Mikä oli mielestäsi hyvää kouluruokaa ja ikäsi?
Itse tykkäsin kaalilaatikosta. Ennen peruskoulua meillä oli ihan oma koulukeittiö, jossa ruokaa teki Anu Kokki. Muistan, että syksyisin kerättiin koululle puolukoita. Koulussa käytiin myös lauantaisinkin ja yleensä silloin ruokana oli ruismarjapuuroa. Kuunneltiin radiosta lasten ohjelmaa - ohjelman nimeä en muista. Rainojakin katseltiin.
- n70v -
Kommentit (308)
jauhelihaperunamuussilaatikko -50v
Vierailija kirjoitti:
Hyviä kouluruokia olivat perunat ja sianlihakastike, tilliliha, kaalilaatikko, sipatti, maksalaatikko, jauhelihamurukastike ja perunamuusi.
M62
Mikä on sipatti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä kouluruokia olivat perunat ja sianlihakastike, tilliliha, kaalilaatikko, sipatti, maksalaatikko, jauhelihamurukastike ja perunamuusi.
M62
Mikä on sipatti?
KVG, tuolle löytyy paljon reseptejä. Itse olen saanut siitä herkkua, koulussa se oli alta arvostelun eli oli pahinta mahdollista saastaa.
Muinoin oli sanonta:
Rohkea rokan syö - uhkarohkea kouluruuan.
Pinaattiletut ja makaronisalaatti.
Pinaattikeitto. sen kanssa tarjottiin kanamunaa ja karjalanpiirakoita.
N65 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä kouluruokia olivat perunat ja sianlihakastike, tilliliha, kaalilaatikko, sipatti, maksalaatikko, jauhelihamurukastike ja perunamuusi.
M62
Mikä on sipatti?
Kinkun palasia valkokastikkeessa, mieluiten saunapalvikinkkua. Voi kuulostaa ja näyttää vähän oudolta, mutta on ihan hyvää, kunhan on hyvää kinkkua. Syödään perunoiden kanssa
taisikin olla ohrapuuro ei kaura.