Parasta herkkua, mitä nyt jääkaapistasi löytyy?
Kommentit (449)
Lättyjä, kermavaahtoa ja omenahilloa
Vierailija kirjoitti:
Valo kun oven avaan, köyhä olen.
Jos on valo niin ainakin sähkölasku on maksettu.
- ap
On niin paljon, mistä valita, mutta ehkä noi pinaattiletut, kun ne paistaa rapsakoiksi pannulla.
Uuden sadon kaalia. Täyttä herkkua!
Itse graavaamaani lohta. Perusresepti: suolaa, sokeria ja tilliä.
Halvaa ja Kolmen pippurin tuorejuustoa, pakastimessa Kolmen kaverin vadelma-valkosuklaajäätelöä.
Valo, olen ollut työtön rapiat 15 vuotta ja töitä ei ole löytynyt. Yhteiskunta haluaa varmaan tappaa nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Halvaa ja Kolmen pippurin tuorejuustoa, pakastimessa Kolmen kaverin vadelma-valkosuklaajäätelöä.
Kolmen kaverin jäätelö on pahasti ylihinnoiteltua.
Juuri nyt ei taida olla silliä parempaa jääkaapissa. Ja uutuutena itselleni kokeilin Elovenan tuorekaurajuomaa, mikä on maultaan hyvin liki maitoa. Mutta oli kyllä vatsa kuralla aamulla, kun näitä eilen join ja söin. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Juuri nyt ei taida olla silliä parempaa jääkaapissa. Ja uutuutena itselleni kokeilin Elovenan tuorekaurajuomaa, mikä on maultaan hyvin liki maitoa. Mutta oli kyllä vatsa kuralla aamulla, kun näitä eilen join ja söin. 🤔
Tuorekaurajuoma voi aiheuttaa ripulia, koska se sisältää runsaasti liukoista kuitua ja imeytymättömiä hiilihydraatteja, jotka vetävät suolistoon nestettä. Jos vatsasi on herkkä tai kärsit ärtyvän suolen oireyhtymästä (IBS), suolistobakteerisi saattavat tuottaa kauran kuiduista liikaa kaasua, mikä johtaa vatsakramppeihin ja ripuliin.
Yleisimmät syyt vatsaoireisiin:
FODMAP-hiilihydraatit: Kaurajuoma sisältää fruktaaneja, jotka ovat herkkävatsaisille vaikeasti sulavia.
Runsaskuituisuus: Kauran sisältämä beetaglukaani on terveellistä, mutta voi kerralla nautittuna nopeuttaa suolen toimintaa liikaa.
Lisäaineet: Kaurajuomiin saatetaan lisätä sakeuttamisaineita (kuten gellaanikumia tai ksantaania), jotka saattavat aiheuttaa herkillä ihmisillä löysää vatsaa.
Paistettua lohta, uusia perunoita ja itse tehtyä kirsikkakompottia. Ai niin ja vajaa viinipullo.
Jätskiä, juhannuksesta jäi vähän yli.
Juhannuksesta jäänyt Aura-sinihomejuustoa pikku palanen ja valkkaria avaamaton pullo. Muut siellä ovat perustuotteita.
Sekahedelmiä purkki tai inkiväörishotti jos kevytmaitoa ei lasketa.
Faith kirjoitti:
Mantelivoi.
Toisena rasiallinen tekemääni porkkana-munakoiso-kevätsipuli-kvinoapaistosta, jota syön kohta sardiinin kanssa ruoaksi.
Kaikkee paskaa ne ihmiset syö.
Kermajuustokimpale.