No ajatellaan toiselta kantilta: Mikä on se painava syy, että viet alle 1v:n yökyläilemään?
Kommentit (23)
ja mummi hoiti yön esikoista, 1 v...
Vierailija:
sinulle kuuluu, minkäikäisen lapsen vien yökylään ja miksi? Tuskin sunkaan elämäs niin mallillaan on, että voit pohtia muiden tekemisiä. . .
mä ainaki vien joka toine vkoloppu ko meen ryyppään......onks siin jotai pahaa jomku mielestä?
Meillä ei kovin usein (juuri koskaan) ole näitä mahdollisuuksia joten halusin käyttää sen hyväksi. Tiesin sen mahdollisista haitoista lapselle mutta koin tarvitsevani tämän vapaaillan kun ei ollut tietoa koska seuraava tilaisuus tulisi.
Se syy on se että
*Olen halunnut levätä ja nukkua
*Olen mennyt juhlimaan baariin
*Olen viettänyt kavereiden kanssa leffaillan
*Olen mennyt miehen kanssa mökille
*Olen tehnyt suursiivouksen
*Olen käynyt mm. American Car Show-tapahtumassa
*Isovanhemmat pyysivät lasta kylään
*Vein muuten vaan, ilman syytä
*Ym..
Ja ihan kelpo poika tuosta tuli :)
Vierailija:
Se syy on se että*Olen halunnut levätä ja nukkua
*Olen mennyt juhlimaan baariin
*Olen viettänyt kavereiden kanssa leffaillan
*Olen mennyt miehen kanssa mökille
*Olen tehnyt suursiivouksen
*Olen käynyt mm. American Car Show-tapahtumassa
*Isovanhemmat pyysivät lasta kylään
*Vein muuten vaan, ilman syytä
*Ym..Ja ihan kelpo poika tuosta tuli :)
parina kertana olen ollut töissä ja parina juhlimassa :)
tosi meillä on sit esikoinen4,5v aina ollut kaverina :)
mul on kauhee tämmönen ajatus, että hyvä äiti ei käy missään, kun korkeintaan 3kk välein, en oikein edes tiedä mistä tää on tullut, heh :)
varsinkin kun isovanhemmat joilla öitä ovat olleet ovat tosi rakkaita, läheisiä ja tärkeitä,monta kertaa vkossa nähdään ja soitellaan ja itsekin haluavat ottaa lapsiamme heille. :)
Oma sairastumiseni voisi olla syy, tosin silloinkin luultavasti mieheni pystyisi hoitamaan lasta. Esimerkiksi rajun influenssan kourissa en ehkä jaksaisi vauvaa hoitaa. Mutta kumpikaan lapsistani ei ole pullosta koskaan juonut, joten ehkä olisi silloinkin parempi että mummu tms. tulee meille auttelemaan vauvanhoidossa ja voi imettää kun tarvis.
Olen ottanut asenteen että oma vapaa-aika pistetään etenkin ensimmäiseksi vuodeksi syrjään, tai lenkillä käyminen yms. on sitä vapaa-aikaa. Se on sitä epäitsekkyyttä, jota jokainen vauva on vanhemmiltaan ansainnut.
on ollut todella huono nukkuja, vähäuninen aina. Oli pakko viedä välillä lapsi mummulaan yöksi, että itse saadaan nukkua edes yksi yö, jotta jaksetaan. Jo yhdenkin kokonaisen yön nukkuminen silloin tällöin on auttanut jaksamaan tähän saakka. Olen laihtunutkin tuon lapsen valvottamisen vuoksi niin,e ttä ihmiset luulevat mun sairastavan anoreksiaa : -(
Vierailija:
Olen ottanut asenteen että oma vapaa-aika pistetään etenkin ensimmäiseksi vuodeksi syrjään, tai lenkillä käyminen yms. on sitä vapaa-aikaa. Se on sitä epäitsekkyyttä, jota jokainen vauva on vanhemmiltaan ansainnut.
Ei mun lapsille ole väliä olenko epäitsekäs vai en kun kyseessä on satunnaiset yökyläilyt. Katos kun eivät ole niistä reissuista kärsineet.
Ja niille jotka sanovat että ehtii sitä myöhemmin mennä, minä sanon ehtii sitä myöhemminKIN mennä.
Hän on kyllä yli vuoden, mutta ei ole koskaan ollut yökylässä eikä ole lähiaikoina menossakaan. Ei varmaan vielä moneen vuoteen.
Tuntuu olevan monelle naiselle kova pala olla edes yksi vuosi elämästään täysin lapsensa " armoilla" . Epäitsekkyyttä se vaatii ja viitseliäisyyttä, harva viihtyy helponkaan lapsen kanssa.
Ps. Miksi lapsi pitää viedä yökylään, oletteko tietoisia että miehennekin voisi hoitaa häntä jonkun yön? Yh:t tietty eri juttu.
Pps. Turha väittää ettei pienelle lapselle koidu haittaa yökyläilystä, koska kukaan meistä ei tiedä absoluuttista totuutta (ja asiaa tutkineet ovat kallistuneet koko ajan vaan enemmän siihen suuntaan että haittaa koituu).
Ja sellainen voisi olla esim. sairaus, sairaalaan joutuminen tms. Silloinkin taitaisi käydä niin, että isovanhemmista joku tulisi meille kotiin ja mies olisi sitten töiden jälkeen paikalla.
Kyllä yksi vuosi on lyhyt aika ja ei ole ainakaan kahden lapsen osalta sellaista pakottavaa syytä eteen tullut.
Mummolaan. Eka kerta siksi että oli kaverin häät. Kaksi seuraavaa kertaa siksi että mummo pyysi :)
Lapsi viihtyi, mummo on rakas nyt kun lapsi on 2v.
Oli näitä ennen ollut minun kanssani siellä mummolassa yökylässä.
Kuopus oli tuolloin 10kk, yökyläili yhden yön isoveljensä kanssa isovanhemmillaan. Sekä isovanhemmat että heidän kotinsa tuttu paikka lapsille, nähdään väh. kerran viikossa, asuvat lähellä. Mutta ei meillä mitään " kimppavanhemmuutta" harrasteta ;) Oli tuolla jossain toisessa viestissä jotain mainittu...
Ja se IMETYSjuttu: kuopuksen maitona tuolloin edelleen vain äidinmaito, mutta onneksi sitä voi pumpata ja pakastaa!
Esikoinen ekaa kertaa yökylässä 1v2kk iässä (miehen siskon häät, lapsi mun vanhemmilla, hakivat häistä illalla heille nukkumaan).
Eivät ole olleet useampia öitä peräkkäin yökylässä, ei ole ollut tarvetta, mutta satunnaisesti ovat noita yksittäisiä öitä. Kuopus ollut nyt yhteensä 4 kertaa, ikää nyt 1v8kk. Joko niin että meillä ollut joku meno tai pari kertaa niin, että ollaan saatu nukuttua (kuopus nukkui erittäin huonosti yönsä vielä ihan hetki sitten...)
Lapseni on pian 3-vuotias, eikä ole ollut tarvetta viedä häntä " yöhoitoon" minnekään. Yhden yön olen ollut hänestä erossa ja silloin lapsi oli isänsä kanssa kotona.
Ei tulisi mieleenkään jättää alle 1-vuotiasta yökylään minnekään! Ehkä olen liian tyytyväinen elämääni tällaisenaan, kun ei tunnu olevan mitään tarvetta sellaiseen:)
Mutta muuten täytyy välillä päästä tuulettumaan, siis päiväseltään:)
En ole vienyt, koska olen imettänyt ja kumpikaan lapsi ei ole huolinut pulloa. Toiseksi, en usko että isovanhemmet jaksaisivat hoitaa noin pientä yökyläilijää.
Eli olisi jopa voinut viedä, jos en olisi imettänyt ja jos isovanhemmat olisivat nuorempia.
Kuka on niin uuno, ettei tiedä surffailevansa KESKUSTELU-PALSTALLA, jossa saa avata keskusteluja mistä vaan?? Hienovaraisena vihjeenä ilmoitan, että jokaiseen keskusteluun ei ole pakko osallistua, jos ei kiinnosta jakaa mielipiteitään ;o) Kukaan ei vedä siitä hirteen.
syy oli sama kuin jollain muullakin: Ystävän häät, jossa olin kaasona. Isosisarusten vauvavuodesta muistan ainakin tarpeen nukutulle yölle (kaksoset nääs valvottivat) ja omat häät.
sinulle kuuluu, minkäikäisen lapsen vien yökylään ja miksi? Tuskin sunkaan elämäs niin mallillaan on, että voit pohtia muiden tekemisiä. . .