Helsingissä kadonnut intialainen nuori miesopiskelija
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012091255.html
"Iltapäivällä maanantaina 4. toukokuuta opiskelija lähetti tekstiviestin äidilleen. Hän kysyi, saisiko käyttää tämän luottokortilta rahaa ystävien kanssa syömiseen.
Opiskelija oli käyttänyt Suomessa äitinsä pankkitiliin liitettyä luottokorttia. Hän oli vielä koti-Intiasta lähtiessään alaikäinen ja täytti kahdeksantoista maaliskuussa.
– Hän kiitti ja lupasi soittaa äidilleen vielä saman päivän iltana. Hän ei soittanut, Reddy kertoo.
Seuraavana päivänä siskonpoika ei enää vastannut puhelimeen. Reddyn mukaan luottokortin tilitapahtumia ja puhelimen sijaintisovelluksen lokitietoja yhdistelemällä siskonpojan liikkeistä muodostui kokonaiskuva.
Bussilippu Lahdessa, junalippu Lahden juna-asemalla, osto hampurilaispaikassa Helsingissä ja osto ruokakaupassa noin iltakahdeksalta.
Myöhemmin poliisi on julkaissut kaupan valvontakamerakuvan. Poliisin kuvasta ei selviä, milloin tai missä kaupassa kuva on otettu.
Viimeisenä sijaintina oli Saaristolaivastonkadun pääty Helsingin Kruunuvuorenrannassa noin kolme tuntia myöhemmin.
Sinne sijaintisovellus Find My iPhonen lokikirjaus siskonpojan puhelimen sijainnista näyttää noin iltayhdentoista aikaan 5. toukokuuta."
Kommentit (215)
Suomalainen pystyisi elämään metsässä, mutta inkkari ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kammottavaa. Katoamisesta on jo kauan. Huonosti on varmaan käynyt.
Taas pisti silmään tuo, että tämän opiskelijan Usassa asuva sukulainen oli kertonut hänelle, että Suomi on erittäin turvallinen maa. Tuohan ei enää pidä paikkaansa.
Suomi on erittäin turvallinen maa. Pitää paikkansa edelleen. Nämähän on erittäin harvinaisia tapauksia.
Kannattaa myös muistaa, että jos joku katoaa laivalla tai kotimatkalla pimeässä vesistön ohi, tilastojen varjossa todennäköisintä on, että ihminen on itse horjahtanut veteen, eikä joutunut jonkun sarjahukuttajan uhriksi.
Myöskin silloin, kun joku matkustaa varta vasten johonkin omituiseen paikkaan ja katoaa siellä, todennäköisintä on itsem*rha, eikä se, että jokin m*rhaajajengi on houkutellut paikalle.
Suomi voi näyttäytyä säälimättömältä ja suorituskeskeiseltä, yksin pärjäämisen yhteiskuntana kun tänne muuttaa.
Yhteissöllisyyttä ei juurikaan ole muuta kuin omissa vertaisryhmissä jos sellaisen onnistuu löytämään jostain.
Kaikki eivät kestä sitä.
Esimerkiksi tapaus Nela Utkina, miksi hän, menestynyt kaunis nuori nainen, väsyi elämään?
OT, mutta kerran tapasin Tinderissä erään intialaisen miehen. Koska en ole ollenkaan kiinnostunut intialaisista, niin ei tavattu eikä mitään, vaan vähän juteltiin. Ja muutenkin intialaiset miehet seurustelee/ menee naimisiin vaan oman maan ja kulttuuritaustan omavan naisen kanssa. Kuitenkin vähän juteltiin arkisista aiheista ja hän kertoi, miten yksinäinen on Suomessa, miten huonosti viihtyy täällä ja miten kylmiä ihmiset yleensä ovat . Oli töissä yliopistolla tutkijana, mutta aikoi lähteä takaisin Intiaan heti kuin mahdollista. Joten ei kannata luulla, että joku Suomi olisi kaikille ulkomaalaisille paratiisi.
Kehitysmaalainen tuo aina kehitysmaan tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Kammottavaa. Katoamisesta on jo kauan. Huonosti on varmaan käynyt.
Taas pisti silmään tuo, että tämän opiskelijan Usassa asuva sukulainen oli kertonut hänelle, että Suomi on erittäin turvallinen maa. Tuohan ei enää pidä paikkaansa.
Suomi on edelleen maailman turvallisimpia maita (9. turvallisin. Euroopassa 7. turvallisin).
Mutta joo elä vaan sun kuplassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitään kavereita ei välttämättä oo ollu olemassakaan. Sanonu vaan niin, jotta saisi jonkun syyn rahantarpeelleen. Oli ehkä ihan oma suunnitelma mitä toteutti ja tavoitteena jättää tämä maanpäällinen tomumaja.
No kaikesta vähän kuulostaa ettei ollut mikään onnellisin heppu. Kannattaisi varmaan katsoa mitä googletteli viimeisinä aikoina. Entä oliko edes saanut suoritettua mitään opintoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kammottavaa. Katoamisesta on jo kauan. Huonosti on varmaan käynyt.
Taas pisti silmään tuo, että tämän opiskelijan Usassa asuva sukulainen oli kertonut hänelle, että Suomi on erittäin turvallinen maa. Tuohan ei enää pidä paikkaansa.
Suomi on erittäin turvallinen maa. Pitää paikkansa edelleen. Nämähän on erittäin harvinaisia tapauksia.
Kannattaa myös muistaa, että jos joku katoaa laivalla tai kotimatkalla pimeässä vesistön ohi, tilastojen varjossa todennäköisintä on, että ihminen on itse horjahtanut veteen, eikä joutunut jonkun sarjahukuttajan uhriksi.
Myöskin silloin, kun joku matkustaa varta vasten johonkin omituiseen paikkaan ja katoaa siellä, todennäköisintä on itsem*rha, eikä se, että jokin m*rhaajajengi on houkutellut paikalle.
Suomi voi näyttäytyä säälimättömältä ja suorituskeskeiseltä, yksin pärjäämisen yhteiskuntana kun tänne muuttaa.
Yhteissöllisyyttä ei juurikaan ole muuta kuin omissa vertaisryhmissä jos sellaisen onnistuu löytämään jostain.
Kaikki eivät kestä sitä.
Esimerkiksi tapaus Nela Utkina, miksi hän, menestynyt kaunis nuori nainen, väsyi elämään?
OT, mutta kerran tapasin Tinderissä erään intialaisen miehen. Koska en ole ollenkaan kiinnostunut intialaisista, niin ei tavattu eikä mitään, vaan vähän juteltiin. Ja muutenkin intialaiset miehet seurustelee/ menee naimisiin vaan oman maan ja kulttuuritaustan omavan naisen kanssa. Kuitenkin vähän juteltiin arkisista aiheista ja hän kertoi, miten yksinäinen on Suomessa, miten huonosti viihtyy täällä ja miten kylmiä ihmiset yleensä ovat . Oli töissä yliopistolla tutkijana, mutta aikoi lähteä takaisin Intiaan heti kuin mahdollista. Joten ei kannata luulla, että joku Suomi olisi kaikille ulkomaalaisille paratiisi.
Paskaa puhut, intialaiset kyllä seurustelee ja avioituu myös muiden kun oman maan kansalaisten kanssa ja Suomessa on paljon intialaisia, jotka ovat oikein tyytyväisiä asumiseensa täällä ja hyvissä työpaikoissa.
We thought that he would come back and do well in a good job,” the mother said.
Paineita kotoa?
He never really socialised. His day began with college and ended at the living quarters
Ei ystäviä?
he travelled for over 100 kilometres by bus and reached Helsinki, Finnish police found. The reason for the journey remains a mystery.
Oli etsinyt kartalta sopivan merenrannan?
"Reddyn mukaan siskonpoika on sellainen, joka viettää paljon aikaa sisällä huoneessaan ja katsoo animea. Kesäksi tämä oli kuitenkin kertonut etsivänsä osa-aikatyötä.*
Intialaiselle kielitaidottomalle mahdotonta saada kesätöitä kun ei suomalaisetkaan opiskelijat saa.
Vierailija kirjoitti:
We thought that he would come back and do well in a good job,” the mother said.
Paineita kotoa?
He never really socialised. His day began with college and ended at the living quarters
Ei ystäviä?
he travelled for over 100 kilometres by bus and reached Helsinki, Finnish police found. The reason for the journey remains a mystery.
Oli etsinyt kartalta sopivan merenrannan?
Ensinnäkään kukaan ei tule Lahdesta Helsinkiin bussilla. Juna on se kätevin joukkoliikenneväline tuolla välillä.
Toiseksi, miksi kukaan lähtisi merta edemmäksi kalaan, eli Lahdessa on runsaasti vesistöjä, joihin voi hukuttautua, mikäli sellainen aie olisi. Ei siihen merta tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi miksi te menette toisten koteihin kun ette edes tunne kunnolla...
Ketkä me?
Te
Lahti on yksi pahimmista kaupungeista tummahipiäisille ihmisille. En ole koskaan käynyt mutta tällainen käsitys tullut kun lukenut uutisia. Intialainen nuori on ihan fiksun ja siustin näköinen opiskelija, asunut Lahdessa vuodesta 2025, pisti silmään se miten sukulaisensa kauhisteli ettei poika tunne täältä ketään, eikä osaa kieltä lainkaan, kuitenkin hänellä sitten olikin ainakin yksi ystävä, joka ilmoittanut katoamisesta poliisille enon pyynnöstä. Poika myös käsittääkseni lähtenyt tapaamaan ystäviä. Onkohan tämä eno ihan kartalla mitä tämä nuori touhuaa, ristiriitaisia kommentteja suvulta.
Hänhän on kirjautunut pari kertaa yliopistolle koneella. Halunnee olla rauhassa.
Ehkä kulttuurisokki. Ehkä kiusaamista. Rahat vähissä. Millainen kämppis? Loukattiinko jotenkin? Tekikö päätöksen lähteä? Onko jossakin ns selviytymässä?
Kauanko opintoja oli takana, paljonko edessä?
On toi rasittavaa, jos on kuormituksia.
Kruunuvuorenranta ei todellakaan ole mikään ghetto, missä ei hämärällä uskalla liikkua, vaan siisti ja eläväinen keskiluokkaisten ja cityvihreiden lapsiperheiden suosima asuinalue.
Vierailija kirjoitti:
"Reddyn mukaan siskonpoika on sellainen, joka viettää paljon aikaa sisällä huoneessaan ja katsoo animea. Kesäksi tämä oli kuitenkin kertonut etsivänsä osa-aikatyötä.*
Intialaiselle kielitaidottomalle mahdotonta saada kesätöitä kun ei suomalaisetkaan opiskelijat saa.
Höpsistä. Ihannetyövoimaa jonkin ison firman palvelunumeroon lomittajaksi.
Lahdessa on kaikenlaisia ihmisiä. Älykkäitä, viisaita, tavallisia. Ja sitten on niitä toisenlaisia. Kaikenvärisiä. Kokoisia. Ikäisiä. Alkuperäisiä. Junantuomia.
Kaikki ei ole kivoja. Jotkut saattaa olla suorastaan haitallisia. Juoruilevia. Ulossulkevia. Lapsellisia.
Ei anna hyvää kuvaa kaupungista, jos ihmisiä tallotaan maanrakoon. Lahti vieläpä kehtaa mainostaa itseään kaupunkina, jonne kaikenlaiset ihmiset on tervetulleita.
Ovatko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen paikka https://www.google.fi/maps/place/Saaristolaivastonkatu
Miten niin erikoinen. Uutta asuntoaluetta.
Google katunäkymässä ja kuvissa on jättömaan näköistä aluetta vieressä ja vanhoja rakennusten jämiä ym. Joku öljysäiliökin, jonka katolle pääsee.
On tosiaan voinut pudota öljysäiliöön. Onko öljysäiliöt laskettu tyhjäksi ja käyty läpi??
Se on uusinta Helsinkiä asuinalueena, Kruunuvuorenrantaa, ja pitkälti vielä rakentamatonta. Ja siitä sitten uusi silta meren yli kantakaupunkiin.
Millainen sää oli tuolloin
Jäille ei mennyt kävelylle enää toukokuussa mutta satoiko? Kalliot PN kivat kävellä mutta sateella liukkaat
Ehkä nekrulössi on kiepauttanut pojan uudelta sillalta alas.
Niin kai kaverit on jututettu?
Löysikö tytön jota vanhemmat ei hyväksy (lasti) vai mitä tapahtui ?
?