Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jonossa ei ohitettu. Expressenin tietojen mukaan Mette-Maritin keuhkot on lennätetty Osloon sotilassaattueessa.

Vierailija
19.06.2026 |

Niin. Kaikki vuorollaan reilusti

Kommentit (379)

Vierailija
321/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin presidentin jälkikasvu sai työpaikan jonon ohi?

Näinpä teki. 

Vaan, ei tähän ketjuun kuulu kuitenkaan?

Eikä ohittanut muuten kuin kokemuksen puuttuessa, muut kriteerit kyllä täytti.

Lisäksi valintaa ei tehnyt presidentti.

Ja siellä kokkare taas äänessä.

Vierailija
322/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm on ollut siirtojonossa jo ennen joulua, asia vaan julkistettiin, kun uudet keuhkot olivat jo tiedossa. Sai siirteen kesäkuun alussa.


Ei meille kerrota kaikkea, luovuttajan omaisia on suojeltava.

Hirveä epäloogisuus sulla.

Että uudet keuhkot oli tiedossa jo enne joulua, ja luovuttajan omaisia oli suojeltava?

Oletko ihan järjissäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Oliko joku sotilaallinen uhka muka päällä? Montakohan miljoonaa meni siinäkin veronmaksajien rahoja taas hukkaan?

Se siitä tasavertaisesta kohtelusta.

Kyllä sitä ollaan taas kateellisia olis pitäny oottas vaan kuolemaa. 

Uutisissahan sanottiin että ne siirtojutut on todella tarkkoja kaikki kun ei sovi kaikille ja jotta siirto onnistuu niin sen siirrettävä. elimen pitää olla aika tarkasti potilaan omien tietojen mukaan katsottu muutoin koko siirto-operaatio aivan turha kun potilas kuolee melko pian siirron jälkeen. 

Oliko tää sulle ihan uus asia? Kiirreellisessä jonossahan oli vaan noin 10 potilasta joilla kaikilla erilaiset geenit mihin oottavat just sitä omaan geenistöön sopivaa. 
 

Mitäs luulet tapahtuvan, kun siirre sopisikin yhtä hyvin kahdelle potilaalle? Vedetäänkö pitkää tikkua vai vilkaistaanko, kumman kallossa on enemmän tiaranpainumia?

Silloin katsotaan, kenellä on kiireellisin tilanne tai kuka juuri sillä hetkellä sopii siirteen saajaksi tai on ylipäätänsä leikksuskunnossa. Aika epätodennäköistä, ettö kymmenestä ehdokkaasta kaikilla olisi juuri samat veriryhmät, kudostyyppi, yhteensopuvuustekijät ym. Munuaistensiirrossa sopivaa luovuttajaa löydy välttämättä edes omasta perheestä. 

Postin kotiinkuljetukseen rinnastettuna kuljettaja kirjaa että vastaanottajaa on yritetty tavoittaa ...ja siinä taisikin olla kaikki toimenpiteet sen asian suhteen.

Onhan niitä muitakin keuhkon tarvitsijoita saatettu "yrittää tavoittaa" tosin heikoin tuloksin ja keuhko mennyt sille kuka tavoitettu just sillä kiireisellä hetkellä.

Kyllä ne soittavat monta kertaa ja myös omaisten numeroon, jos itse ei vastaa. Siirtoa odottavia pyydetään vastaamaan kaikkiin puheluihin, myös yöllä. Kyllä tiimi tekee kaikkensa, että henkilö tavoitetaan. Henkilöt tavoitettiin ennen kännykkäaikaakin. Nythän on siis jopa helppoa, kun kaikilla on puhelin koko ajan vieressä. 

Sinä olet herttainen, kun jaksat puolustaa elinsiirtoja hoitavia ihmisiä ja uskoa heidän kaikenkattavaan suoraselkäisyyteensä. Superrikkaat ja muut kansakunnan korkeimmalla orrella keikkuvat eivät kuitenkaan ole mitään pulmusia edes Pohjoismaissa. 

Vanhan viisauden mukaan kaikki on ostettavissa. Jopa kymmenessä prosentissa maailman kaikista elinsiirroista on lainvastaisia elementtejä:

 

https://www.unodc.org/res/human-trafficking/glo-act2/tip-for-or-toolkit…

Sinä se taas olet melkoinen salaliittoteoreetikko. Pohjoismaissa ehkä 2 kuninkaallista on saanut elinsiirron. Voin olla väärässä, mutta toinen ei edes ollut kuninkaallinen siirteen saadessaan ja sai sen omalta isältään. Muut sadat ja tuhannet ovat ihan tavallisia kansalaisia. Uskotko ihan oikeasti, että täällä on joku suuri eliitti, joka varailee itselleen elimet? Elinsiirron saaminen on aika harvinaista, eikä siinä porukassa korustu millään tavoin eliittiasema.

 

On ihan totta, että maailmalla tehdään laitonta elinkauppaa ja siihen liittyvää rikollisuutta, mutta voit kyllä luottaa siihen, että Pohjoismaissa se on ihan luotettavaa ja tarkoin valvottua. 

En ole käynyt kanssasi keskustelua, joten syyttelet nyt minun lisäkseni muita sekä minua muiden kirjoituksista.

Minä kirjoitin yleisellä tasolla siitä, miten vinksahtanut maailma on. En siis epäile, että juuri Mette-Maritin tapauksessa olisi mitään hämärää tai että jokin kuninkaallisten eliitti ylipäätään veisi elimet itselleen. 

Elossa pysyminen on ihmiselle ja hänen lähipiirilleen äärimmäisen tärkeä juttu. Jos on rahaa, valtaa ja verkostoja, niitä myös käytetään, eikä sopivan elimen alkuperästä välttämättä kysellä. Jos joku haluaa uskoa kauniimpaan maailmaan, uskokoon pois vain, mutta naiiviutta se on.   

Tiivistetympää tekstiä tästä miljardibisneksestä:

https://www.unodc.org/unodc/en/frontpage/2024/June/explainer_-understan…

Vierailija
324/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marius on eppsteinin poika

Ei ole. 

Näkeehän sen naamastakin. Epstein on leveäleukainen, isopäinen, tumma taikinanaama, Marius taas suippoleukainen, suipponenäinen, pienipäinen, vaalea vuonotonttu, jonka kaikki kasvonpiirteet ovat väistyviä. Nuo eivät mitenkään voi olla läheistä sukua keskenään.

Vierailija
325/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja kiltisti odotti omaa vuoroaan. Kuka oikeasti uskoo niin?!

Listalla oli vain 8, luuletko että keuhko kuin keuhko käy jokaiselle? 

Mistäpä tiedätte pitikö tuokaan luku paikkansa?

Miksi ei pitäisi paikkaansa? 

Kieroutta ja valehtelua on monessakin asiassa maailmassa.

Vierailija
326/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yllätys oli kenelle että meni jonossa ensimmäiseksi?

Onko sinulle vieläkin yllätys, että se ei ole jono vaan lista? Kaikki ovat samalla lähtöviivalla. Edes kuninkaallinen ei voi saada itselleen sopimatonta siirrettä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
327/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun ap:n pyllyä kutittaa vieläkin. 

No eipä tuo varmaan tasavertaisuudentunnetta Norjassa kasvata.

Onko teillä tietoa, että joku olisi jäänyt ilman keuhkoja?

Ei puhuttu siitä. Tavallisen talliaosen keuhkosiirrännäistä ei tuoda missään sotilassaattueessa.

Tuosta keuhkojen kuljetuksen suojaamisesta:

Tavan ihmisen elinsiirroissa ei liene kovin korkea uhka sabotaasiin...?

vrt. Mette-Marit (kohu)kuninkaallinen, jolle moni oli kaiken kukkuraksi suivaantunut viimeaikaisten tapahtumien ja uutisten takia.

Vierailija
328/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja kiltisti odotti omaa vuoroaan. Kuka oikeasti uskoo niin?!

Listalla oli vain 8, luuletko että keuhko kuin keuhko käy jokaiselle? 

Mistäpä tiedätte pitikö tuokaan luku paikkansa?

Miksi ei pitäisi paikkaansa? 

Kieroutta ja valehtelua on monessakin asiassa maailmassa.

Norjalaiset ei valehtele mistään, ei ainakaan huulirasvasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
329/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo leikkaus on ollut hirveä. Olen nähnyt osittaisen keuhkonpoistopotilaan arvet. Se oli leikattu lähes halki. Keuhkonsiirto on todella kova juttu. Voimia Metelle, vaikken edes pidä naisesta.

Vierailija
330/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun ap:n pyllyä kutittaa vieläkin. 

No eipä tuo varmaan tasavertaisuudentunnetta Norjassa kasvata.

Onko teillä tietoa, että joku olisi jäänyt ilman keuhkoja?

Ei puhuttu siitä. Tavallisen talliaosen keuhkosiirrännäistä ei tuoda missään sotilassaattueessa.

Tuosta keuhkojen kuljetuksen suojaamisesta:

Tavan ihmisen elinsiirroissa ei liene kovin korkea uhka sabotaasiin...?

vrt. Mette-Marit (kohu)kuninkaallinen, jolle moni oli kaiken kukkuraksi suivaantunut viimeaikaisten tapahtumien ja uutisten takia.

Tarkoitatko sitä, että joku kohukuninkaalliseen suivaantunut olisi voinut viskoa lentokonetta kivillä tai pörrätä räjähdyslastissa olevalla dronella sen perässä? 

Harmi kyllä, että hävittäjät pelottivat suivaantuneet pois. Olisi ollut kiva nähdä ilmataistelu, jossa sotakoneet pyörisivät ilmassa tulittamassa vihollista ja samalla keuhkonkuljetuskone kiitäisi turvallisesti sairaalan takapihalle. Sinnehän sen olisi laskeuduttava, koska lentokentältä on tosi ikävä tunnin ajomatka sairaalalle ja matkanvarrella monta kyttäyspaikkaa suivaantuneille. Mutta ehkä keuhkot vietiin helikopterilla? Turvataanko sellaista maasta vai ilmasta käsin? 

No ei sitten. Kuningashuonehan vakuutteli alamaisilleen, että Mette-Marit ei saa mitään tavallisuudesta poikkeavaa kohtelua. Hävittäjät olivat vain koristeena. Tai eivät tietenkään koristeena, vaan rutiinilennolla vain, ja siviilikone sattui lentelemään siinä välissä. samaan suuntaan ja samaa vauhtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
331/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainoa, joka vieläkin epäilee tätä keissiä? Nyt tehtiin sitten suuri numero tästä kuljetuksestakin, ikäänkuin vakuuttelu, että tyhmimmätkin uskoisivat leikkauksen tapahtuneen? Niin tai näin, nyt alkaa siis toipuminen ja kansa huutaa hurraata ja Meten temput on anteeksi annatut.( valehtelu, todisteiden hävitys jne) .Juuri niinkuin ennustin tilanteen kehittyvänkin; kas, näin kuningaskunta on pelastettu!

nyt seuraavaksi aletaan etsimään tiettynä aikana kuolleita pohjoismaalaisia ja kysytään heidän omaisiltaan, teitävätkö onko elimiä luovutettu ja kun löydetään todennäköinen luovuttaja, niin kysellään omaisilta mitä tuumaavat

 

se jälkeen aletaan purkaa yksityiskohtia ja ties mitä vielä

 

tämä ei ole vielä ohi. 

 

tulossa vielä meten haastattlu varmasti  

 

tästä saa lehdistö moneksi vuodeksi jutun aiheita

 

en usko, että meten keuhkonsiirto oli medihässäkän vuoksi ajoitettu tai että ohtteli jonnossa ihmisiä tai mitään sellaista

 

tämä on ihan normaali "kuninkaallisessa perheessä tapahtuu" sosiaalipo r no hässäkkä, median luoma. 

Sitähän ei selville saada. Eikä ole tarpeenkaan.

missän en väittänyt, että asia saadaan selville, vaan kirjoitin siitä miten media toimii.  media spekuloi asioilla. Myös tällaisilla. On aina ollut näin. 

Vierailija
332/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjan kuningashuoneen ja Haakonin etu olisi ollut, että tuo turhake Mette olisi lähtenyt tuonilmaisiin, siis kuollut   

Mäntti-Mette on häpeäksi koko valtiolle. Ei siitä tule koko kansan hyväksymää kuningatarta, ei kansa tuota hyväksy. 

Eikä muiden maiden kuninkaalliset  kehtaa Meten kanssa näyttäytyä,  mainehaitta on liian iso. 

 

Hakoniemi pitäisi ottaa avioero, mutta taitaa olla liian lammas moiseen rohkeuteen. 

Ei tuo sinunkaan elämä vaikuta kommentisi päätellen mitenkään onnelliselta tai vakaan ihmisen kommentilta, toisin kun katsoo Norjan kruununprissin ja prinsessan julkista esiintymistä, niin silmin nähden he nauttivat toistensa seurasta ja ovat onnellisia, jota ulkopuolisten on iloa katsoa.  Toivottavasti Mette Marit on pian entisensä. Norjalaiset tarvitsevat häntä. 

Joo, ovat. Tai esittävät. Haakon taitaa rakastaa enemmän. Avioliitto voi huonosti 2009-2016, kun rouva Epsteinin kanssa pörräsi. Siinä jä Mariuskin kasvattamatta, mutta onneksi hovi huolehti nuoremmista.  Semmoinen onnellinen avioliitto.

MM oli vain yhden kerran Epsteinin vieraana Floridassa v.2011. Hän oli kyllä kirjeenvaihdossa tämän kanssa ja tapasi toistamiseen Oslossa ihan omassa puutarhassaan v.2013.

Mistä sä tiedät kuinka monta kertaa ne on tavanneet oikeasti.

Näin on ainakin Norjan lehdissä kirjoitettu. Haakon, MM ja lapset olivat v.2011 rantalomalla. MM jäi vielä Floridaan lasten kanssa ja oli Epsteinin kartanolla, ei siis siellä saarella, missä sikailtiin. Samaan aikaan oli myös Hollannin prinssi perheineen.

Toisen kerran tapasi Epsteinin v.2013, kun tämä oli vierailulla Oslossa.

Usko sinä vaan mitä kaikkea kirjoitellaan!

Osaat sinä muunnella. Tuhanteen kertaan kerrottu, että Haakon lähti lasten kanssa kotiin, mutta Mette jatkoi vielä Floridaan Epsteinin huvilalle. Hollannin kuninkaallisista ei tuossa yhteydessä puhuttu mitään. Tuosta toisesta väittämästä 2013 en tiedä sanoa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
333/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun ap:n pyllyä kutittaa vieläkin. 

No eipä tuo varmaan tasavertaisuudentunnetta Norjassa kasvata.

Onko teillä tietoa, että joku olisi jäänyt ilman keuhkoja?

Ei, ei ikinä koskaan.

Ainahan elinsiirroissa käytettävät elimet kuljetetaan sotilassaattueessa heti kun tarvetta ilmenee. Normikäytäntö. Kaikille samat säännöt.

T. Herkkäuskoisten kuningas 

Vierailija
334/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon vilpittömästi, että Haakon löytää jonkun toisen. Ansaitsisi onnen.

Ehkä sanaa vilpitön ei voi käyttää, jos toivoo toisille pahaa.

Pelkkää hyväähän kirjoittaja toivoi Haakonille. Prinssi taitaa olla liian hyväuskoinen.

Hyväuskoinen on hyvä määritelmä. Sitähän se Haakonin siskokin on.

Sisko on ollut ihanasti sekaisin jo vuosikymmenet, eivätkä vanhemmat ole tehneet mitään.

HKK-tittelinkin poistamisen vaativat norjalaiset, H&S eivät saaneet sitäkään aikaiseksi.

Martta työntää tyttäriään nyt tosi-tv-ohjelmiin. Hyvin menee, hurraa.

Mitäpä yli kasikymppiset vanhemmat voisivat yli viiskymppiselle lapselleen? piiskaa, viikorahat pois, ulkonaliikkumakielto?

No, siitä vois aloittaa?

Eikun, se olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
335/379 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Oliko joku sotilaallinen uhka muka päällä? Montakohan miljoonaa meni siinäkin veronmaksajien rahoja taas hukkaan?

Se siitä tasavertaisesta kohtelusta.

Kyllä sitä ollaan taas kateellisia olis pitäny oottas vaan kuolemaa. 

Uutisissahan sanottiin että ne siirtojutut on todella tarkkoja kaikki kun ei sovi kaikille ja jotta siirto onnistuu niin sen siirrettävä. elimen pitää olla aika tarkasti potilaan omien tietojen mukaan katsottu muutoin koko siirto-operaatio aivan turha kun potilas kuolee melko pian siirron jälkeen. 

Oliko tää sulle ihan uus asia? Kiirreellisessä jonossahan oli vaan noin 10 potilasta joilla kaikilla erilaiset geenit mihin oottavat just sitä omaan geenistöön sopivaa. 
 

Kas, perhanaa, kun elintä haettiin lähimaista Skandinaviasta. Niin kuin näissä kirjoituksissa on kerrottu, että ensin läheltä. Se on ok.  Mutta, oliko niin, ettei siirrettä verrattu ensin lähes sadan odottajan tietoihin. Tähän minä odotan vastausta. 

.."kun potilas kuolee melko pian siirron jälkeen."

Tarkoitat kai ihmistä, joka elimen luovuttaa?

Ihminen, jota on pidetty keinotekoisesti hengissä siihen asti, että luovutettavat elimet saadaan otettua talteen.

Eikä ole mulle uusi asia.

Kiireellinen jono ei ollut kiireellinen, vaan Norjassa uutta keuhkoa odottavia potilaita.

Vierailija
336/379 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstalla in kaksi viestiketjua, joita seuraan: molemmat yhtä hauskoja: tämä ketju ja Kerrotaan huonoja vitsejä😅

T. Elinsiirroissa työuransa tehnyt😨

Vierailija
337/379 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkot olivat sopivat vain Mette-Maritille, hmmmm...mikä tuuri!

Vierailija
338/379 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstalla in kaksi viestiketjua, joita seuraan: molemmat yhtä hauskoja: tämä ketju ja Kerrotaan huonoja vitsejä😅

T. Elinsiirroissa työuransa tehnyt😨

Minfossakin näytät viihtyvän.

Vierailija
339/379 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se järkyttävää, miten monenlaisista asioista sitä ollaan kateellisia.

Kuten kuolemaan johtavasta sairaudesta, johon on vain yksi parannuskeino, jonka onnistuminen riippuu siitä, että oikeanlainen ihminen kuolee oikeaan aikaan.

Vierailija
340/379 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä vuoksi saattuetta on tarvittu? Ei Norjassa kukaan käyne lentokoneiden kimppuun varsinkaan ilmassa. Keuhkolähetys on peräisin jostakin muusta pohjoismaasta, missä ei ole yhtään sen vaarallisempaa.

Kenelle haluttiin näyttää ja mitä?

Melko varmasti Ruotsista nämä keuhkot, koska ruotsalainen saattue turvannut nämä kuljetettavat keuhkot, mutta miksi Oslossa lennonjohtaja väittää ettei tällaista lentoa näy heillä lainkaan tiedoissa? Tässäpä ihan aihetta salaliittoteorioihin. Missä muuten Märta Louise ja poppamies, heistä ei kuulu mitään tämän asian puitteissa, ottaa korviin tämä hiljaisuus? Lapset lähtivät MM-kisoihin kannustamaan Norjaa ja muutenkin arki rullaa. Marius olisi halunnut pitää äitiään kädestä mutta pakotettiin vankilaan. On Mettellä kaksi ystävääkin kuninkaallisissa, Tanskassa ja Ruotsissa, muut hylänneet.