Mikä oli mielestäsi hyvää kouluruokaa ja ikäsi?
Itse tykkäsin kaalilaatikosta. Ennen peruskoulua meillä oli ihan oma koulukeittiö, jossa ruokaa teki Anu Kokki. Muistan, että syksyisin kerättiin koululle puolukoita. Koulussa käytiin myös lauantaisinkin ja yleensä silloin ruokana oli ruismarjapuuroa. Kuunneltiin radiosta lasten ohjelmaa - ohjelman nimeä en muista. Rainojakin katseltiin.
- n70v -
Kommentit (492)
Makaronilaatikkoa, josta löytyi joka kerta kehittäjän hiuksia. Nam!
Munuaismuhennos ja perunamuusi.
Veripalttu
Makaroonivelli
Mannapuuro ja mehukeitto
Jauhemaksakastike oli mun ihan ykkössuosikki. Sitten tuli jauhemaksapihvit. Myös kalapuikot ja tartarkastike oli hyviä. Ylipäätään tykkäsin kouluruuasta, paitsi tillilihasta ja kesäkeitosta.
N55 Helsinki
Vierailija kirjoitti:
70-luvun alussa saatiin Oslo-aamiaista. Sitä aamiaispäivää odotettiin oikein innolla.
Aaaah, Oslon aamiaenen! (niin sitä meillä kutsuttiin)
Nyt eläkkeellä oleva keittiön täti muistaa myös, että Oslon aamiainen oli penskojen mieliruokaa.
Olen 70 v. enkä muistele yhtään hyvällä kouluruokia. Joku pannari saattoi mennä kakistelematta alas, puuropäivinä jopa oksentelin alakoulussa ja edes koulun makaroonilaatikistakaan en pitänyt koska se oli tehty maitoon. Kammottavinta oli, kun koulussa jota kävin ei ollut erikseen edes ruokailutilaa vaan ruoka kannettiin luokan eteen isoissa ämpäreissä ja syötiin sellaisista emalikipoista joihin opettaja ruuan annosteli. Leipänä ruuan kansaa tarjottiin minun kouluaikana vain ja ainoastaan näkkileipää joka mielestäni haisi sekin kummalliselta. Myös entisaikaan siis ronklattiin kouluruuasta joten turhaan vanhemmat ihmiset moittivat nykylapsia ja -nuoria tästä samasta asiasta ja käskevät olemaan kiitollisia jokaisesta annetusta suupalasta. Vaarini joka olisi nyt jo yli 130 v. sanoi, että se vasta on ruuan tuhlausta jos hyvistä aineksista ei saa aikaiseksi muuta kuin epäkelpoa syötävää eikä pahaa ruokaa tarvitse kenenkään syödä ellei ole todellista nälän hätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvun alussa saatiin Oslo-aamiaista. Sitä aamiaispäivää odotettiin oikein innolla.
Nyt eläkkeellä oleva keittiön täti muistaa myös, että Oslon aamiainen oli penskojen mieliruokaa.
Mikä oli Oslon aamiainen?
Itse tykkäsin munavellistä ja veriletuista, perunamuusilaatikosta ja kesäkeitosta, jonka kanssa oli grahamlihapiirakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli Oslon aamiainen?
Itse tykkäsin munavellistä ja veriletuista, perunamuusilaatikosta ja kesäkeitosta, jonka kanssa oli grahamlihapiirakka.
Lue tämä ketju alusta asti, löydät kyllä vastauksen. Kyllä siitä löytyy hyviä google-osumiakin, etkö osannut etsiä?
48v
Lasagne, mannapuuro ja kiisseli, pinaattiletut
Tilliliha ja kanaviillokki. Siihen aikaan oli vain 10g voinappeja ja sellaisella
maku parani. Viisvitonen vastaili.
54 v ja tykkäsin porkkanalaatikosta nakkien kera. Myös "näppylämuusi" eli perunajauhelihamuusi oli hyvää. Tilliliha oli inhokki ja samoin hernekeitto.
Vierailija kirjoitti:
54 v ja tykkäsin porkkanalaatikosta nakkien kera. Myös "näppylämuusi" eli perunajauhelihamuusi oli hyvää. Tilliliha oli inhokki ja samoin hernekeitto.
Hahah, herne etsii ystävää -keitto.
Suosikkini oli pinaattikeitto keitetyllä munalla. Tykkäsin kyllä kaikesta, paitsi en kaaliruoista ja tillilihasta. Olen 58-v.
Kanakastike, riisi ja mustaherukkahillo. Maksapihvit vasta 9.luokalla, siihen saakka koko peruskouluaika meni niitä syömään opetellessa. Vellit ja puurot, silloin oli pehmeää leipää ja kiisseliä tarjolla. Salaatti, jossa oli puolukoita ja rusinoita!
N39
Ei ollut hyviä kouluruokia, mutta kaikkea söin. Ok olivat pinaattikeitto, kalapuikot, ehkä lihapullat.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut hyviä kouluruokia, mutta kaikkea söin. Ok olivat pinaattikeitto, kalapuikot, ehkä lihapullat.
Ja N47
Vierailija kirjoitti:
Tässä kyseltiin hyviä kouluruokia. Jäikö aloitus taas kerran ymmärtämättä?
Keitetyt perunat, kalapullat ja kermaviilikastike. Joskus taisi olla muusia keitettyjen sijaan. Se oli tosi hyvää. 35v
Uunimakkara mutta saako sitä enää kun yritetään pakottaa syömään vegeruokia. Sen näkee siitä kun lähikauppa täynnä koululaisi keskipäivällä. Ilmeisest vege ei maistu.
Kalapuikot, risotot, makaronilaatikko, spaghetti bolognese, maksalaatikko, spagettivuoka, pinaattiletut, makaronia jauhelihakastikkeessa, currykana, kanaviilokki ja lihapullat. Lukiossa oli myös hyvää spaghettia tonnikalakastikkeessa.
oli kans oma keittola. Kanaviillokki, tilliliha, kesäkeitto, kaalilaatikko, ruismarjapuuro, ruusunmarjakiisseli. Tykkäsin varmaan kaikesta. Nii ja silakat on hyviä.
N 55