Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen ei suostu lähteä illanistujaisiin koskaan

Vierailija
20.06.2026 |

Ärsyttää, kun nainen ei lähde koskaan mihinkään illanistujaisiin isommalla porukalla. Tekee kyllä paljon askareita ja touhuja itsekseen, mutta ei viihdy ihmisten parissa. Itse tykkäisin siitä että isommalla porukalla voisi tehdä asioita, mutta eipä tuota toista voi pakottaakaan. 

En tiedä miksi tästä kerroin, varmaan siksi kun nytkään hän ei halua, että mökille olisin kutsunut tuttavapariskuntia grillailemaan yms. Ärsyttää keksiä selityksiä kavereille siihen, että miksi mökillemme ei voi tulla vaikka itse hengailemme täällä. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt miksi hän ei halua koskaan viettää aikaa isommassa porukassa? 

Voisiko olla niin, että "kivassa mökkiviikonlopussa" vaimosi on se, joka tekee lähes kaikki askareet sillä aikaa, kun muut ovat sosialisoimassa? Ehkä hän vaan kaipaa enemmän omaa rauhaa kuin sinä. Kokeile mennä muiden mökille viettämään sosiaalista iltaa ja jätä puolisosi omaan rauhaansa. 

Ei pidä paikkaansa. Minä teen paljon kaikkia hommia silloin, kun olisi joku sosialisointijuttu. Kyllä nainenkin tekee, mutta ei missään nimessä enemmän kuin minä. Hän kyllä ottaa jutusteluhommista enemmän vastuuta kuin minä ja luo sellaista yhteistä tunnelmaa. Mutta minun mielestäni tuo ei voi olla kuormittavaa, mutta tuo nimenomaan kuulemma kuormittaa häntä. Miten voi samaan aikaan olla sosiaalinen mutta ihan tosi erakko? En käsitä

Tiedät siis ongelman mutta et korjaa sitä?  Anna naiselle tilaa ja jutustele itse niitten kavereittesi kanssa. Nainen voi tehdä silloin jotain muuta tai vaan kuunnella. Kuormitus poistuu naisen harteilta ja hän ehkä alkaa viihtyä.

Vierailija
22/31 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen häpeää sinua.

Jos "suostu lähteä" on sinusta normaalia suomea, niin ei ihme, että vaimo yrittää pysyä kaukana porukoista, joissa rupattelet.

Ei välttämättä häpeä. Hän ei ehkä vaan pidä ap:n ystävistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla niin, että "kivassa mökkiviikonlopussa" vaimosi on se, joka tekee lähes kaikki askareet sillä aikaa, kun muut ovat sosialisoimassa? Ehkä hän vaan kaipaa enemmän omaa rauhaa kuin sinä. Kokeile mennä muiden mökille viettämään sosiaalista iltaa ja jätä puolisosi omaan rauhaansa. 

Meillä mies kyllä passaa kaverivieraat, mutten silti jaksa mitään isoja illatsuja. Menen mökille luonnonrauhan takia, en ihmisten. Mieheni onneksi nauttii rauhasta myös ja siitä, että vaimon sisäinen lapsi on Wednesday Addams.

Olisit ap ottanut naisen jonka hyväksyt sellaisena kuin se on. Jos tahdot sosiaalisen naisen, älä ota erakkoluonnetta.

N47, autisti

Vierailija
24/31 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostu lähtemään, ei suostu lähteä. 

Vierailija
25/31 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kavereille pitäisi keksiä mitään selityksiä? Ei minulta kukaan kysy mitään selityksiä, vaikka en kutsu ihmisiä isolla porukalla mökille.

Miksi et voi sanoa, että tykkäätte olla kahdestaan? Tai että vaimosi erityisesti tykkää olla maalla rauhassa?

Vierailija
26/31 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että sinä oletat naisen pitävän huolta kaikkien viihtymisestä, jotta voit itse keskittyä kehumaan omaa erinomaisuuttasi tai rupattelemaan parin parhaan kaverin kanssa. Vaimo ei välttämättä pidä ystävistäsi ja on todella kyllästynyt siihen, että kuvittelet hänen olevan vastuussa tilaisuudesta kuin tilaisuudesta, huomioivan kaikki, organisoivan, järjestävän, huolehtivan taustalla - sellaiset ihmiset ovat aina tervetulleita joka paikkaan, koska mikä on sen mukavampaa kuin tyyppi, joka jaksaa kuunnella satoja kertoja samoja tarinoita ja samalla varmistaa, että pöydässä on tarjottavaa ja että se kaikkein hiljaisinkin löytää juttukaverin.

Haluat vaimon mukaan, koska et itse viitsi.

Vierailija
27/31 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Minä teen paljon kaikkia hommia silloin, kun olisi joku sosialisointijuttu. Kyllä nainenkin tekee, mutta ei missään nimessä enemmän kuin minä. Hän kyllä ottaa jutusteluhommista enemmän vastuuta kuin minä ja luo sellaista yhteistä tunnelmaa. Mutta minun mielestäni tuo ei voi olla kuormittavaa, mutta tuo nimenomaan kuulemma kuormittaa häntä. Miten voi samaan aikaan olla sosiaalinen mutta ihan tosi erakko? En käsitä

Minua luulee jotkut tosi sosiaaliseksi. Nimittäin puhun hermostuneena todella paljon, ja tosiasiassa haluan vaan kotiin kissani luokse. 

Vierailija
28/31 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on varmaan paljon asioita, mitä et käsitä.

Sosiaalista voi näytellä mitä taidokkaimmin, mutta se on uuvuttavaa ja miksi tekisi niin, jos ei siitä makseta? Itsekin pystyn olemaan täydellinen emäntä jos tahdon, mutta maksan siitä kovan hinnan. 

Eikä ne ihmiset minusta pidä, vaan roolihahmostani.

N47, autisti

Vierailija
29/31 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua luulee jotkut tosi sosiaaliseksi. Nimittäin puhun hermostuneena todella paljon, ja tosiasiassa haluan vaan kotiin kissani luokse. 

Minäkin olen introvertti ja tarvitsen paljon omaa aikaa ja tilaa.

Mutta tuossa ap:n kuvailemassa tilanteessa itse kokisin, että on minun tehtäväni luoda sitä tunnelmaa ja että olen siitä vastuussa, olenhan se emäntä.

En silti pidä tilanteesta ja toivoisin sen loppuvan pian. Teen sen siis vastuuntuntoisuudesta ja jotta toisilla olisi hauskaa.

Vierailija
30/31 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suostu LÄHTEMÄÄN.

Vierailija
31/31 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä halua kuunnella sitä känniörvellystä?

Joskus käytiin kavereitten kanssa talon grillimajassa grillailemassa. Oli hieno ilta, näin juhannuspäivän iltana. Jokaisella oli mukana 1 tölkki, ei mitään riitaa. Naurettiin, tunnustettiin omat toheluudet.

Naapurin naisen luokse sitten jatkoille, yhdet "drinkit" sielläkin. Naapurittarella oli kissa mukana siellä katoksella, liekassa oli. Minun piti sitten kantaa se katti sylissä kotiin :)

Eli: positiivinen muisto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän