Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli mielestäsi hyvää kouluruokaa ja ikäsi?

Vierailija
21.06.2026 |

Itse tykkäsin kaalilaatikosta. Ennen peruskoulua meillä oli ihan oma koulukeittiö, jossa ruokaa teki Anu Kokki. Muistan, että syksyisin kerättiin koululle puolukoita. Koulussa käytiin myös lauantaisinkin ja yleensä silloin ruokana oli ruismarjapuuroa. Kuunneltiin radiosta lasten ohjelmaa - ohjelman nimeä en muista. Rainojakin katseltiin.

- n70v -

Kommentit (308)

Vierailija
301/308 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hernekeitto, kaurapuuro, perunat ja lihapullakastike. M34

taisikin olla ohrapuuro ei kaura.

Vierailija
302/308 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauhelihaperunamuussilaatikko -50v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/308 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä kouluruokia olivat perunat ja sianlihakastike, tilliliha, kaalilaatikko, sipatti, maksalaatikko,  jauhelihamurukastike ja perunamuusi.

 

M62

Mikä on sipatti?

Vierailija
304/308 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä kouluruokia olivat perunat ja sianlihakastike, tilliliha, kaalilaatikko, sipatti, maksalaatikko,  jauhelihamurukastike ja perunamuusi.

 

M62

Mikä on sipatti?

KVG, tuolle löytyy paljon reseptejä. Itse olen saanut siitä herkkua, koulussa se oli alta arvostelun eli oli pahinta mahdollista saastaa.

Vierailija
305/308 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinoin oli sanonta:

Rohkea rokan syö - uhkarohkea kouluruuan.

Vierailija
306/308 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattiletut ja makaronisalaatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
307/308 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeitto. sen kanssa tarjottiin kanamunaa ja karjalanpiirakoita. 
N65 v. 

Vierailija
308/308 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä kouluruokia olivat perunat ja sianlihakastike, tilliliha, kaalilaatikko, sipatti, maksalaatikko,  jauhelihamurukastike ja perunamuusi.

 

M62

Mikä on sipatti?

Kinkun palasia valkokastikkeessa, mieluiten saunapalvikinkkua. Voi kuulostaa ja näyttää vähän oudolta, mutta on ihan hyvää, kunhan on hyvää kinkkua. Syödään perunoiden kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän