Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan toimeentulotukea 1300€/kk, miksi menisin paskaduuniin jossa nettopalkka on saman tai vähemmän?

Vierailija
20.06.2026 |

Mitä mieltä olette?

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet niin tollo ettet saa aikuisten työpaikkaa esim. 3500€/kk palkalla?

Miksi sinä olet kiusaaja, kaikenmaailman kiusaajille tässäkin valtiossa maksetaan palkkaa, hyi. 

Vierailija
102/108 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkelipersut yrittää manipuloida kun alle vuoden päästä vaalit.

Demari olen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä autan, mutta ei palkka riitä maksamaan toista vuokraa ja muita menoja.

Ai ei palkka riitä? Mut etuuksien väität riittävän vaikka ne on murto-osa palkasta. 

Tuleeko paljon rokulipäiviä? Esim ensi viikko menee darran merkeissä?

Siis mitä ihmettä sä selität. Mun palkka ei riitä omien kulujen lisäksi maksa opiskelijanuoreni vuokraa ja muita menoja. Ja hän on oikeutettu kesän ajalta toimeentulotukeen, koska töitä ei ole. 

Tukipummit luulevat, että koko bruttopalkka on ruokarahaa. He eivät tajua, että palkasta maksetaan ensin verot, ja siitä, mitä jää, maksetaan ruoan ja kulutustavaroiden lisäksi vuokrat, sähkö- ja vesilaskut, vakuutukset, lääkärit, lääkkeet, hammaslääkärit, silmälasit, työssäkäynnin kulut, jne.

Kuvitteletko oikeasti, että kaikki työttömät ovat olleet ikänsä työttömiä?

Miksi sitten työttömien määrä kasvaa vuosi vuodelta?

Koska, työllisistä tehdään työttömiä!

Kyllä hän elää omissa kuvitelmissaan, koska luultavasti itse on saanut aina töitä joten hän kuvittelee, että kaikki muutkin saavat yhtä helposti töitä kuin hän. Olen myös niitä ihmisiä, jotka on aina otettu töihin ja palkattu, mutta tiedän että kaikkia ei palkata  joten siksi olen asiasta hiljaa. Toki teidän myös joitakin yksittäisiä tapauksia ihmisiä, jotka on olleet enemmän työttömänä, mutta niillä ihmisillä on yleensä ollut taustalla jokin sairaus tai esim karumpi kohtalo kuten yksi ihminen oli täysi orpo eli molemmat vanhemmat hänellä kuolleet jo hänen ollessaan lapsi joten lähtökohdat jo täysin epäoikeudenmukaiset muihin nähden. Mutta kyllä hänkin siitä ryyppy vaiheesta kasvoi jossain vaiheessa ja sai työpaikankin, että ei se nyt ihan koko elämää vain ollut kotona sohvan nurkassa. Tällaiset kelan tukia käyttävät loiseksi haukkujat on itse  jotain persoonallisuushäiriöisiä empatiakyvyttömiä ihmisiä jotka ei tiedä mistään mitään ja koko maailman kuva on aika pieni ja suppea. 

Ettekö te ressukat osaa edes lukea? Kirjoitin tukipummeista, en työttömistä. Siinä olette oikeassa, että olen ollut töissä yli 40 vuotta ja vain muutaman vuoden työttömänä ennen vanhuuseläkettä. Lisäksi sairastuin vakavasta vähän yli 40-vuotiaana, ja lääkärit sekä Kela olisivat halunneet minut työkyvyttömyyseläkkeelle, mutta jatkoin töitä vielä pyörätuolissa 20 vuotta.

Vierailija
104/108 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun kaikki tuet on yhteensä 1500e/kk
Jos menen töihin käteen tulee jäädä 500e enemmän. ei löydy töitä ei auta kuin hakea korkeakouluun.

eläkkeen saajan asumistuki 559,91
eläke  787,84
takuu eläke 203,84

rapiat 1500e

Miksi alapeukut?

Vierailija
105/108 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon sitä mieltä että perustulo käteen 800€/kk eikä mitään muuta! 

Loput otetaan kadulta. Hyvä paikka on Westend!

Vierailija
106/108 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki, vuokra, reseptilääkkeet, silmälasit. Toimeentulotukiasiakkaalle voi tulla puhtaana käteen lähes 2000 euroa.

Silmälaseja on ihan turha laskea säännölliseen toimeentulotukeen. Ne saa kerran kolmessa vuodessa tarvittaessa. Minulla on nyt kuudetta vuotta samat lasit eikä mitään halua tuhlata Kelan rahoja turhuuteen. 

Ja nämä ei sitte ole mitkää design lasit vaan max 100e

Vierailija
107/108 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei saa puoliakaan tuosta 

Ehkä 1/3

No kyllä mun opiskelija lapsi saa kesälle 1080 €/kk,kun töitä ei löytynyt.

Missä mukamas? Hauskinta näissä persukokoomus trolleilla on etteivät edes tiedä tukien suuruutta tai nimiä. 

Edelleen toimeentulotuessa ei ole mitään rajaa, sitä voi saada niin paljon kun on menoja.

ap

Älä jauha paskaa.

Toimeentulotuessa ei ole ylärajaa samalla tavalla kuin esimerkiksi joissakin etuuksissa, mutta tuen määrä perustuu aina hyväksyttäviin menoihin ja käytettävissä oleviin tuloihin sekä varoihin.

Jos henkilöllä olisi poikkeuksellisen suuret hyväksyttävät menot (esimerkiksi erittäin korkeat asumismenot, joita viranomainen pitää perusteltuina, tai muita erityisiä menoja), toimeentulotuen määrä voi nousta hyvin suureksi.

Ei ole mitään erityissyitä miksi Kela maksaisi terveelle, työkuntoiselle yksinasujalle muita korkeampia tukia.

Se ettei hän ala rikolliseksi.

Vierailija
108/108 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki, vuokra, reseptilääkkeet, silmälasit. Toimeentulotukiasiakkaalle voi tulla puhtaana käteen lähes 2000 euroa.

Silmälaseja on ihan turha laskea säännölliseen toimeentulotukeen. Ne saa kerran kolmessa vuodessa tarvittaessa. Minulla on nyt kuudetta vuotta samat lasit eikä mitään halua tuhlata Kelan rahoja turhuuteen. 

Ja nämä ei sitte ole mitkää design lasit vaan max 100e

Silmälaseissa maksavat linssit. Kehykset ovat halpoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan