Mikä on traagisinta mitä lähipiirissäsi on tapahtunut?
Meillä varmaan se että mummo jäi lapsuudessaan orvoksi, ja enon alkoholismi, hän oli oikein fiksu tyyppi, mutta elämä meni miten meni.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Keskustelussa huomaa miten jotkut on päässeet helpolla elämässä
Toisaalta eipä kenenkään kokemuksia voi tirtää kukaan ulkopuolinen.
Tätini kertoi äänestäneensä PERSUA :( !
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sukulainen: vanhempansa kuolivat hänen lapsuudessaan ja joutui raatamaan epäystävälliseen sijaisperheeseen.
Meni myöhemmin naimisiin, mutta vaimonsa kuoli heidän ainoaksi jääneen lapsensa vauvavuonna.
(Kuolinsyyt: hukkuminen jäihin, tuberkuloosi ja aivosyöpä.)
Kyllä sosiaalitoimi on tällä ja edellisellä vuosisadalla huolehtinut orvoista jos sukulaiset ei ole kyenneet.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuollut läheisiä. Isä, veli, bestis, toisen rakkaan ystävän mies.. (on muitakin), mutta nämä lähti omasta halustaan.
Kerran tein sen virheen, että kerroin itsemurhista lähipiiristä. Vain yksi tuoreista kavereista uskoi mua. Hän sitten taas järkyttyi valtavasti. Muut katselivat epäuskoisina....
Ehkä riippuu siitä miten ja missä tilanteessa tuosta kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelussa huomaa miten jotkut on päässeet helpolla elämässä
Tuskin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulukaveri kuoli jo ekallaluokalla kerrostalomme ikkunan etee jäätyään kuorma-auton alle. Muistan sen verilammikon vieläkin ja sen rikkinäisen polkupyörän. Siinä oli 30 km/h nopeusrajoitus. Hän oli tulossa tarhaan katsomaan minua kun oltiin sovittu.
Ehkä Jumala halusi viestä minulle jotain tyyliin että ole varovainen.
Mitähän se jumala halusi viestiä tän kuolleen vanhemmille?
Enoni kuoli yllättäen sairaskohtaukseen. Sisarpuoleni toinen vanhempi kuoli (ei meidän yhteinen vanhempi) salattuaan sairaudensa loppuun asti.
Jännää, kun joka ketjuun änkeää näitä, joiden tehtävänä on vaan lyödä läskiksi koko juttu! Mitä iloa tuollainen heille tuo? En itse jaksaisi vaivautua moiseen jos minulla ei olisi oikeaa asiaa aiheeseen!
Sukulaisen ja kaverin imurha. Omaiset eivät koskaan noista teoista. Hakekaa itsellenne apua, jos on paha olo!
Tulipalo, jossa meni kaikki ja kuoli lemmikki.
Partisaanien isku. Paljon ennen syntymääni mutta isovanhemmat olivat silloin nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Tätini kertoi äänestäneensä PERSUA :( !
Toi on paha. Oma sukulainen vielä, ei mieli noista järkytyksistä toivu koskaan. Meillä naapuri paljastui persuksi. Tuollainen yksittäinen ääliö voi pilata koko asuinalueen maineen.
Äitini isä teki itsemurhan, kun äitini oli lapsi.
Ystäväni lapsi oli vakavasti sairas syntymästään saakka, kuoli 2-vuotiaana.
Isoisäni käytti seksuaalisesti hyväkseen omaa tytärtään, eikä isoäitini puuttunut tilanteeseen, koska hänet oli jo nujerrettu väkivallalla nöyräksi. Tässä perhedynamiikassa kasvanut isäni päätyi itse alkoholisoituneeksi ja väkivaltaiseksi minua ja sisaruksiani kohtaan. Ylisukupolvinen trauma ja sen vaikutukset näkyvät meissä lapsissa mielenterveysoireden muodossa edelleen. Näistä taustoista, ja oman isän käytöstä osaltaan selittävistä syistä, sain kuulla vasta kun oma isäni oli kuollut. Itse hän ei koskaan niistä kyennyt puhumaan ja asioita käsittelemään. Traumanpurkutyö on jäänyt minun sukupolveni harteille.
Vierailija kirjoitti:
Isoisäni käytti seksuaalisesti hyväkseen omaa tytärtään, eikä isoäitini puuttunut tilanteeseen, koska hänet oli jo nujerrettu väkivallalla nöyräksi. Tässä perhedynamiikassa kasvanut isäni päätyi itse alkoholisoituneeksi ja väkivaltaiseksi minua ja sisaruksiani kohtaan. Ylisukupolvinen trauma ja sen vaikutukset näkyvät meissä lapsissa mielenterveysoireden muodossa edelleen. Näistä taustoista, ja oman isän käytöstä osaltaan selittävistä syistä, sain kuulla vasta kun oma isäni oli kuollut. Itse hän ei koskaan niistä kyennyt puhumaan ja asioita käsittelemään. Traumanpurkutyö on jäänyt minun sukupolveni harteille.
Isoäitisi oli siis säälittävä pelkuri tai sitten nautti itsekin katselemisesta.
Veljeni isä ei koskaan välittänyt vanhemmuudesta, käyttäytyi arvaamattomasti, itsekkäästi ja lapsellisesti. Hän oli myös lääkeriippuvainen lääkkeiden väärinkäyttäjä ja hänellä oli ongelmia mielenterveyden kanssa.
Orvoksi jääneen lapsen valituksen kuunteleminen
Mieheni sukulainen: vanhempansa kuolivat hänen lapsuudessaan ja joutui raatamaan epäystävälliseen sijaisperheeseen.
Meni myöhemmin naimisiin, mutta vaimonsa kuoli heidän ainoaksi jääneen lapsensa vauvavuonna.
(Kuolinsyyt: hukkuminen jäihin, tuberkuloosi ja aivosyöpä.)