinkin. 

Kahvilaan eli julkiseen paikkaan lähteminen voi olla kova paikka introvertille. Ei sinne vaan mennä. Pitää miettiä vaatteet, hiukset, meikata ja silti omat epävarmuudet nousee pintaan niin että pelkästä ajatuksesta nousee hiki. Ja tähän joku sanoo että mene sellaisena kuin olet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat kiireesti lomaa sun lomasuunnitelmista, ne on väärät ! On ihan täysin hyväksyttävää olla lomalla laiskana, mitään ei tarvii siivota just silloin!

Vierailija
24/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen yksinäinen sinkkunainen ilman kavereita ja minulla ei ole mitään tekemistä lomalla. Voisin ilman liioittelua jättää jokavuotiset lomat pitämättä. Kesäloma on yhtä tuskaa yksinäiselle. Ja ei, en lähde yksin minnekään matkalle tai kahvilaan istumaan. Siellä tuntisin oloni monin verroin pahemmaksi kaikkien perheiden, onnellisten parien ja kaveriporukoiden keskellä. 

Sinulta ei kysytty. Ap:n lomasuunnitelmat olivat lähinnä kodin siivoamista.

Vierailija
25/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi suoritus korkeintaan per päivä. Käyt pesemässä matot ja lopun päivää saat rötvätä laiskana. Laiskottelussa lomalla ei oo mitään väärää. Ihan tyhmä idea että ihmisen pitää keksiä suoritettavaa 24/7.

Vierailija
26/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla jokaisella palstamammalla sama😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla jokaisella palstamammalla sama😂😂

Ehei. Mutta näin pitkällä lomalla voi pöllöpalstaillakin välillä, eikä tunnu, että arvokkaasta vapaa-ajasta tuhlaantuisi liikaa sontaan😌

Vierailija
28/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lomaa kannata tuhlata siivoamiseen ellei ole pakko. Parempi vain nauttia vapaana olosta ja hemmotella itseään. Koska pian on taas palattava orjaksi töiden ääreen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen yksinäinen sinkkunainen ilman kavereita ja minulla ei ole mitään tekemistä lomalla. Voisin ilman liioittelua jättää jokavuotiset lomat pitämättä. Kesäloma on yhtä tuskaa yksinäiselle. Ja ei, en lähde yksin minnekään matkalle tai kahvilaan istumaan. Siellä tuntisin oloni monin verroin pahemmaksi kaikkien perheiden, onnellisten parien ja kaveriporukoiden keskellä. 

No tolla asenteella wlämäsi menee yksin hukkaan. Luulotautinen olet. Ihmisiin voi myös tutustua ellet ole niin rasittava ettei kukaan halua edes jutella sulle. 

Vierailija
30/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla jokaisella palstamammalla sama😂😂

Ja oalstapapat jonottavat jo kaupan edessä ennen klo 09:00 jotta saavat päivän kaljat 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä sitku-elämää.

Entäpä jos et kasaisikaan lomaksi ikäviä velvollisuuksia vaan päättäisit suorittamisen sijaan vain laiskotella.

Vierailija
32/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieden taustan puhdistin juhannuspäivänä samoin liesituulettimen puhdistin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa marisemasta!

Vierailija
34/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen. Ei siihen auta muu kuin pakolla alkaa hommiin. 

Kokeile vaikka näin: aikatauluta joka päivälle yksi pakollinen, tylsä juttu ja tee se pois heti aamulla. Sen jälkeen olet loppupäivän vapaa tekemään juuri sitä, mitä haluat ilman mitään tunnontuskia. 

Ja matot voi viedä pesulaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin itseni liikkeelle mutta ei ole mitään tekemistä. En jaksa matkustaa koska raha kuluu ja pakko säästää. Ulos ei kannata mennä ulkoilun vuoksi vaan pitäisi sitten olla jotain tekemistä. Kyllä minä pyöräilen kauppaa ja sillai mutta en näe että menisin rannalla makoilemaan vain koska muitakin on siellä.

Vierailija
36/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole ainakaan varaa matkustaa yhtään mihinkään. Pari päivän reissua

Vierailija
37/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on sama, mutta ei mua itketä. Ihan hyvällä omatunnolla lomalla lepäilen ja teen just sitä mitä huvittaa. Kyllä niitä kaappeja kerkee siivoomaan talvellakin.

Vierailija
38/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet ihan oikein, ensimmäiset lomapäivät kuuluukin ottaa iisisti ja elää kuin lehmä pellossa. Reilun viikon päästä voit sitten alkaa suunnitella haluatko todella tehdä jotain? Lomalla ladataan akkuja, eikä suoriteta työleiriä !

Nimenomaan tämä. Jos jo loman ekana päivänä itkettää tekemättömät kotihommat, tarkoittaa se yleensä sitä, että työmoodista ei ole vielä palautunut alkuunkaan. Lomasta kannattaakin eka viikko jättää lorvailulle ja ahkeroida vasta myöhemmillä viikoilla. Mulla on noista yli 30 v kokemus ja aina kesä lomineen on mennyt parhaiten ekan viikon lorvailulla. Työni oli suurimmalta osalta erittäin kalenteripainotteista ja kiireisimmät hetket osuivat väistämättä lomanalusviikolle. Nyt on vuorossa täysin ansaittu eläkeaika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme