Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sammui, tällainen juhannus meillä :(

Vierailija
19.06.2026 |

Lapset on ihmeissään vaikka tuota samaa se on aina. Saunakaljat on saatava, töitten jälkeen kalja. Näihin pystyn suhtautumaan melko neutraalisti nyt kun on pysytty siinä että juominen ei sentään ole aivan jokapäiväistä vaan esim kolme kertaa viikkoon. Mutta: aina kun mies lähtee kavereiden kanssa muutamalle niin ei pysty pysymään muutamassa vaan lähtee ihan käsistä luokkaa löytää itsensä aamu seitsemältä sammuneena bussin päätepysäkiltä ihan väärästä kaupunginosasta. Tätä tapahtuu harvemmin mutta säännöllisesti. Itse olen aina kauhuissani ja huolestunut mitä on tapahtunut kun ei saa yhteyttä. 

Hänen mielestään on oma häpeäni jos valvon yötä odottamassa häntä kotiin. Sairasta. Itselleni kuulostaa aivan absurdilta että aikuinen ihminen sammuu bussiiin eikä tiedä edes itse missä on, kuulostaa aivan päihdeongelmaisen teinin elämältä kun "menee vähän yli". Ei suostu lupaamaan etteikö noin kävisi uudestaan. Yhtä suuri riski on mielestäni hukkua kännissä jokeen tai päätyä vieraaseen sänkyyn mutta miehen mielestä tässä ei ole mitään epänormaalia. 

Sairastun stressin määrästä mitä tuollainen katoaminen aiheuttaa. 

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minun mies joisi itsensä sammuksiin niin ottaissin eron. Alkoholia voi juoda mutta kohtuudella ja ivistyneesti. En halua miestä joka on räkäkännissä ja sammaltaa. Mieheni juo asiallisesti eikä ole koskaan sammunut. Meillä on asiallista juhlintaa. En ala huolehtimaan miehestä jos se ei pysy pystyssä.

Miten juhlitaan asiallisesti? Puku päällä ja ryhdikkäästi siemaillen valkoiselle pöytäliinalle läikyttämättä. Keskustellaan kuivista aiheista, kuten valtion budjetista.

Vierailija
42/65 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_keskivaiheet

Jostain 60-luvun kirjasta käännetty. Ei oikein pidä kutiaan enää, nykyään jo myönnetään, että kännissähän tässä ollaan, mitäs sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapset voivat?

Vierailija
44/65 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap???????????

Vierailija
45/65 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin juomaan hyvästi slvä päivä 🍾

Vierailija
46/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies juovuksissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä anoppi on?

Vierailija
48/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusprovo

0/5

Mutta niin totta suuressa osassa suomalaisia parisuhteita ja avioliittoja. Itsekin tajusin vasta lähes nelikymppisenä lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa muijat joskus hiljaa. AINA on miehen vika, olipa sitten juhannus, joulu tai äitienpäivä!

Vierailija
50/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa muijat joskus hiljaa. AINA on miehen vika, olipa sitten juhannus, joulu tai äitienpäivä!

Niinpä ja akat ovat valinneet puolisonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille olisi reilumpaa jos heidän ei tarvitse nähdä tuota puolta ollenkaan, vaan mies lähteköön vaikka kavereiden mökille ryyppäämään silloin tällöin tai jääköön sinne kaverin sohvalle kunnes selvä ja kotona korkki on täysin kiinni. 

Vierailija
52/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse sammuin eilen illalla jo yhdeksältä. Nukuin tyytyväisenä aamukahdeksaan. Tänään sitten selvin päin herkkuruokaa ja mansikoita. Hyvää juhannusta kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän tuollainen ennen, alkoholismiahan tuo. Ei se parane ennen kuin itse päättää tehdä asialle jotain. Minua ei auttanut edes ero, minut jätettiin. Sen jälkeen meni hetken lujaa ja huonosti kunnes tajusin, että jotain pitää tehdä. En ole raivoraitis mutta olen päässyt eroon tissuttelusta ja humahakuisesta juomisesta. Meni monta vuotta ja takapakkia otti monta kertaa. Ei palattu lasten äitin kanssa ikinä yhteen. 

Vierailija
54/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pilaa arvokasta naisen elämääsi jäämällä liekaan tuollaiseen sikaan. Jos ei ukko pysty edes lapsiaan sen verran arvostamaan, että yrittäisi käyttäytyä ihmisiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa muijat joskus hiljaa. AINA on miehen vika, olipa sitten juhannus, joulu tai äitienpäivä!

Emme ole. Mutta hyvä alku, jos myönnätte, että vika on teissä.

Vierailija
56/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä naisen konsteja. Jos mies saa riittävästi pillua niin juominen ei tule mieleenkään.

Vierailija
57/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa muijat joskus hiljaa. AINA on miehen vika, olipa sitten juhannus, joulu tai äitienpäivä!

Emme ole. Mutta hyvä alku, jos myönnätte, että vika on teissä.

39 vuotta ollaan oltu kimpassa. En moiti miestäni eikä hänkään minua. On näiden vuosien varrella kuitenkin ollut tyyntä sekä tuulta. Se kuuluu elämään eikä niistä valiteta keskustelupalstoille.

Vierailija
58/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä naisen konsteja. Jos mies saa riittävästi pillua niin juominen ei tule mieleenkään.

Jospa se oman muijan p*llu ei enää kiinnosta.

Vierailija
59/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa muijat joskus hiljaa. AINA on miehen vika, olipa sitten juhannus, joulu tai äitienpäivä!

Alkoholismi on JUNTTIA 💩

Vierailija
60/65 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myö ei ryypätty ollenkaan.

 Ostettiin vain yksi lonkero per nuppi. "Sammuttiin" kun oli uniaika.

N65

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä