IS: Jarilla, pian 40, on poikuus tallella
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000011991696.html
"Ikuisesti ilman?
Työkaverit tuskin arvaisivat liki nelikymppisen Jarin salaisuutta: hän ei ole koskaan harrastanut seksiä. Syyt, joiden seurauksena tähän tilanteeseen on päädytty, voivat yllättää. Lukuisia yli 30-vuotiaita neitsyitä auttanut seksuaaliterapeutti kertoo, mitä Jarin ja hänen kohtalotovereidensa kannattaa tehdä, jos haluaa toteuttaa unelman seksistä toisen ihmisen kanssa."
"Kyllä tänne kehtaisi naisen tuoda.
Pääkaupunkiseudulla sijaitseva yksiö on siistissä kunnossa. Lattia on imuroitu, tavarat paikoillaan hyllyssä ja sänky pedattu.
Eikä asukaskaan näytä hassummalta. Päällepäin ei arvaisi, mikä on Jarin ongelma. 40 vuoden ikä on jo lähellä, mutta seksikokemusten määrä on pyöreä 0."
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaatte täällä yksinäistä miestä.
Menkää peilin eteen ja katsokaa sinne.
Ei narsistinen kiusaaja siellä mitään nää.
Totta kai näkee. Näkee oman ruman naamansa ja kehuu itseään maasta taivaisiin. Kun on narsisti.
Vierailija kirjoitti:
"Olisit saanut, miksi kieltäydyit".
Ei se aina ole niin yksiselitteistä. Minä olen samassa tilanteessa kuin Jari paitsi vielä vanhempi, ja äkkiä laskettuna olisin saanut viime vuosina puolisen tusinaa kertaa, ja vieläpä tekemättä itse aloitetta.
No miksi sitten kieltäydyin?
Kolmekymppinen nainen oli entuudestaan ystäväni ja kiinnostuikin minusta romanttisesti. Siinä vaiheessa kun kättä laitetaan housuihini uskallan olettaa, että seksiä olisi luvassa :D Minä olin varma, että hänelle oli herännyt halu perustaa perhe, vaikkei sitä ääneen sanottukaan. En voinut lähteä siihen, että okei harrastetaan seksiä ja sitten poistun takavasemmalle.
Kolme seuraavaa kaikki varattuja ja kunnon humalassa. Kaksi vielä tuttujakin, samoin kuin miehensä. Tavallisia perheenäitejä, samoin kuin oletettavasti kolmaskin.
Sitten yksi tuntemani eronnut nainen joka on tosi mukava, mutta en ole hänestä romanttisesti kiinnostunut. Torjuin kohteliaasti lähentelyt.
Nuorempi tuttu nainen, yritti saada mukaansa kämpilleen "panemaan". Sellaisessa humalassa, että olisi ollut edesvastuuton teko lähteä mukaan. Tai lähdin lopulta, siinä vaiheessa neiti oli siinä kunnossa, että heitin naisen taksilla kotiin ja varmistin ettei sammu portaisiin.
Ja viimeinen aivan sekaisin ollut tapaus. Luultavasti vetänyt muutakin kuin alkoholia. Ja myös varattu, lähentelyä edelsi riita miehensä kanssa.
Näitä tilanteita tulee harvoin, ne tulevat aina ihan yllättäen, eikä neitsyyden menettäminen ole enää välttämättömyys. Ehkä voisin käydä' maksullisella ennen kuin olen liian vanha, kuulemani mukaan monelle neitsyyden vieminen on hauskakin juttu, jos asiakas osaa vielä käyttäytyä. Kynnys aloitteen tekemiseen kiinnostavalle naiselle alkaa olla liian korkea, kun edessä olisi parhaassa tapauksessa tilanne jossa toisella on kokemusta ja toisella ei...ja se kokematon on mies.
Tästä voi päätellä, että olet mukava ja hyvännäköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIT sitte ??? Ite oon 50 v ja neitsyt (nainen).
Jutussa sanottiin, että 2 % miehistä ja 7 % naisista ovat neitsyitä.
Mistä ikäryhmästä? Mielekästä olis laskea 30 vuoden jälkeen neitsyitä olevista.
Oli se vähintään 30 v se ikäryhmä, josta se oli.
Ei ole lehteä tässä nyt käsillä. Paperilta tuon jutun luin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se aina ole niin yksiselitteistä. Minä olen samassa tilanteessa kuin Jari paitsi vielä vanhempi, ja äkkiä laskettuna olisin saanut viime vuosina puolisen tusinaa kertaa, ja vieläpä tekemättä itse aloitetta.
Kolmekymppinen nainen oli entuudestaan ystäväni ja kiinnostuikin minusta romanttisesti. Siinä vaiheessa kun kättä laitetaan housuihini uskallan olettaa, että seksiä olisi luvassa :D Minä olin varma, että hänelle oli herännyt halu perustaa perhe, vaikkei sitä ääneen sanottukaan. En voinut lähteä siihen, että okei harrastetaan seksiä ja sitten poistun takavasemmalle.
Kolme seuraavaa kaikki varattuja ja kunnon humalassa. Kaksi vielä tuttujakin, samoin kuin miehensä. Tavallisia perheenäitejä, samoin kuin oletettavasti kolmaskin.
Sitten yksi tuntemani eronnut nainen joka on tosi mukava, mutta en ole hänestä romanttisesti kiinnostunut. Torjuin kohteliaasti lähentelyt.
Nuorempi tuttu nainen, yritti saada mukaansa kämpilleen "panemaan". Sellaisessa humalassa, että olisi ollut edesvastuuton teko lähteä mukaan. Tai lähdin lopulta, siinä vaiheessa neiti oli siinä kunnossa, että heitin naisen taksilla kotiin ja varmistin ettei sammu portaisiin.
Ja viimeinen aivan sekaisin ollut tapaus. Luultavasti vetänyt muutakin kuin alkoholia. Ja myös varattu, lähentelyä edelsi riita miehensä kanssa.
Näitä tilanteita tulee harvoin, ne tulevat aina ihan yllättäen, eikä neitsyyden menettäminen ole enää välttämättömyys. Ehkä voisin käydä' maksullisella ennen kuin olen liian vanha, kuulemani mukaan monelle neitsyyden vieminen on hauskakin juttu, jos asiakas osaa vielä käyttäytyä. Kynnys aloitteen tekemiseen kiinnostavalle naiselle alkaa olla liian korkea, kun edessä olisi parhaassa tapauksessa tilanne jossa toisella on kokemusta ja toisella ei...ja se kokematon on mies.Eli sinullakaan ei ole kiinni ulkonäöstä tai rahasta.
No rahasta ei. Nuorempana sitä ei ollut oikeastaan kenelläkään, ja nyt olen suurin piirtein keskituloinen.
Välillisesti ulkonäöllä on ollut merkitystä. Olin nuorena se joka ei kiinnostanut kuin kaverina, ja kokemattomuus nosti vuosi vuodelta kynnystä olla itse aktiivinen samalla kun itseluottamus laski pisteeseen jossa en uskonut kenenkään koskaan kiinnostuvan. Jos kiinnostuneita on yli vuosikymmenessä 0kpl, niin olihan tähän perusteetkin. Parikymppiseksi asti uskoa vielä oli, mutta sitten usko katosi.
Niin en voi väittää, että ulkonäkö estäisi seksin tai parisuhteen nyt. Olen varmaankin aika tavallisen näköinen lopulta.
Aika nuorena olet lakannut uskomasta.
Vierailija kirjoitti:
Jopa miehenä tuollaista käy sääliksi. Olen itse harrastanut seksiä reilusti yli sadan naisen kanssa, viime viikollakin tuli kaksi uutta kumppania. Tinderi on kyllä ihan parasta. M41
Et ole🙂 Ja syy siihen on, että olet keskipitkä, maantien värinen lievästi ylipainoinen ja vähemmän karismaattinen suomalaismöllikkä. Ainut seksikumppanisi on oma vaimo kuten niin monella muullakin tavallisella miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIT sitte ??? Ite oon 50 v ja neitsyt (nainen).
Jutussa sanottiin, että 2 % miehistä ja 7 % naisista ovat neitsyitä.
Mistä ikäryhmästä? Mielekästä olis laskea 30 vuoden jälkeen neitsyitä olevista.
Oli se vähintään 30 v se ikäryhmä, josta se oli.
Ei ole lehteä tässä nyt käsillä. Paperilta tuon jutun luin.
Siis joka 50. mies olisi neitsyt ja naisista useampi kuin joka 15. Aika paljon, etenkin naisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt naiset aika helvetin nopeasti selitystä kehiin, miten voi olla mahdollista, että Jari on päätynyt tuollaiseen tilanteeseen? Miksi ette ole pitäneet riittävästi huolta siitä, ettei kukaan mies päätyisi tuollaiseen tilanteeseen?
Itselläni on sama kohtalo kuin tuolla "Jarilla" mutta sen olen jo vuosia sitten päättänyt ja luvannut itselleni, että en akennu niin alas, että alkaisin ketään naista (tai miestä) syyttämään ja väittämään, että on hänen tai heidän syynsä, että minulla on neitsyys tai miehenä sanoisin mieluummin, että poikuus tallella.
Mistä kukaan edes voisi sen edes tietää tai huomata, ellen sitä itse toisi esille?
Se milä vähän kyllä toisinaan on vuosien saatossa harmittanut meistä "kokemattomista" kertovista jutuissa on se, että ihan liuan usein niissä toistuvat samat kliseet ja stereotypiat.- En tiedä muodostaako tämä juttu poikkeusta kun en aatellut maksaa, että pääsisin sen lukemaan.
Hyvin yleistä on oman suppeahkon havaintoni mukaan myös se, että läheskään aina suurin ongelma tai haaste näilkebjutuissa esiintyneille miehille ei suinkaan minusta ole ollut se, että olisivst seksiä (kumppanin kanssa) kokemattomia, vaan usein huomatravasti isommat ongelmat ja vaiheudet ovat ollet, jossain muualla.
Ja vallankin vielä joirain vuosia sitten joku +/- 40 "kokematon vaikutti täyspäiseltä ja ns. tolkun ihmiseltä, joskus monin tavoin yleisesti hyväksyttävältä mueheltä, niin rivien väliin saatettiin sitten kirjoittaa niin, että sokea Reettalin ymmärsi, että mies on homodeksuaali, joka ei oikeastaan ole naisista kiinnostunutkaan, vaikka vain jutun otsikon lukenut olisi saattanut ennättää niin luulla
Jarilla oli kotona tekovagina, mutta ajatteli, että oikea tuntuisi paremmalta. Eli ei varmaankaan ole homo.
Hän oli asettanut kelpoisan naisen riman niin korkealle, että ei pysty sellaista iloista ja seurallista ja liikunnallista naista itselleen saamaan. Jutussa tämä mainittiin tavanomaiseksi puolustautumiskeinoksi omalle itselle.
Kiitos tarkentavasta kommentistasi. Minä (tuo jota edellä kommentoit) rajoite on tietysti se, jonka edellä kerroinkin, että en välitä maksaa siitä, että juuri täst " kokemattomasta Jarista" saisin lukea.
Kerroin vain oman tulokulmani asiaa. Se on tiivistäen olen suunnilleen samaikäinen "kokematon" , enkä syytä "kojemattomuydestani ketään ja aiempien havaintojeni perusteella moen npin40 v."kokemattomien" miesten ongelmista suurin ei ole se, etteivät ole seksiä kumppani kans harrastaneet.
Nyt voisin täydentää vielä, että ymmärrän toli, että noin 40 vuotiaat "kokemattomat" saavat osakseen ennakkoluuloja. - Olisin itsekin ennakkoluuloinen, jos kohtaisin suunnilleen oloiseni ja yhtä "kokemattoman".
Ja toki asia on itsellenikin sen verran arka, että en ole tavannut "kokemattomuuttani" msinostaa tai ylpäätään tuoda esille. Mutta niin sinut asian kanssa olen, että en koe tai ole kokenut, että sitä pitäisi hakeutua esim terapeutin juttusille. - Ja ihan periaatteesta en myöskään ole halunnut hakea muutosta "alan amnattilaiselta"
Mutä se edes muuttaisi, jos nut kertoisin, että joo on mulla kokemusta seksistä kumppanin kans 1.kerta oli 20+ vuotra sitren kaksi muuta kertas 17 ja 15 vuotta sitten.
Totta ka seksi voi olla voimaanuttavaa ja antaa potkua ja energiaa ja vaikka ja mitä mutta en nyt millään haluaisi hirttäytyä siksi, että se on jäänytbkokematta, vaikka samaan aikaan tunne siitä, etgä omisin aseksuaali ei tunnu omalta yhtään sen enempää kuin kenenkään toisen syyttäminen "kokemattomuudestani" vaikka ei torjutuksituleminen ole karaissut tai tehnut hyvää ja tai minusta parempaa, toivottavasti ei mitenkäänpahempaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä tilanteita tulee harvoin, ne tulevat aina ihan yllättäen, eikä neitsyyden menettäminen ole enää välttämättömyys. Ehkä voisin käydä' maksullisella ennen kuin olen liian vanha, kuulemani mukaan monelle neitsyyden vieminen on hauskakin juttu, jos asiakas osaa vielä käyttäytyä. Kynnys aloitteen tekemiseen kiinnostavalle naiselle alkaa olla liian korkea, kun edessä olisi parhaassa tapauksessa tilanne jossa toisella on kokemusta ja toisella ei...ja se kokematon on mies.Eli sinullakaan ei ole kiinni ulkonäöstä tai rahasta.
No rahasta ei. Nuorempana sitä ei ollut oikeastaan kenelläkään, ja nyt olen suurin piirtein keskituloinen.
Välillisesti ulkonäöllä on ollut merkitystä. Olin nuorena se joka ei kiinnostanut kuin kaverina, ja kokemattomuus nosti vuosi vuodelta kynnystä olla itse aktiivinen samalla kun itseluottamus laski pisteeseen jossa en uskonut kenenkään koskaan kiinnostuvan. Jos kiinnostuneita on yli vuosikymmenessä 0kpl, niin olihan tähän perusteetkin. Parikymppiseksi asti uskoa vielä oli, mutta sitten usko katosi.
Niin en voi väittää, että ulkonäkö estäisi seksin tai parisuhteen nyt. Olen varmaankin aika tavallisen näköinen lopulta.Aika nuorena olet lakannut uskomasta.
Ei se silmänräpäyksessä tapahtunut, vaan vuosi vuodelta. Jotenkin ajattelin niin, ettei asialla ollut vielä lukiossa kiirettä. Mutta sitten kun muutin opiskelemaan, pettymys oli suuri. Opintojen päättyessä olin vakuuttunut, että olen mies biologisesti, mutta seksuaalisessa ja romanttisessa mielessä täysi nolla. Muistan vieläkin kun opinnot päättyivät. Tein pitkän kävelylenkin ja päätin, että nyt on mentävä eteenpäin muissa asioissa ja haudattava ajatus romanttisesta kanssakäymisestä naisen kanssa lopullisesti.
Jälkeenpäin olen tajunnut, etten ollut ainoa. Kyllä se vain niin meni, että naisten vs miesten tilanne oli kuin yö ja päivä. Ehkä ero oli siinä, että muut saivat kiinnostusta osakseen edes kerran. Itselleni niin tapahtui kolmekymppisenä kun tuntematon nainen kysyi nimeäni baaritiskillä ja totesi, että vaikutan kiinnostavalta. En edes osannut reagoida siihen mitenkään muuten kuin kiittämällä kohteliaisuudesta :D Mutta se yksi lause muutti todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun.
Jari oli itse vetänyt riman niin korkealle, ettei pysty saamaan sen mukaista naista.
Eli siltä osin ihan tavallinen tarina.
Eipä yllätä.
Minä olen samanikäinen nainen ja olen viime vuosien aikana käynyt treffeillä 62 eri miehen kanssa. Heistä 2/3 antoi minulle pakit joko heti ensitreffien jälkeen tai viimeistään muutaman kuukauden tapailun jälkeen. Ja niistä 1/3:sta, joille minä annoin pakit, osasta kyllä huomasi, ettei he oikeasti olleet kiinnostuneita minusta parisuhdemielessä. Vain pil*lu kiinnosti
Kuulostaa tutulta. Eli ei ne ole pelkät miehet, jotka pelkkiä pakkeja saa treffeillä. Samanlaiset kokemukset minulla naisena.
No ei kai tuo ole ongelma, jos siitä ei tee ongelmaa.
No, itse olen huomattavasti Jaria vanhempi nainen ja neitsyt. Tosin olen lähes grayseksuaali, sillä kiinnostun todella harvoin miehestä, ja niissä tapauksissa en ole saanut vastakaikua. Ei paljon paina. Koen yhteiskunnan vähän yliseksualisoiduksi muutenkin
Vierailija kirjoitti:
No, itse olen huomattavasti Jaria vanhempi nainen ja neitsyt. Tosin olen lähes grayseksuaali, sillä kiinnostun todella harvoin miehestä, ja niissä tapauksissa en ole saanut vastakaikua. Ei paljon paina. Koen yhteiskunnan vähän yliseksualisoiduksi muutenkin
Grayseksuaali? - Anteeksi siis mikä? - Mitä tarkoittaa Grayseksuaali?
Eli vain häämatkalle "käden" kanssa sitten jos on niin vaativa että vain se kelpaa paritteluun. Eli ei hänelle ole käden voittanutta.
Aina kalskahtaa korvaan, kun seksin harrastamisesta puhutaan kuin ihmisoikeudesta ja irrotettuna ihmissuhteesta. Seksi ei ole mikään ihmisoikeus. Lisäksi se on osa hyvää ihmissuhdetta, ei mikään irrallinen asia, jonka voi ottaa ja jättää.
Samaistun.