Saan toimeentulotukea 1300€/kk, miksi menisin paskaduuniin jossa nettopalkka on saman tai vähemmän?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei saa puoliakaan tuosta
Ehkä 1/3
No kyllä mun opiskelija lapsi saa kesälle 1080 €/kk,kun töitä ei löytynyt.
Missä mukamas? Hauskinta näissä persukokoomus trolleilla on etteivät edes tiedä tukien suuruutta tai nimiä.
Vaasassa, ja tähän sisältyy vuokran osuus 510 € ja loput jää muihin välttämättömiin menoihin.
Vain 1300€ yhteensä? Mulla kela antaa asunnon päälle. Toki rahallinen osuus vain noin 800€.
Jotkut saavat yli 9000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa.
Miksen saisi? Toimeentulotukea voi saada vaikka 5000€/kk jos on menoja.
ap
Ei voi. Tuelle on rajat, mihin summaan asti niitä myönnetään. Mutta sinunkaltaistesi p-kanjauhajien takia luullaan muuta.
Jos on esim 7 lasta ja asuu Helsingissä, niin tuki on helposti 5000€/kk
ap
Tee sitten se 7 lasta ja testaa väitteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 1/3
Missä mukamas? Hauskinta näissä persukokoomus trolleilla on etteivät edes tiedä tukien suuruutta tai nimiä.
Edelleen toimeentulotuessa ei ole mitään rajaa, sitä voi saada niin paljon kun on menoja.
ap
Älä jauha paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 1/3
Vaasassa, ja tähän sisältyy vuokran osuus 510 € ja loput jää muihin välttämättömiin menoihin.
Mutta saadakseen toimeentulotukea täytyy ensin nostaa opintolaina.
Jos nettona saa 1300e niin kannattaa mennä jo töihin jos työttömyysraha on jotakin 500-800e kuukaudessa, tuohan on jo 500-700e enemmän rahaa käyttöön joka kuukausi. Itse olen tehnyt matala-palkkaista työtä nuorena jossa kk palkka oli noin 1200-1600e kk vaihdellen. En pysty enää tällä iällä tekemään fyysisesti niin raskasta työtä, muuten tekisin sitä vieläkin tosin vaatisin jo kokemuslisiä tässä vaiheessa että en enää noin pienellä rahalla tekisi. Mutta en ole katunut sitä, että olen työtä tehnyt, kadun vain sitä missä sitä tein ja kenellä olin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 1/3
Itse asiassa voi saada jos asumistukea ei syystä tai toisesta makseta ja jos henkilö on karenssissa tai ei jostain muusta syystä saa työttömyyskorvausta.
Jos hommaa itselleen karenssin niin toimeentulotukea leikataan jopa 50%.
Miksi olet niin tollo ettet saa aikuisten työpaikkaa esim. 3500€/kk palkalla?
Ihana vasemmistolainen paratiisi. Ei tarvitse tehdä työtä. Riittää kun on laiska ja tyhmä ja haukku hallitus ja "rikkaita".
Vasemmistoliittolainen unelman: olla witun idioootti
Muuta työtähän sinä et saisikaan kuin paskaduunia, idiootti.
Alle 2000 netto vain vajaa menee töihin.
Toimeentulotukea pitää hakea uudestaan kuukausittain.
Mina olen afrikkatausta saan 4534 euroa viimeksi kuussa lapsia 5
Jaa, tämä on taas se tyyppi, joka laskee Kelan korvaamat lääkärikäynnit ja silmälasitkin itselleen tuloksi.
Et saa. Toimeentulotukea saa enintään 100 e/kk
Tylsä ja paljon käytetty aloitus, keksikää jotain uutta,
Vierailija kirjoitti:
Alle 2000 netto vain vajaa menee töihin.
Alle 2000 netolla pyöritetään käytännössä kaikkia peruspalveluita...
Itse olen alkanut miettimään parempaa pysyvämpää ratkaisua, olen ollut pakotettu elämään nyt 4 vuotta pelkällä työmarkkinatuella 595€/kk, josta Purra nytkin leikkasi siivun vielä pois. Velkoja on kertynyt moneen suuntaan kun raha ei riitä pakollisiin menoihin. En ole vielä päättänyt toteutanko sen lääkkeillä vaiko omistamallani haulikolla, tosin lääkkeisiin ei ole rahaa ollut edes pakollisiin lääkärin määräämiin, mutta pari panosta vanhan Baikaliini onneksi vielä löytyy.
Kun tekee töitä, naiset ovat sulaa vahaa ja voi kytätä ylennyksiä...
Itse asiassa voi saada jos asumistukea ei syystä tai toisesta makseta ja jos henkilö on karenssissa tai ei jostain muusta syystä saa työttömyyskorvausta.