Kesäloma lähestyy ja meillä käydään taas sanaa keskustelua.
Kesälomasta nimittäin ja sen vietosta.
Puoliso haluaa olla kotona, ei lähde mukaan päivä tai reissuun.
Olen viimeiset 20 vuotta yrittänyt saada häntä houkuteltua mukaan, tuloksetta. Reissut olisivat maksuttomia hänelle, sillä minä maksaisin ne.
Aikoinaan lähti mukaan kun kävimme Raumalla ja muutaman vuoden päästä jossain päin Suomea kylpylässä / korpimökissä. Tästä seurasi vain vuosien valitus miten hänen kallista aikaa haaskattiin typeriin paikkoihin. Lisäksi otti valitukseen otti kantaa anoppi, joka minulle kiukkuisesti piti puhutteluja huonoista lomapaikoista.
Puolisoni tehnyt viimeiset 10 vuotta kotoa käsin etätöitä, ei juurikaan poistu kotoa ja siksi ajattelin, että joku päivän tai kahden loma ois kiva. Ei ollut.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko kaikkea on tehdä yhdessä? Jos arki sujuu, mutta lomatoiveet ovat erilaisia, niin anna puolison olla kotona ja lähde sinä joko yksin tai ystäviesi kanssa reissuun.
Niin olen tehnytkin, yksin / ystävien kanssa lomaillut.
Ap
No, mikä sitten on ongelma?
Enpä ole minäkään käynyt lomalla 10 vuoteen. Olen säästänyt rahaa. Ei sitä jaksa yksin mihinkään lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu tähän on se, että sinä lomailet ilman miestä ja mies jää kotiin. Ja sinä et toisaalta yritä houkutella häntä mukaan eikä hän kuittaile sinulle siitä, että joutuu tekemään lomasi aikana kotityöt ja koiran hoitamiset yksin. Itselleni olisi ihan ok, jos kumppani jäisi kotiin, mutta se ei olisi ok, jos hän yrittäisi vaatia minuakin viettämään lomat kotona. Eli sen pitäisi sitten olla hänelle täysin ongelmatonta, että minä matkustan ulkomailla ja kotimaassa. Mukaan saisi toki tulla, jos haluaa, mutta jos ei halua, pitää sitten olla myös olla sinut sen kanssa, että on yksin kotona.
Miksi miehen pitäisi hoitaa naisen haluamaa koiraa? Viekööt kenneliin tai lopetettavaksi ennen reissuaan.
Jos näin vaikeaa on, miksi asua yhdessä ollenkaan?
En asukaan. Exä roudaa lapset aina mökille vaikka inhoavat sitä etteivät saa viettää kesää kaupungissa.
Minulla vapaus tehdä mitä haluan, vaikka grillata terassilla yksikseni.
Niin, ne lapsethan eivät olekaan sinun.
Ikävä kyllä ovat minun joten viettävät puolet ajastaan luonani. Kesälomat vain jaettiin niin että "saavat" olla mökillä exän kanssa.
"Ikävä kyllä ovat minun". Sä et sit välitä edes itse tekemistäsi lapsista.
Ja se liittyy lomailuun miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö ole 20 vuodessa saaneet asiaan selvyyttä. Se kertoo enemmän teistä molemmista
Asiahan on ihan selvä, puoliso ei halua poistua kotoa. Viihtyy vuoteella läppärin kanssa.
Minä nyt vain yritin piristää ja saada poistumaan kotoa muutamaksi tunniksi.
Ap
Odotat ja odotat, että hän viimeinkin muuttuisi ja saisit suhteelta sen minkä haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö ole 20 vuodessa saaneet asiaan selvyyttä. Se kertoo enemmän teistä molemmista
Asiahan on ihan selvä, puoliso ei halua poistua kotoa. Viihtyy vuoteella läppärin kanssa.
ApOdotat ja odotat, että hän viimeinkin muuttuisi ja saisit suhteelta sen minkä haluat?
Miksi ap niin kovasti haluaa puolisonsa lähtevän ulos?
Oletteko koskaan keskustelleet miksi kotoa lähteminen tai sinun piristysyritys ei juuri hänestä tuntu
hyvältä idealta? Keskusteletteko te muutenkaan säästä kummemmasta asiasta? Ja kuis se teidän arki muuten?
Ap:n mies on mökkiytynyt ja rutinoitunut, eikä sen takia enää henkisesti kykene muuhun kuin samaan elämäntapaan, jota hän on vuosia elänyt. Hänet täytyy saada ulos pimeästä luolasta auringonpaisteeseen niin, että hän huomaa, että kodin ulkopuolellakin voi olla mukavaa. Mutta siellä kodin ulkopuolella täytyy sitten tehdä asioita, jotka sitä miestäkin kiinnostaa. Jos sinä laadit yksin aikataulutetun listan siitä, mitä teette, niin varmasti mies ei löydä kuin valitettavaa. Mieti, missä viihdyitte ja mitä teitte ennen kuin miehestä tuli erakko.
Itse tein niin, että vain tilasin matkan molemmille ja sanoin miehelle, että näin tein, mutta jos ei kiinnosta lähteä, niin sen saa sitten peruttuakin vielä. Lähdimme reissuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko olla parisuhteessa varsinkaan jos ei halut ja kiinnostukset kohtaa.
Ärsyttää tuollainen uhriutuminen.
Parisuhteessa voi hyvinki olla onnellisesti vaikkei kiinnostuksen kohteet kohtaa.
Meillä on hyvä suhde ja arki rullaa vaikkei muita yhteisiä kiinnostuksen kohteita olekaan kuin seksi. Minä hoidan pihaa ja puoliso harrastaa maastopyöräilyä. Lomalla hän lähtee monesti reissuun pyöräilemään ja minä jään kotiin nauttimaan omista jutuistani.
Jos olette tyytyväisiä, niin hyvä niin. Mutta kaikille ei riitä suhteessa yhdistäväksi asiaksi seksuaalisten tarpeiden tyydyttäminen, koska moni kaipaa suhteelta henkistä kohtaamista ja muutakin yhteistä tekemistä kuin seksin harrastamisen ja haluaa suhteeseen muutekin sisältöä kuin sen, että on seksiä ja arki rullaa.
ei halua poistua kotoa. Viihtyy vuoteella läppärin kanssa
Mitä hän katselee sieltä läppäriltä? Semmoisesta ajankulusta hän sitten tykkäisi varmasti elävässä elämässäkin. Jos hän katsoo elokuvia, osta liput elokuvateatteriin. Jos hän pelaa pelejä, ehdota, että pelaatte jotain pelejä keskenänne. Jos hän seuraa politiikkaa, niin lähtekää Suomiareenaan paikan päälle yleisöksi. Jne. Kkaikilla on joku kiinnostuksen kohde.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mies on mökkiytynyt ja rutinoitunut, eikä sen takia enää henkisesti kykene muuhun kuin samaan elämäntapaan, jota hän on vuosia elänyt. Hänet täytyy saada ulos pimeästä luolasta auringonpaisteeseen niin, että hän huomaa, että kodin ulkopuolellakin voi olla mukavaa. Mutta siellä kodin ulkopuolella täytyy sitten tehdä asioita, jotka sitä miestäkin kiinnostaa. Jos sinä laadit yksin aikataulutetun listan siitä, mitä teette, niin varmasti mies ei löydä kuin valitettavaa. Mieti, missä viihdyitte ja mitä teitte ennen kuin miehestä tuli erakko.
Itse tein niin, että vain tilasin matkan molemmille ja sanoin miehelle, että näin tein, mutta jos ei kiinnosta lähteä, niin sen saa sitten peruttuakin vielä. Lähdimme reissuun.
Ap:n nainen on reissuuntunut ja villiintynyt, eikä sen takia enää henkisesti kykene muuhun kuin samaan elämäntapaan, jota hän on vuosia elänyt. Hänet täytyy saada sisään kirkkaasta auringonpaisteeseen niin, että hän huomaa, että kodin sisäpuolellakin voi olla mukavaa. Mutta siellä kodin sisäpuolella täytyy sitten tehdä asioita, jotka sitä naistakin kiinnostaa. Jos sinä laadit yksin aikataulutetun listan siitä, mitä teette, niin varmasti nainen ei löydä kuin valitettavaa. Mieti, missä viihdyitte ja mitä teitte ennen kuin naisesta tuli kiertolainen.
Itse tein niin, että vain tilasin pizzat ja kaljat molemmille ja sanoin naiselle, että näin tein, mutta jos ei kiinnosta jäädä, niin syön kaiken itse. Jäimme kotiin ja harrastimme pitkän viikonlopun ajan seksiä.
Aika tylsä.mies sinulla, mutta itse olet sen valinnut ja myös valitset suhteeseen jäädä, joten...
Vierailija kirjoitti:
Eikö nämä asiat koskaan tule esille seurustellessa vaan aina vasta avioliitossa ja 20 vuoden päästä vasta alkaa vaivaamaan kunnolla?
Tämä selittyy varmaan sillä, että alussa pari viihtyy yhdessä ja tekee kaikenlaisia asioita keskenään, mutta sitten sellaiset jäävät, kun ollaan oltu kauan yhdessä. Siksi pitäisikin saada ne alkuaikojen tekemiset herätettyä henkiin. Ja jos on kiinnostuksen kohteen muuttuneet, niin sitten pitäisi tehdä niitä asioita, mistä nyt ollaan kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän katselee sieltä läppäriltä? Semmoisesta ajankulusta hän sitten tykkäisi varmasti elävässä elämässäkin. Jos hän katsoo elokuvia, osta liput elokuvateatteriin. Jos hän pelaa pelejä, ehdota, että pelaatte jotain pelejä keskenänne. Jos hän seuraa politiikkaa, niin lähtekää Suomiareenaan paikan päälle yleisöksi. Jne. Kkaikilla on joku kiinnostuksen kohde.
Ihan kuin se mies olisi joku lapsi, jota täytyy viihdyttää ja suostutella tekemään muutakin, kuin nuokkumaan läppärillä. Yh, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole minäkään käynyt lomalla 10 vuoteen. Olen säästänyt rahaa. Ei sitä jaksa yksin mihinkään lähteä.
Minä tein viime vuonna 4 matkaa yksin. Plus lukemattomat työmatkat, ihan yksin myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n nainen on reissuuntunut ja villiintynyt, eikä sen takia enää henkisesti kykene muuhun kuin samaan elämäntapaan, jota hän on vuosia elänyt. Hänet täytyy saada sisään kirkkaasta auringonpaisteeseen niin, että hän huomaa, että kodin sisäpuolellakin voi olla mukavaa. Mutta siellä kodin sisäpuolella täytyy sitten tehdä asioita, jotka sitä naistakin kiinnostaa. Jos sinä laadit yksin aikataulutetun listan siitä, mitä teette, niin varmasti nainen ei löydä kuin valitettavaa. Mieti, missä viihdyitte ja mitä teitte ennen kuin naisesta tuli kiertolainen.
Itse tein niin, että vain tilasin pizzat ja kaljat molemmille ja sanoin naiselle, että näin tein, mutta jos ei kiinnosta jäädä, niin syön kaiken itse. Jäimme kotiin ja harrastimme pitkän viikonlopun ajan seksiä.
Lisäksi voisit ihan omaa mielikuvitustasi käyttää. Mutta hauskaa, jos minun kommenttini inspiroi.
Kyllä nuo ap:n reissuhalut katoaa ajanmyötä. Omat vanhempani aikoinaan kävivät vaelluksilla jne. ja minä sain viettää kesät yksin kotona mikä oli teinille paras tapa nauttia kesästä. Nykyään he eivät poistu kotoaan kuin ruokakauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin se mies olisi joku lapsi, jota täytyy viihdyttää ja suostutella tekemään muutakin, kuin nuokkumaan läppärillä. Yh, ei kiitos.
Kysymys on siitä, että perehtyy siihen, mistä asioista toinen on kiinnostunut. Jos ei edes tiedä, mihin se oma siippa kuluttaa aikaansa läppärillä ja mistä hän on kiinnostunut, on pelkkä kämppäkaveri eikä puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOdotat ja odotat, että hän viimeinkin muuttuisi ja saisit suhteelta sen minkä haluat?
Miksi ap niin kovasti haluaa puolisonsa lähtevän ulos?
Minäkin haluan kuulla tähän vastauksen. Kertokaas muutkin kuin ap joka taisi jo juosta karkuun.
Me ollaan käyty miehen kanssa paikoissa ja tehty asioita, joita tykätään läppärinkin kautta katsella tai kuunnella ensin kotona. Sitä kai sieltä netistä katsotaan ja kuunnellaan, mistä on kiinnostunut. Ja sitten ne tekemiset siirretään netistä arkeen.
"Ikävä kyllä ovat minun". Sä et sit välitä edes itse tekemistäsi lapsista.