Mies sammui, tällainen juhannus meillä :(
Lapset on ihmeissään vaikka tuota samaa se on aina. Saunakaljat on saatava, töitten jälkeen kalja. Näihin pystyn suhtautumaan melko neutraalisti nyt kun on pysytty siinä että juominen ei sentään ole aivan jokapäiväistä vaan esim kolme kertaa viikkoon. Mutta: aina kun mies lähtee kavereiden kanssa muutamalle niin ei pysty pysymään muutamassa vaan lähtee ihan käsistä luokkaa löytää itsensä aamu seitsemältä sammuneena bussin päätepysäkiltä ihan väärästä kaupunginosasta. Tätä tapahtuu harvemmin mutta säännöllisesti. Itse olen aina kauhuissani ja huolestunut mitä on tapahtunut kun ei saa yhteyttä.
Hänen mielestään on oma häpeäni jos valvon yötä odottamassa häntä kotiin. Sairasta. Itselleni kuulostaa aivan absurdilta että aikuinen ihminen sammuu bussiiin eikä tiedä edes itse missä on, kuulostaa aivan päihdeongelmaisen teinin elämältä kun "menee vähän yli". Ei suostu lupaamaan etteikö noin kävisi uudestaan. Yhtä suuri riski on mielestäni hukkua kännissä jokeen tai päätyä vieraaseen sänkyyn mutta miehen mielestä tässä ei ole mitään epänormaalia.
Sairastun stressin määrästä mitä tuollainen katoaminen aiheuttaa.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Itseppä olet kultahippusi valinnut, pidä hyvänäsi!
Niin olis siellä ollut kiltti mieskin valittavana. Mutta ei, juoppo jännämies piti saada.
Onko se hyvä nu.simaan?
Mitein usein n.Ussitte?
Vierailija kirjoitti:
Perusprovo
0/5
Joo eihän tällaista ikinä tapahdu! /sarkasmi
Jos miehelläsi ei ole viiksiä, piirrä hänelle permanent tussilla sellaiset.
Jos hänellä on viikset, groomaa hieman häntä.
Huomenna voit sanoa, että hän leikki itse karvoituksellaan ja yritit estellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseppä olet kultahippusi valinnut, pidä hyvänäsi!
Niin olis siellä ollut kiltti mieskin valittavana. Mutta ei, juoppo jännämies piti saada.
Eihän tuo ole mikään jännämies, vaan keskenkasvuinen. lapsellinen mies.
Jos minun mies joisi itsensä sammuksiin niin ottaissin eron. Alkoholia voi juoda mutta kohtuudella ja ivistyneesti. En halua miestä joka on räkäkännissä ja sammaltaa. Mieheni juo asiallisesti eikä ole koskaan sammunut. Meillä on asiallista juhlintaa. En ala huolehtimaan miehestä jos se ei pysy pystyssä.
Ihmettelinkin, missä on tämän juhannuksen Mies sammui =ketju
Vierailija kirjoitti:
Jos minun mies joisi itsensä sammuksiin niin ottaissin eron. Alkoholia voi juoda mutta kohtuudella ja ivistyneesti. En halua miestä joka on räkäkännissä ja sammaltaa. Mieheni juo asiallisesti eikä ole koskaan sammunut. Meillä on asiallista juhlintaa. En ala huolehtimaan miehestä jos se ei pysy pystyssä.
Huolehtiiko hän sinusta?
Olen lasten kanssa kotona. Eilen menimme kaikki mökille kaikkine eväineen ja vaateineen ym.. Mies aloitti heti juomiseen.. Aamulla jäi oksentelemaan kun lähdin taksilla lasten kanssa kotiin. Tarkoitus oli olla 3 päivää.. Arvaatte miltä minusta ja lapsista tuntuu.....ehkä viimeinen tämmöinen juhannus. 🌱🍃🌿🍃🌱🌱🌱
Vierailija kirjoitti:
Olen lasten kanssa kotona. Eilen menimme kaikki mökille kaikkine eväineen ja vaateineen ym.. Mies aloitti heti juomiseen.. Aamulla jäi oksentelemaan kun lähdin taksilla lasten kanssa kotiin. Tarkoitus oli olla 3 päivää.. Arvaatte miltä minusta ja lapsista tuntuu.....ehkä viimeinen tämmöinen juhannus. 🌱🍃🌿🍃🌱🌱🌱
Miks pitää olla aina kireellä ja niuho?
Tää aloitus oli hyvä muistutus mulle siitä miten ihanaa on lopulta kuitenkin kuin ei ole miestä riesana. Isovanhempia syytetään monesti äitien väsymisestä mutta kyllä suurin väsymyksen aiheuttaja voi olla myös aviomies joka on jäänyt mieslapseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks pitää olla aina kireellä ja niuho?
Sinähän teillä hoidat lapsianne sillä aikaa kun vaimosi juo, sammuu ja oksentelee, vaikka juhannusaatto on vasta alkamassa.
Vierailija kirjoitti:
Mies nukkuu vieläkin :(
Arvaan ettei halua raitistua :(
Voimia ap:lle
Vierailija kirjoitti:
Ehkä? Ei kai sentään. Lapsennehan ovat ansainneet tällaisia juhannuksia ainakin seuraavat kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies elossa?
Jos ei, nyt sille on helpompi piirtää ne viikset, permanentti tussilla
Tuommoista kutaletta en katselisi päivääkään. JSS ja ota oikea mies rinnallesi.
https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_keskivaiheet