Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Jarilla, pian 40, on poikuus tallella

Vierailija
20.06.2026 |

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000011991696.html

"Ikuisesti ilman?

Työkaverit tuskin arvaisivat liki nelikymppisen Jarin salaisuutta: hän ei ole koskaan harrastanut seksiä. Syyt, joiden seurauksena tähän tilanteeseen on päädytty, voivat yllättää. Lukuisia yli 30-vuotiaita neitsyitä auttanut seksuaaliterapeutti kertoo, mitä Jarin ja hänen kohtalotovereidensa kannattaa tehdä, jos haluaa toteuttaa unelman seksistä toisen ihmisen kanssa."

"Kyllä tänne kehtaisi naisen tuoda.

Pääkaupunkiseudulla sijaitseva yksiö on siistissä kunnossa. Lattia on imuroitu, tavarat paikoillaan hyllyssä ja sänky pedattu.

Eikä asukaskaan näytä hassummalta. Päällepäin ei arvaisi, mikä on Jarin ongelma. 40 vuoden ikä on jo lähellä, mutta seksikokemusten määrä on pyöreä 0."

Kommentit (166)

Vierailija
121/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olisit saanut, miksi kieltäydyit".
Ei se aina ole niin yksiselitteistä. Minä olen samassa tilanteessa kuin Jari paitsi vielä vanhempi, ja äkkiä laskettuna olisin saanut viime vuosina puolisen tusinaa kertaa, ja vieläpä tekemättä itse aloitetta.
No miksi sitten kieltäydyin?
Kolmekymppinen nainen oli entuudestaan ystäväni ja kiinnostuikin minusta romanttisesti. Siinä vaiheessa kun kättä laitetaan housuihini uskallan olettaa, että seksiä olisi luvassa :D Minä olin varma, että hänelle oli herännyt halu perustaa perhe, vaikkei sitä ääneen sanottukaan. En voinut lähteä siihen, että okei harrastetaan seksiä ja sitten poistun takavasemmalle. 
Kolme seuraavaa kaikki varattuja ja kunnon humalassa. Kaksi vielä tuttujakin, samoin kuin miehensä. Tavallisia perheenäitejä, samoin kuin oletettavasti kolmaskin.
Sitten yksi tuntemani eronnut nainen joka on tosi mukava, mutta en ole hänestä romanttisesti kiinnostunut. Torjuin kohteliaasti lähentelyt.
Nuorempi tuttu nainen, yritti saada mukaansa kämpilleen "panemaan". Sellaisessa humalassa, että olisi ollut edesvastuuton teko lähteä mukaan. Tai lähdin lopulta, siinä vaiheessa neiti oli siinä kunnossa, että heitin naisen taksilla kotiin ja varmistin ettei sammu portaisiin. 
Ja viimeinen aivan sekaisin ollut tapaus. Luultavasti vetänyt muutakin kuin alkoholia. Ja myös varattu, lähentelyä edelsi riita miehensä kanssa.
Näitä tilanteita tulee harvoin, ne tulevat aina ihan yllättäen, eikä neitsyyden menettäminen ole enää välttämättömyys. Ehkä voisin käydä' maksullisella ennen kuin olen liian vanha, kuulemani mukaan monelle neitsyyden vieminen on hauskakin juttu, jos asiakas osaa vielä käyttäytyä. Kynnys aloitteen tekemiseen kiinnostavalle naiselle alkaa olla liian korkea, kun edessä olisi parhaassa tapauksessa tilanne jossa toisella on kokemusta ja toisella ei...ja se kokematon on mies.

Eli sinullakaan ei ole kiinni ulkonäöstä tai rahasta.

No rahasta ei. Nuorempana sitä ei ollut oikeastaan kenelläkään, ja nyt olen suurin piirtein keskituloinen.
Välillisesti ulkonäöllä on ollut merkitystä. Olin nuorena se joka ei kiinnostanut kuin kaverina, ja kokemattomuus nosti vuosi vuodelta kynnystä olla itse aktiivinen samalla kun itseluottamus laski pisteeseen jossa en uskonut kenenkään koskaan kiinnostuvan. Jos kiinnostuneita on yli vuosikymmenessä 0kpl, niin olihan tähän perusteetkin. Parikymppiseksi asti uskoa vielä oli, mutta sitten usko katosi.
Niin en voi väittää, että ulkonäkö estäisi seksin tai parisuhteen nyt. Olen varmaankin aika tavallisen näköinen lopulta. 

Vierailija
122/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten kommentit on aina jotenkin julmia ja kylmiä tällaisille miehille. Tuntuu että jotain seksuaalirikollistakin arvostetaan enemmän kuin miestä jolla ei ole ollut mitään naisten kanssa ja sanoo sen ääneen?

Voi johtua siitä että näissä jutuissa aletaan lopulta aina syyllistämään naisia tuonkaltaisten miesten tilanteesta.

Miehiähän ei ikinä syyllistetä mistään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta nelikymppinen? Minä olen samassa tilanteessa 66-vuotiaana.

Vierailija
124/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt naiset aika helvetin nopeasti selitystä kehiin, miten voi olla mahdollista, että Jari on päätynyt tuollaiseen tilanteeseen? Miksi ette ole pitäneet riittävästi huolta siitä, ettei kukaan mies päätyisi tuollaiseen tilanteeseen?

Se että käy töissä ja on siisti koti ei vielä riitä minkäänlaisen seksuaalisen mielenkiinnon herättämiseen.

Ei pariutuminen tai irtoseksi ole mitään videopelejä jossa pitää tehdä tietyt suoritteet jotta saa tarpeeksi pisteitä kasaan. 

Jos ei persoona ja ulosanti (sekä ulkonäkö) miellytä niin sille ei voi mitään. Ei historiallisestikaan kuin pieni osa miehistä lisääntynyt.

Historiallosesti teitä naisia on julmasti alistettu, haluatko siis palata siihen kun käytät historiaa verukkeena? Historiallisesti suurin osa miehistä lisääntyi ja siihen riitti työ.

Mitä kello on? Ainakin 2 minsaa ennen kuin voi muuttaa mieltä

Vierailija
125/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten kommentit on aina jotenkin julmia ja kylmiä tällaisille miehille. Tuntuu että jotain seksuaalirikollistakin arvostetaan enemmän kuin miestä jolla ei ole ollut mitään naisten kanssa ja sanoo sen ääneen?

Voi johtua siitä että näissä jutuissa aletaan lopulta aina syyllistämään naisia tuonkaltaisten miesten tilanteesta.

Mua ei kiinnosta v.ittuakaan kuka syylistää ketäkin, koska olen titaniumia, johon ei loukkaukset uppoa:DD

Vierailija
126/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä vähän huono omatunto tulee kun muistan miten helppoa parisuhde ja yhdenyönjutut itselle ovat olleet.n Nuorempana sain miehen pelkästään hihasta nykäisemällä.  Itse tuohon tilanteeseen päätyäkseni minun olisi pitänyt kieltäytyä satoja kertoja miesten lähestymisistä. Mutta toivon silti hänelle onnea ja vaikkei naista löytyisikään niin toivottavasti keksisi jotain muuta merkitystä elämälleen.

Vierailija
127/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tahtoisin että avioitavaksi muutoin passeli plikka olisi tolkun impi

Vierailija
128/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Jarin voisi parittaa tälle täydelliselle Teealle?

"Teea on aurinkoinen, valloittava, sosiaalisesti taidokas ja liikunnallinen nainen, mutta silti hänen rinnaltaan puuttuu mies."

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/cd84e0eb-9b9f-413b-8d41-24df1bddde30

Tuo teeahan kaunis nainen, joten jos noin hyvännäköinen nainen on ilman miestä, täytyy olla aika helvetin kranttu. Eli peiliin katsomalla löytyy syyllinen tilanteeseen.

Vierailija
129/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Jari sellainen etuoikeutettu valkoinen heteromies jonka pitäisi tiedostaa valta-asemansa?

On.

T. Feministi

Vierailija
130/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä vähän huono omatunto tulee kun muistan miten helppoa parisuhde ja yhdenyönjutut itselle ovat olleet.n Nuorempana sain miehen pelkästään hihasta nykäisemällä.  Itse tuohon tilanteeseen päätyäkseni minun olisi pitänyt kieltäytyä satoja kertoja miesten lähestymisistä. Mutta toivon silti hänelle onnea ja vaikkei naista löytyisikään niin toivottavasti keksisi jotain muuta merkitystä elämälleen.

Nainen ei koskaan saa miestä eikä seksiä halutessaan. Olet ollut hoora, jolta saa helposti, siksi miehet ovat lähteneet mukaasi. Sinulla on ollut yleisen naisen maine. 

Vierailija
131/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta v.ittuakaan kuka syylistää ketäkin, koska olen titaniumia, johon ei loukkaukset uppoa:DD

Mutta äärimmäisen lyhyt pinna...

Vierailija
132/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta nelikymppinen? Minä olen samassa tilanteessa 66-vuotiaana.

Ei ketään oikeasti tosimssilmasds huoleta eikä kuohuta muiden impeydet ja kokeneiduudet

Vierailija
133/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIT sitte ??? Ite oon 50 v ja neitsyt (nainen). 

Jutussa sanottiin, että 2 % miehistä ja 7 % naisista ovat neitsyitä.

Mistä ikäryhmästä? Mielekästä olis laskea 30 vuoden jälkeen neitsyitä olevista. 

Vierailija
134/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin kaveria lohduttaa sen verran, että ei ole kaiken kohkaamisen väärti se akti ollenkaan.

Sama kuin koko elämänsä Michelin-ravintoloissa syönyt sanoisi koko elämänsä pettuleipää järsineelle että ne pihvit, kaviaarit ja samppanjat ovat ihan yliarvostettuja.

Erinomainen vertaus :D

Mutta totta puhuen olen myös ensimmäisen kirjoittajan kanssa osittain samaa mieltä. Ihan kivaahan seksi on, muutaman kerran olen sitä saanut, muttei se varsinaisesti elämääni paremmaksi ole koskaan tehnyt. Parisuhteessa en ole koskaan ollut, joten en tiedä poikkeaako siinä harjoitettava seksi irtoseksistä, mutta yhtä kaikki: ei se minusta nyt niin ihmeellinen asia ole. Rohkenisin sanoa seksin merkityksen muodostuvan jopa enemmän sosiaalisista vivahteista kuin niinkään seksistä itsestään. Elämä voi olla hyvää ja tavallista ilman seksiäkin (seksillä tietysti vielä vähän mukavampaa) mutta seksille annetaan mielikuvissa ja keskusteluissa niin iso merkitys ja painoarvo, että se saa mielestäni kohtuuttoman suuren palstatilan.

Ihmiskunnan olemassaolo perustuu siihen viettiin että miesten on pakko päästä panemaan.

Eläintekään ei anneta olla vankeudessa ei lajinomaisissa ympäristöisaä

Vierailija
135/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaatte täällä yksinäistä miestä.

Menkää peilin eteen ja katsokaa sinne.

Ei narsistinen kiusaaja siellä mitään nää.

Vierailija
136/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on naisissa niin kauan kun Jarin kaltainen kunnon mies on ilman naista. 

Vierailija
137/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa miehenä tuollaista käy sääliksi. Olen itse harrastanut seksiä reilusti yli sadan naisen kanssa, viime viikollakin tuli kaksi uutta kumppania. Tinderi on kyllä ihan parasta. M41

Vierailija
138/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Jarin voisi parittaa tälle täydelliselle Teealle?

"Teea on aurinkoinen, valloittava, sosiaalisesti taidokas ja liikunnallinen nainen, mutta silti hänen rinnaltaan puuttuu mies."

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/cd84e0eb-9b9f-413b-8d41-24df1bddde30

Tuo teeahan kaunis nainen, joten jos noin hyvännäköinen nainen on ilman miestä, täytyy olla aika helvetin kranttu. Eli peiliin katsomalla löytyy syyllinen tilanteeseen.

Otsikko "Alfanaaras" kertoo jo paljon.
Lienee klassinen tapaus: minä olen vahva nainen, haluan vielä vahvemman miehen, ja kyllä minä voin olla naisellinenkin jos saan miehekkään miehen.
Ja Teean haluama mies on sen feminiinisen naisen kanssa.

Vierailija
139/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin kaveria lohduttaa sen verran, että ei ole kaiken kohkaamisen väärti se akti ollenkaan.

Sama kuin koko elämänsä Michelin-ravintoloissa syönyt sanoisi koko elämänsä pettuleipää järsineelle että ne pihvit, kaviaarit ja samppanjat ovat ihan yliarvostettuja.

Olen nainen ja samaa mieltä tästä. Läheisyys on hyvin kokonaisvaltainen kokemus kaikilla tasoilla varsinkin silloin kun on ihastunut syvästi toiseen. 

Vierailija
140/166 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jutun.

Jari oli itse vetänyt riman niin korkealle, ettei pysty saamaan sen mukaista naista.

Eli siltä osin ihan tavallinen tarina.

Samaistun.