Siis ketä suomalaista oikeasti haittaa ilmastonmuutos Suomessa?
Kuka oikeasti pahoittaa mielensä, jos tai kun Suomessa ilmasto lämpenee? Onpa aivan hirvittävää, kun paukkupakkaset talvella vähenevät ja talvet lyhenevät. Onpa aivan hirvittävää, kun kesät on aiempaa vähän lämpimämpiä ja pidempiä. On mahdollisuus sille, että voi muinakin kesälomakuukausina olla lämmintä, kun vain heinäkuussa.
Vielä ihmeellisempää on, kuinka niin moni suomalainen purkaa ilmastoahdistuskiukkuansa toisten suomalaisten niskaan. Ikään kuin se olisi niistä toisista suomalaisista kiinni, mihin suuntaan ilmasto menee. Osoittaisivat kiukkunsa ennemmin vaikka Kiinan, Intian ja USA:n valtionjohdolle. Noistahan kaikkein eniten ilmastoa lämmittäviä päästöjä tulee. Suomen ja suomalaisten päästöt eivät ole edes kärpäsen pieru noiden kolmen maan yhteenlaskettujen päästöjen rinnalla.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos täällä Rovaniemellä saan repiä koirasta irti joka lenkin jälkeen vähintään 10 punkkia, niin kyllä se ainakin itseäni haittaa. Ei punkkeja ollut napapiirillä vielä 10 v sitten.
Porot levittää punkkeja. Punkkeja ei ole etelä-Euroopassa.
Eteläsuomessa punkkeja levittävät muut eläimet. Kauriit ja peurat mm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siis, sä kuolet nälkään tulevaisuudessa, jos meiltä katkeavat toimitusketjut.
Tai kuolet lämpöhalvaukseen.
Talot mätänevät paikoilleen, kun ympäri vuoden on märkää.
Täkäläiset eläimet kuolevat, ja syöpäläiset lisääntyvät.
Suomen rannikko uppoaa veden alle, kun jäätiköt vapauttavat vetensä.
Jnejnejne.
Siis oikeesti, onhan tuossa, niinku, noita negajuttuja. Niinku.
"Suomen rannikko uppoaa veden alle, kun jäätiköt vapauttavat vetensä."
Osassa Suomea maa kohoaa nopeammin kuin mitä merenpinta nousee. Joten ne alueet eivät ole jäämässä veden alle, vaan niissä rantaviiva pakenee edelleen.
Älä häiritse faktoilla hysteeristä mummoa.
Juu, mitä väliä? Tuhotaan koko maapallo. Kohta täällä ei elä kukaan
Kyllä häiritsee, kun sään ääri ilmiöt lisääntyy. Se ei tarkoita vaan jotain pientä lämpenemistä, vaan rankkasateita, myrskytuulia, paukkupakkasia, tulvia, kuivuutta, ahdistavia helteitä !
Haluan 4 ERI vuodenaikaa, mutta kaikki niistä tarpeeksi lempeinä.
Kannattaa aloittaa päästöjen vähentäminen itsestä. Vinkki: Rantaradalla eivät junat nyt kulje mutta muualla kyllä.