Kohta alkaa mustikkakausi, ja ajattelin tänä vuonna työttömyyden takia hankkia lisätuloja marjoja keräämällä -Kela estääkin suunnitelman
Olen ollut jo viime vuodesta työtön, ja nyt saan muiden tukien ohella myös perustoimeentulotukea. Ajattelin että mustikoita keräämällä voisin hankkia lisätuloa tähän köyhyyteen...Mutta kas, mustikoidoista saatavat rahat näemmä miinustavat YKSI YHTEEN jokaisen euron pois perustoimeentulotuesta. Ja lisäksi vielä ei marjojen hankkimiskuluja (kuten bensa, välineet, eväät, ämpärit, vaatteet, hyttysmyrkyt) ei huomioida menoina!! Eli tuo tarkoittaa sitä että voi jäädä jopa MIINUKSELLE marjojen poimisella, verrattuna tilanteeseen jossa makaisin kotisohvalla...aivan älytön systeemi on meillä, ei voi muuta sanoa!!!
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Ei pienennä toimeentulotukea yhtään. Se laskennallinen raja pysyy TISMALLEEN samana. Se että saat myynnistä rahaa vain tarkoittaa että sinulle ei tarvitse antaa TÄYDENNYSTÄ yhtä paljoa kuin aikaisemmin. Sitä se VIIMESIJAINEN tuki tarkoittaa että kun mitenkään muuten et saa kasaan summaa niin sitten annetaan se VAJE toimeentulotukena.
Jos osaisit lukea ja ymmärtää lukemaasi, niin miinuksellehan poiminnasta jäisi välineiden, bensojen, ajankäytön, kasvaneen ruoankulutuksen, hyttysmyrkkjen yms. takia, jos siis saisi yksi yhteen vähemmän tukea poimintatulojen takia
Vierailija kirjoitti:
Kuka tyhmä ilmoittaa kelaan kun rahat otetaan käteen jos myy mustikoita. Niin minä olen tehnyt 20 vuotta. Kerään joku 70-100 litraa ja myyn niistä suurimman osan 6 eurolla litra. Itselle otan joku 5 litraa.
Vinkkasin sinut Kelaan. Yritäpä vielä niin jäät kiinni. Se on petos!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä keksi tekosyitä. Ei Kela saa mistään tietoon, minkä verran poimit itsellesi ja myyt käteisellä.
Myös käteistulot pitää ilmoittaa, tai kyseessä on petos.
Kyllä, kaikki tulot on ilmoitettava. Perustoimeentulotukea hakiessa on ilmoitettava kaikki käytettävissä olevat tulot ja varat, mukaan lukien käteisenä saadut tulot ja käteiskassana olevat varat. [1, 2]Käteistulot ja -varat vaikuttavat toimeentulotukeen seuraavasti:
Ilmoittaminen: Kaikki tulot, kuten käteisenä saatu palkka, myyntitulo, lahja tai lainan lyhennys, on eriteltävä hakemuksessa.
Vaikutus: Tuloina huomioidaan myös käteinen raha, joten saamasi käteistulot vähentävät myönnettävän toimeentulotuen määrää vastaavasti.
Tiliotteet: Käteistulojen ilmoittamisen lisäksi Kela pyytää tavallisesti tiliotteet kaikista käytössäsi olevista tileistä hakemuksen käsittelyä varten
Itse en ilmoita käteistuloja, koska siten minulle jää enemmän rahaa.
Et tietenkään ilmoita. Olethan rikollinen tukihuijari ja loinen.
Varmaan itse ilmoitat pulloautomaatista saadut eurot verottajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tyhmä ilmoittaa kelaan kun rahat otetaan käteen jos myy mustikoita. Niin minä olen tehnyt 20 vuotta. Kerään joku 70-100 litraa ja myyn niistä suurimman osan 6 eurolla litra. Itselle otan joku 5 litraa.
Vinkkasin sinut Kelaan. Yritäpä vielä niin jäät kiinni. Se on petos!!
🥱
Älä vaan työntekoa koskaan harkitse. Sittenhän lähtee tuet, ja joudut omistasi maksamaan elämisesi.
Hui.
Miksi tästä ei puhuta enemmän yhteiskunnassamme?!
Vierailija kirjoitti:
Älä vaan työntekoa koskaan harkitse. Sittenhän lähtee tuet, ja joudut omistasi maksamaan elämisesi.
Hui.
Miksi tästä ei puhuta enemmän yhteiskunnassamme?!
Todellakin pitäisi puhua enemmän siitä, että miksi ei poiminnasta syntyneitä kuluja oteta huomioon menoina, mutta myynnistä saadyt rahat otetaan sentilleen huomioon tulona...
EN USKO
Olet tehnyt näitä aloituksia sadoittain. Aina niissä naapuri kerää pulloja, marjoja jne jne. Eli kiertää veroja, kuten sanot. Nyt sitten otit asian vähän toisesta kulmasta.
Älkää puhuko puuta heinää! Marjojen keräämisestä saatuja tuloja ei tarvi ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä keksi tekosyitä. Ei Kela saa mistään tietoon, minkä verran poimit itsellesi ja myyt käteisellä.
Kyllä, kaikki tulot on ilmoitettava. Perustoimeentulotukea hakiessa on ilmoitettava kaikki käytettävissä olevat tulot ja varat, mukaan lukien käteisenä saadut tulot ja käteiskassana olevat varat. [1, 2]Käteistulot ja -varat vaikuttavat toimeentulotukeen seuraavasti:
Ilmoittaminen: Kaikki tulot, kuten käteisenä saatu palkka, myyntitulo, lahja tai lainan lyhennys, on eriteltävä hakemuksessa.
Vaikutus: Tuloina huomioidaan myös käteinen raha, joten saamasi käteistulot vähentävät myönnettävän toimeentulotuen määrää vastaavasti.
Tiliotteet: Käteistulojen ilmoittamisen lisäksi Kela pyytää tavallisesti tiliotteet kaikista käytössäsi olevista tileistä hakemuksen käsittelyä varten
Samanlainen huara sinä olet kuin äitisi.
Tuossahan on ajatuksena, että muut vaan maksakoot, vaikka itse tienaan pimeästi. Valtio olemme me!
Kelaetsivät on jatkossa myös metsissä. Työttömällä on oltava marjastuslupa jos aikoo marjastaa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää puhuko puuta heinää! Marjojen keräämisestä saatuja tuloja ei tarvi ilmoittaa.
Kelalle tulee ilmoittaa. Ja se on oikein.
Lähtökohtaisesti sinun pitää itse elättää itsesi. Jos saat tuloja mistä tahansa, marjanpoiminnasta tai palkkatyöstä, tarvitset silloin vähemmän yhteiskunnan (meidän muiden veromaksajien) rahoja. Mikä tässä nyt on niin vaikea ymmärtää?
Mustikat on pahoja pakastettuna. Happamia, että pitää lisätä sokeria ja se on kallista nykyään.
Pitäisi tukia laskea, että duunit alkaisi kiinnostamaan. Itse teen duunia ja en kuukausipalkkani takia saa kelalta mitään tukia! Näin ollut jo 30 vuotta. Pitäisi varmaan laskea paljon olen hävinnyt käymällä töissä!
Vierailija kirjoitti:
Itselleen saa tehä pienen pottumaan ja omat viinimarjat poimia, itselleen saa sienestää ja marjastaa. Kyllä siinäkin säästää. Olen työtön samoten, mutta en lähtisi koettelemaan onneani. Kela tarkkailee nyt kaikkia.
Varmaan ne Kelan tädit ehtivät juosta perässäsi
Vierailija kirjoitti:
Mustikat on pahoja pakastettuna. Happamia, että pitää lisätä sokeria ja se on kallista nykyään.
Sokeri ei ole kallista. Kaljatölkin hinnalla saa kilon
Mikä tää oletus ihmisille on aina, aina on pakko saada toimeentulotukea, et ilman sitä ei voi tehdään mitään koska menettää toimeentulotuen? Saathan sä silloin kuitenkin jos et vaikka hae parina kuukautena työmarkkinatukea( tai nykyinen yleistuki) sekä asumistukea.
Thaimaalaiset poimijat tienaavat 8000 euroa kaudessa(en tiedä miten pitkä aika kyseessä). Tienattu rahamäärä on tietysti isompi,mutta tuloista on vähennetty lennot,ylläpito jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan itse ilmoitat pulloautomaatista saadut eurot verottajalle.
ei OMIA palautuspulloja tarvitse ilmoitella. En palauttele muiden pulloja.
Ja KYLLÄ ilmoitan verottajalle IHAN SENTILLEEN saamani pääomatulot, jotka tulevat ulkomaiselle tilille ulkomaiselta välittäjältä. MYÖS ne muutamien senttien tulot, koska MINÄ en ole rikollinen kusettaja.