Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on traagisinta mitä lähipiirissäsi on tapahtunut?

Vierailija
21.06.2026 |

Meillä varmaan se että mummo jäi lapsuudessaan orvoksi, ja enon alkoholismi, hän oli oikein fiksu tyyppi, mutta elämä meni miten meni.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sukulainen: vanhempansa kuolivat hänen lapsuudessaan ja joutui raatamaan epäystävälliseen sijaisperheeseen. 

Meni myöhemmin naimisiin, mutta vaimonsa kuoli heidän ainoaksi jääneen lapsensa vauvavuonna. 

(Kuolinsyyt: hukkuminen jäihin, tuberkuloosi ja aivosyöpä.)

Vierailija
42/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelussa huomaa miten jotkut on päässeet helpolla elämässä

Toisaalta eipä kenenkään kokemuksia voi tirtää kukaan ulkopuolinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini kertoi äänestäneensä PERSUA :( !

Vierailija
44/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sukulainen: vanhempansa kuolivat hänen lapsuudessaan ja joutui raatamaan epäystävälliseen sijaisperheeseen. 

Meni myöhemmin naimisiin, mutta vaimonsa kuoli heidän ainoaksi jääneen lapsensa vauvavuonna. 

(Kuolinsyyt: hukkuminen jäihin, tuberkuloosi ja aivosyöpä.)

Kyllä sosiaalitoimi on tällä ja edellisellä vuosisadalla huolehtinut orvoista jos sukulaiset ei ole kyenneet.

Vierailija
45/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kuollut läheisiä. Isä, veli, bestis, toisen rakkaan ystävän mies.. (on muitakin), mutta nämä lähti omasta halustaan. 

Kerran tein sen virheen, että kerroin itsemurhista lähipiiristä. Vain yksi tuoreista kavereista uskoi mua. Hän sitten taas järkyttyi valtavasti. Muut  katselivat epäuskoisina....

Ehkä riippuu siitä miten ja missä tilanteessa tuosta kertoo.

Vierailija
46/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelussa huomaa miten jotkut on päässeet helpolla elämässä

Tuskin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulukaveri kuoli jo ekallaluokalla kerrostalomme ikkunan etee jäätyään kuorma-auton alle. Muistan sen verilammikon vieläkin ja sen rikkinäisen polkupyörän. Siinä oli 30 km/h nopeusrajoitus. Hän oli tulossa tarhaan katsomaan minua kun oltiin sovittu.

Ehkä Jumala halusi viestä minulle jotain tyyliin että ole varovainen.

Mitähän se jumala halusi viestiä tän kuolleen vanhemmille?

Vierailija
48/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enoni kuoli yllättäen sairaskohtaukseen. Sisarpuoleni toinen vanhempi kuoli (ei meidän yhteinen vanhempi) salattuaan sairaudensa loppuun asti.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, kun joka ketjuun änkeää näitä, joiden tehtävänä on vaan lyödä läskiksi koko juttu!  Mitä iloa tuollainen heille tuo? En itse jaksaisi vaivautua moiseen jos minulla ei olisi oikeaa asiaa aiheeseen!

Vierailija
50/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku paljastui hin tiksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisen ja kaverin imurha. Omaiset eivät koskaan noista teoista. Hakekaa itsellenne apua, jos on paha olo!

Vierailija
52/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipalo, jossa meni kaikki ja kuoli lemmikki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partisaanien isku. Paljon ennen syntymääni mutta isovanhemmat olivat silloin nuoria.

Vierailija
54/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätini kertoi äänestäneensä PERSUA :( !

Toi on paha. Oma sukulainen vielä, ei mieli noista järkytyksistä toivu koskaan. Meillä naapuri paljastui persuksi. Tuollainen yksittäinen ääliö voi pilata koko asuinalueen maineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini isä teki itsemurhan, kun äitini oli lapsi.

 

Ystäväni lapsi oli vakavasti sairas syntymästään saakka, kuoli 2-vuotiaana.

Vierailija
56/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni käytti seksuaalisesti hyväkseen omaa tytärtään, eikä isoäitini puuttunut tilanteeseen, koska hänet oli jo nujerrettu väkivallalla nöyräksi. Tässä perhedynamiikassa kasvanut isäni päätyi itse alkoholisoituneeksi ja väkivaltaiseksi minua ja sisaruksiani kohtaan. Ylisukupolvinen trauma ja sen vaikutukset näkyvät meissä lapsissa mielenterveysoireden muodossa edelleen. Näistä taustoista, ja oman isän käytöstä osaltaan selittävistä syistä, sain kuulla vasta kun oma isäni oli kuollut. Itse hän ei koskaan niistä kyennyt puhumaan ja asioita käsittelemään. Traumanpurkutyö on jäänyt minun sukupolveni harteille. 

Vierailija
57/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi emakko porsi.

Vierailija
58/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoisäni käytti seksuaalisesti hyväkseen omaa tytärtään, eikä isoäitini puuttunut tilanteeseen, koska hänet oli jo nujerrettu väkivallalla nöyräksi. Tässä perhedynamiikassa kasvanut isäni päätyi itse alkoholisoituneeksi ja väkivaltaiseksi minua ja sisaruksiani kohtaan. Ylisukupolvinen trauma ja sen vaikutukset näkyvät meissä lapsissa mielenterveysoireden muodossa edelleen. Näistä taustoista, ja oman isän käytöstä osaltaan selittävistä syistä, sain kuulla vasta kun oma isäni oli kuollut. Itse hän ei koskaan niistä kyennyt puhumaan ja asioita käsittelemään. Traumanpurkutyö on jäänyt minun sukupolveni harteille. 

Isoäitisi oli siis säälittävä pelkuri tai sitten nautti itsekin katselemisesta.

Vierailija
59/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni isä ei koskaan välittänyt vanhemmuudesta, käyttäytyi arvaamattomasti, itsekkäästi ja lapsellisesti. Hän oli myös lääkeriippuvainen lääkkeiden väärinkäyttäjä ja hänellä oli ongelmia mielenterveyden kanssa. 

Vierailija
60/65 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orvoksi jääneen lapsen valituksen kuunteleminen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi