Saan toimeentulotukea 1300€/kk, miksi menisin paskaduuniin jossa nettopalkka on saman tai vähemmän?
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
mun kaikki tuet on yhteensä 1500e/kk
Jos menen töihin käteen tulee jäädä 500e enemmän. ei löydy töitä ei auta kuin hakea korkeakouluun.
eläkkeen saajan asumistuki 559,91
eläke 787,84
takuu eläke 203,84
rapiat 1500e
Miksi alapeukut?
Vierailija kirjoitti:
Oon sitä mieltä että perustulo käteen 800€/kk eikä mitään muuta!
Loput otetaan kadulta. Hyvä paikka on Westend!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki, vuokra, reseptilääkkeet, silmälasit. Toimeentulotukiasiakkaalle voi tulla puhtaana käteen lähes 2000 euroa.
Silmälaseja on ihan turha laskea säännölliseen toimeentulotukeen. Ne saa kerran kolmessa vuodessa tarvittaessa. Minulla on nyt kuudetta vuotta samat lasit eikä mitään halua tuhlata Kelan rahoja turhuuteen.
Ja nämä ei sitte ole mitkää design lasit vaan max 100e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei saa puoliakaan tuosta
Ehkä 1/3
No kyllä mun opiskelija lapsi saa kesälle 1080 €/kk,kun töitä ei löytynyt.
Missä mukamas? Hauskinta näissä persukokoomus trolleilla on etteivät edes tiedä tukien suuruutta tai nimiä.
Edelleen toimeentulotuessa ei ole mitään rajaa, sitä voi saada niin paljon kun on menoja.
ap
Älä jauha paskaa.
Toimeentulotuessa ei ole ylärajaa samalla tavalla kuin esimerkiksi joissakin etuuksissa, mutta tuen määrä perustuu aina hyväksyttäviin menoihin ja käytettävissä oleviin tuloihin sekä varoihin.
Jos henkilöllä olisi poikkeuksellisen suuret hyväksyttävät menot (esimerkiksi erittäin korkeat asumismenot, joita viranomainen pitää perusteltuina, tai muita erityisiä menoja), toimeentulotuen määrä voi nousta hyvin suureksi.
Ei ole mitään erityissyitä miksi Kela maksaisi terveelle, työkuntoiselle yksinasujalle muita korkeampia tukia.
Se ettei hän ala rikolliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki, vuokra, reseptilääkkeet, silmälasit. Toimeentulotukiasiakkaalle voi tulla puhtaana käteen lähes 2000 euroa.
Silmälaseja on ihan turha laskea säännölliseen toimeentulotukeen. Ne saa kerran kolmessa vuodessa tarvittaessa. Minulla on nyt kuudetta vuotta samat lasit eikä mitään halua tuhlata Kelan rahoja turhuuteen.
Ja nämä ei sitte ole mitkää design lasit vaan max 100e
Silmälaseissa maksavat linssit. Kehykset ovat halpoja.
Saispa itekkin 1300kk koko loppu elämän
ei haittais lopettaa nykyiset 2000+ hommat
Miksi kukaan menee töihin? Kaikille avustukset niin maailma pelastuu. Kyllä tekoäly jaksaa ja viitsii. Robotit hoitaa navetat ja baarimikkoilun yms... Niin jos ei ole verotusta avustuksista, ei voida toteuttaa ihmisen luontaista itsekästä ahneutta ja pummilla elelyä. Tähän on palaaminen: tyhjästä ei voi jakaa mitään. Paska homma.
Ei saa. Vttu ertä vtuttaa nämä ketjut missä yritetään väittää tukien olevan liian korkeita kun fakta on se että kukaan ei tuilla elä.
ET SAA!! TÄMÄ KOKO KETJU ON VAALIPROPAGANDAA JOLLA YRITETÄÄN LIETSOA VIHAA SOSIAALITURVAA KOHTAAN JA OIKEUTTAA LISÄÄ LEIKKAUKSIA!! ÄLKÄÄ USKOKO!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkelipersut yrittää manipuloida kun alle vuoden päästä vaalit.
Demari olen.
Ap
ET OLE VAAN PERUSSUOMALAINEN LASTEN HIPLAAJA!!
Vierailija kirjoitti:
Saispa itekkin 1300kk koko loppu elämän
ei haittais lopettaa nykyiset 2000+ hommat
JATKA TÖISSÄ VAAN!! KUKAAN EI SAA OIKEASTI MITÄÄN 1300!! SE ON VALHE JA MYYTTI!!
Niin, miksi et antaisi työpaikkaasi jollekin työttömälle ja jäisi nauttimaan sossutuista ja kuntouttavasta työtoiminnasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 1/3
Missä mukamas? Hauskinta näissä persukokoomus trolleilla on etteivät edes tiedä tukien suuruutta tai nimiä.
Edelleen toimeentulotuessa ei ole mitään rajaa, sitä voi saada niin paljon kun on menoja.
ap
Älä jauha paskaa.
Toimeentulotuessa ei ole ylärajaa samalla tavalla kuin esimerkiksi joissakin etuuksissa, mutta tuen määrä perustuu aina hyväksyttäviin menoihin ja käytettävissä oleviin tuloihin sekä varoihin.
Jos henkilöllä olisi poikkeuksellisen suuret hyväksyttävät menot (esimerkiksi erittäin korkeat asumismenot, joita viranomainen pitää perusteltuina, tai muita erityisiä menoja), toimeentulotuen määrä voi nousta hyvin suureksi.
Ei ole mitään erityissyitä miksi Kela maksaisi terveelle, työkuntoiselle yksinasujalle muita korkeampia tukia.
"esimerkiksi erittäin korkeat asumismenot, joita viranomainen pitää perusteltuina, tai muita erityisiä menoja."
Ei taida mennä läpi perusteena siinä vaiheessa kun tulee kehotus alkaa etsiä halvempaa asuntoa. "Jos minut pakotetaan muuttamaan, alan rikolliseksi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mun kaikki tuet on yhteensä 1500e/kk
Jos menen töihin käteen tulee jäädä 500e enemmän. ei löydy töitä ei auta kuin hakea korkeakouluun.eläkkeen saajan asumistuki 559,91
eläke 787,84
takuu eläke 203,84
rapiat 1500e
Miksi alapeukut?
SAIRASELÄKKEITÄ EI JAELLA KUIN KARKKIA!! SELLAISEN SAAMINEN ON VUOSIA KESTÄVÄ PROSESSI!! SAIRASELÄKE EI OLE MIKÄÄN PERUSTULO TAI KANSALAISPALKKA!!
Moikka, miten sun hauvelis voi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 1/3
ap
Älä jauha paskaa.
"esimerkiksi erittäin korkeat asumismenot, joita viranomainen pitää perusteltuina, tai muita erityisiä menoja."
Ei taida mennä läpi perusteena siinä vaiheessa kun tulee kehotus alkaa etsiä halvempaa asuntoa. "Jos minut pakotetaan muuttamaan, alan rikolliseksi."
Vielä sadannen kerran:
KETÄÄN EI PAKOTETA MUUTTAMAAN!!
Ne normin ylittävät asumismenot maksetaan karsimalla muista menoista, esimerkiksi kunnallisella kuntosalilla käymisestä tai kavereiden näkemisestä ulkona. Se on ihan oma valinta sitten jäädä syrjäytymään sinne asuntoon ja katselemaan Yle Areenaa, joka on verovaroin kustannettu palvelu niille, joilla ei ole varaa maksukanavapaketteihin.
Vierailija kirjoitti:
AP on ihan oikeassa.
Ehei, homo se on.
Ettekö te ressukat osaa edes lukea? Kirjoitin tukipummeista, en työttömistä. Siinä olette oikeassa, että olen ollut töissä yli 40 vuotta ja vain muutaman vuoden työttömänä ennen vanhuuseläkettä. Lisäksi sairastuin vakavasta vähän yli 40-vuotiaana, ja lääkärit sekä Kela olisivat halunneet minut työkyvyttömyyseläkkeelle, mutta jatkoin töitä vielä pyörätuolissa 20 vuotta.