Mitkä asiat kuuluvat uuteen normaaliin, jota ei ollut vielä viime vuosituhannella?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katukuva joka muistuttaa päihdeparatiisia tai avohoitolaa.
et ole 1970 -lukua elänyt?
No ei 70-luvun Suomen katukuvassa ollut piri- ja peukkupäitä, puhumattakaan kovemmista huumeista. Eikä ollut kokkelin viihdekäyttöä. Jos oli, niin todella marginaalista.
70-luvulla oli paljon kodittomia rappioalkoholisteja.
Ja myös huumeita oli toki Suomessa silloinkin. Vähemmän toki kuin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin eilen risteilyllä Tukholmassa, pöydän koristeena oli Ruotsin liput, SL busseissakin Ruotsin liput koristeena.
Nyt jos laitat Suomessa lipun, olet persunassemikälie, vaikka kävisit työssä ja maksaisit veroja Suomeen.
Muuten, laivalla oli rauhallista, mitä nyt sompuilla oli ovet auki käytävään ja kälkätys kaikui myöhään yöhön.
Tämän kommentin kaltainen törky ja sonta pysyi Esson baarin pöydässä eikä levinnyt nettiin kaikkien päänsäryksi.
Itä - Helsinki muuttunut mogadishuksi.
Vierailija kirjoitti:
"Huippuosaajista" koostuvat katujengit
persut on perustettu 1995 eli ei ne uutta ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sodan välitön uhka.
Jos kysyisit ihmisiltä 1910-, 1930- ja 1940-luvuilta, voisivat he olla asiasta eri mieltä.
Ennen toista maailmansotaa ei uskottu sodan alkavan.
Virastoihin ja pankkeihin pystyi vain kävelemään sisään. Oli monta ihmisvirkailijaa rivissä valmiina hoitamaan asioitasi ja ongelmiasi.
Nyt en tiedä, miten saan ihmisen kiinni mistään. Kyllä on tietotekniikka mahtava peli.
"Huippuosaajista" koostuvat katujengit