Itkettää, koska taas menee kesäloma hukkaan laiskuuteni takia
Joka vuosi tämä sama. Pari päivää ennen lomaa suunnittelen iloisesti ja ahkerasti mitä hyödyllistä voisin tehdä, eli vaikka kaappien siivoukset, ikkunoiden pesu, mattojen pesu, joka päivä kävelykenkillä käyminen, laihduttamisen aloittaminen jne jne. Sitten ekana lomapäivänä herään taas kymmeneltä, huomaan tuijottavani jotain Kauniita ja rohkeita ja muita typeriä sarjoja, syöväni taas jäätelöä ja olevani koko päivän kotona sisällä. Ja taas koko päivä mennyt täysin hukkaan. Tunnen itseni täysin laiskaksi luuseriksi. Kaikki muut matkustaa lomalla ja tekee jotain, minä laiskottelen kotona. Miten saisin otettua itseäni niskasta kiinni? Ja onko teillä muilla samanlaista?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ap loman ekoille päiville varata joku matka tai vähintään menet jonnekin kahvilaan aamupalalle. Ikkunoits ehtii pesti muulloinkin.
Kahvilaan eli julkiseen paikkaan lähteminen voi olla kova paikka introvertille. Ei sinne vaan mennä. Pitää miettiä vaatteet, hiukset, meikata ja silti omat epävarmuudet nousee pintaan niin että pelkästä ajatuksesta nousee hiki. Ja tähän joku sanoo että mene sellaisena kuin olet.
Nyt otat kiireesti lomaa sun lomasuunnitelmista, ne on väärät ! On ihan täysin hyväksyttävää olla lomalla laiskana, mitään ei tarvii siivota just silloin!
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yksinäinen sinkkunainen ilman kavereita ja minulla ei ole mitään tekemistä lomalla. Voisin ilman liioittelua jättää jokavuotiset lomat pitämättä. Kesäloma on yhtä tuskaa yksinäiselle. Ja ei, en lähde yksin minnekään matkalle tai kahvilaan istumaan. Siellä tuntisin oloni monin verroin pahemmaksi kaikkien perheiden, onnellisten parien ja kaveriporukoiden keskellä.
Sinulta ei kysytty. Ap:n lomasuunnitelmat olivat lähinnä kodin siivoamista.
Yksi suoritus korkeintaan per päivä. Käyt pesemässä matot ja lopun päivää saat rötvätä laiskana. Laiskottelussa lomalla ei oo mitään väärää. Ihan tyhmä idea että ihmisen pitää keksiä suoritettavaa 24/7.
Taitaa olla jokaisella palstamammalla sama😂😂
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla jokaisella palstamammalla sama😂😂
Ehei. Mutta näin pitkällä lomalla voi pöllöpalstaillakin välillä, eikä tunnu, että arvokkaasta vapaa-ajasta tuhlaantuisi liikaa sontaan😌
Ei lomaa kannata tuhlata siivoamiseen ellei ole pakko. Parempi vain nauttia vapaana olosta ja hemmotella itseään. Koska pian on taas palattava orjaksi töiden ääreen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yksinäinen sinkkunainen ilman kavereita ja minulla ei ole mitään tekemistä lomalla. Voisin ilman liioittelua jättää jokavuotiset lomat pitämättä. Kesäloma on yhtä tuskaa yksinäiselle. Ja ei, en lähde yksin minnekään matkalle tai kahvilaan istumaan. Siellä tuntisin oloni monin verroin pahemmaksi kaikkien perheiden, onnellisten parien ja kaveriporukoiden keskellä.
No tolla asenteella wlämäsi menee yksin hukkaan. Luulotautinen olet. Ihmisiin voi myös tutustua ellet ole niin rasittava ettei kukaan halua edes jutella sulle.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla jokaisella palstamammalla sama😂😂
Ja oalstapapat jonottavat jo kaupan edessä ennen klo 09:00 jotta saavat päivän kaljat 🤣
Tyypillistä sitku-elämää.
Entäpä jos et kasaisikaan lomaksi ikäviä velvollisuuksia vaan päättäisit suorittamisen sijaan vain laiskotella.
Lieden taustan puhdistin juhannuspäivänä samoin liesituulettimen puhdistin.
Minä olen samanlainen. Ei siihen auta muu kuin pakolla alkaa hommiin.
Kokeile vaikka näin: aikatauluta joka päivälle yksi pakollinen, tylsä juttu ja tee se pois heti aamulla. Sen jälkeen olet loppupäivän vapaa tekemään juuri sitä, mitä haluat ilman mitään tunnontuskia.
Ja matot voi viedä pesulaan.
Saisin itseni liikkeelle mutta ei ole mitään tekemistä. En jaksa matkustaa koska raha kuluu ja pakko säästää. Ulos ei kannata mennä ulkoilun vuoksi vaan pitäisi sitten olla jotain tekemistä. Kyllä minä pyöräilen kauppaa ja sillai mutta en näe että menisin rannalla makoilemaan vain koska muitakin on siellä.
Ei minulla ole ainakaan varaa matkustaa yhtään mihinkään. Pari päivän reissua
Joo, on sama, mutta ei mua itketä. Ihan hyvällä omatunnolla lomalla lepäilen ja teen just sitä mitä huvittaa. Kyllä niitä kaappeja kerkee siivoomaan talvellakin.
Vierailija kirjoitti:
Teet ihan oikein, ensimmäiset lomapäivät kuuluukin ottaa iisisti ja elää kuin lehmä pellossa. Reilun viikon päästä voit sitten alkaa suunnitella haluatko todella tehdä jotain? Lomalla ladataan akkuja, eikä suoriteta työleiriä !
Nimenomaan tämä. Jos jo loman ekana päivänä itkettää tekemättömät kotihommat, tarkoittaa se yleensä sitä, että työmoodista ei ole vielä palautunut alkuunkaan. Lomasta kannattaakin eka viikko jättää lorvailulle ja ahkeroida vasta myöhemmillä viikoilla. Mulla on noista yli 30 v kokemus ja aina kesä lomineen on mennyt parhaiten ekan viikon lorvailulla. Työni oli suurimmalta osalta erittäin kalenteripainotteista ja kiireisimmät hetket osuivat väistämättä lomanalusviikolle. Nyt on vuorossa täysin ansaittu eläkeaika.
Olet täysin masentunut.