Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla kokemuksia, kissa herättää

Vierailija
12.07.2024 |

Kissa on alkanut viimeaikoina herättämään minua öisin ja olen nukkunut hyvin huonosti. Tämä vaikuttaa jo töissäni ja yleisesti jaksamiseeni. Kun hain kissan, se oli ujo ja nukkui rauhassa kaukana minusta tai touhusi omiaan, mutta päivisin viihtyi kyllä lähettyvillä ja haki huomiota. Kuitenkin viimeaikoina kissa on alkanut ängetä nukkumaan vieressäni samassa sängyssä. Tämäkin olisi vielä ihan okei mutta kissa pyörii ympäri sänkyä ja hurisee kovaäänisesti, sekä pahimmillaan miukuu ja maukuu jopa kymmenen minuuttia putkeen. Olen kevytuninen ja herään helposti myös kun kissa asetuttuaan nouseekin vessaan tai syömään tai vaeltelemaan. Minulla on makuuhuoneessa ovi, mutta jos oven sulkee niin kissa raapii ja huutaa enkä saa nukuttua sitäkään vähää.

Koitin ostaa kissalle oman pedin kauemmas sängystäni, mutta peti ei tietenkään kelvannut ja kissa nukkui mieluummin pahvilaatikossa. En voi kuitenkaan pitää mitään isoa, rumaa pahvilaatikkoa keskellä lattiaa. Kissa on kolli ja nyt viisi, se on terve ja muutoin hyvää seuraa, mutten kestä enää öisiä herätyksiä ja siitä aiheutuvaa stressiä. Loppuuko tämä käytös, onko jotain millä voin korjata kissan käytöstä vai onko se vietävä piikille? 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kissaekspertti, mutta koita leikkiä sen kanssa iltaisin niin että kissa väsyy ja purkaa energiansa saalisleikkiin. Itselläni on löytölästä tullut kissa ollut 2 vuotta ja on hyvin koiramainen (olen enemmänkin koiraihminen ja vasta opettelemassa kissojen sielunelämää) ja toisinaan sekin alkaa huutaa aamuyöstä, kun haluaa makkarista ulos.

Vierailija
2/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on. Siirsin lopulta kissan pedin olohuoneeseen. Sai sitten melskata siellä yöllä miten paljon halusi. Kissat ovat yöeläimiä ja saalistavat yöllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo on. Siirsin lopulta kissan pedin olohuoneeseen. Sai sitten melskata siellä yöllä miten paljon halusi. Kissat ovat yöeläimiä ja saalistavat yöllä. 

Kissa ei käytä petiään ja on nyt siis alkanut nukkumaan vain minun vieressäni. - Ap

Vierailija
4/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkai ole oikeasti lopetuspiikille viemässä tämän takia vai mitä tarkoitit? 

Vierailija
5/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat apteekista

Vierailija
6/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, ettet tosissasi harkitse terveen kissan lopettamista!

Leikitä kissaa iltaisin, hanki hyvät korvatulpat äläkä reagoi kissaan millään lailla sen aloittaessa naukumisensa. Jos et palkitse sen ei-toivottua käytöstä kissa toivon mukaan oppii, että öisin nukutaan.

Vierailija
7/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keksi kohta enään muutakaan, jollei kissa lopeta käytöstään. En halua säätää eläintalojen ym. kanssa. 

Vierailija
8/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En keksi kohta enään muutakaan, jollei kissa lopeta käytöstään. En halua säätää eläintalojen ym. kanssa. 

-Ap

Vierailija
9/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otit kissan, sinulle sopii paremmin pehmolelu. Nyt etsimään kissalle hyvää kotia.

Vierailija
10/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikitä kissaa iltaisin, hanki hyvät korvatulpat äläkä reagoi kissaan millään lailla sen aloittaessa naukumisensa. Jos et palkitse sen ei-toivottua käytöstä kissa toivon mukaan oppii, että öisin nukutaan.

En voi käyttää korvatulppia, sillä minulla on ahtaat korvakäytävät enkä ole löytänyt yksiäkään korvatulppia, jotka eivät saa korvia särkemään. 

Kissaa olen leikittänyt ja koittanut olla huomioimatta, sekä siirtynyt jopa sohvalle mutta kissa änkeää silti viereen hurisemaan. 

-Ap

Vierailija
11/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viimeinen virke jäi raivostuttamaan.

Et herranjestas todellakaan vie piikille sen takia, että kissa kaipaa läheisyyttä ja rakastaa sinua! Oletko ihan mielisairas? 🤬

Olisit vähän miettinyt kissaa hankkiessasi, että pystytkö kestämään sitä, että kissa vähän ääntelee ja käyttäytyy kuin kissa? 😑

Jos noin häiritsee kissan rakkaus sinua kohtaan, myy sitten paremmalle omistajalle, mutta et ole ihan terve jos ajattelet piikille viemistä. Mitä sanot eläinlääkärille? "Haluan, että tapat kissani, koska se rakastaa minua"? 😒 Mietipä vähän käytöstäsi, sekopää.

Vierailija
12/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et voi olla tosissasi, tämän aloituksen on oltava suoraa Porvoosta. Olet ottanut vastuullasi eläimen, jonka elinikä voi olla jopa 20vuotta. Siihen aikaan mahtuu vaikeuksia ja ihania aikoja. Kissan käytös ja tavat muuttuvat sen iän ja mielialan mukaan. Jos yöaikaan sosiaalinen ja kehräävä kissa on ongelma, älä päästä sitä makuuhuoneeseen öisin. Mutta älä todellakaan ala sulkemaan eläintä mihinkään vessaan, se on todella julmaa ja johtaa vain käytöshäiriöihin ja eläimen stressaantumiseen. 

Kissa selkeästi kaipaa seuraa, huomiota ja rakkautta. Miksi olet ottanut eläimen jos et jaksa säätää sen kanssa. Sinä olet nyt vastuussa, kissa ei ole vääränlainen 

Vierailija
13/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi koti kissalle jos tää on totta. Luuletko että eläinlääkärit suostuu lopettamaan tervettä nuorta kissaa.

Kissat on osittain aina hereillä yöaikaan. Meillä asian ratkaisee kissakaverit. Saattavat pyytää yöllä ikkunaa auki että pääsevät kissatarhaan.

Vierailija
14/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa haluaa huomiota ja seuraa, voi olla, että on yksinäinen. Kissakaveri voisi helpottaa asiaa, niin ei hakeutuisi ehkä AP:n iholle?

Osa kissoista on sosiaalisempia, vaikka kuinka edelleen elää myytti, että kissa ei tarvitse seuraa. Osa ei kaipaa lajitoveria, mutta osalla "häiriökäytös" on ihan vaan seurankipeyttä ja tylsistymistä. 

Ja joo, omat kissani saavat halutessaan kömpiä sänkyyn. Lähinnä se kertoo kissan luottamuksesta ja kiintymyksestä, joten pidän aika pienenä riesana hetkellistä heräämistä siksi, että kissani haluaa osoittaa pyyteetöntä rakkauttaan. Kissa kun on yöeläin, niin eipä se tuolle aikatululleen oikein mitään voi. 

Vierailija
15/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla todellista. Myy vaikka Torissa luotettavalle omistajalle, kunhan vain kissa pääsee sinun, AP, luotasi pois paljon paremmalle omistajalle. Miten näin hulluja ja itsekkäitä ihmisiä kuin AP voi olla edes olemassa?? 😡 Eläin viedään lopetettavaksi VAIN jos sillä on kipuja ja jos se kärsii. 

Vierailija
16/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi käyttää korvatulppia, sillä minulla on ahtaat korvakäytävät enkä ole löytänyt yksiäkään korvatulppia, jotka eivät saa korvia särkemään. 

Kissaa olen leikittänyt ja koittanut olla huomioimatta, sekä siirtynyt jopa sohvalle mutta kissa änkeää silti viereen hurisemaan. 

-Ap

Itselläni on sama ongelma korvatulppien kanssa - välillä naisten korvatulpat toimivat muutaman tunnin ennen kuin ne alkavat painamaan. Loopin korvatulpista S oli omiin korviini liian suuri koko, mutta ymmärtääkseni heiltä löytyy nykyisin myös XS-kokoa.

Kai tiesit kuitenkin kissaa hankkiessasi, että kyseessä on yöeläin? Sohvalle siirtyminen keskellä yötä ei ole kissan huomiotta jättämistä. Voithan myös sulkea makuuhuoneen oven, mutta tosiaan 2-3 viikkoa pitäisi ainakin sitkeästi jaksaa olla reagoimatta kissan naukumiseen ja oven raapimiseen.

Vierailija
17/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissa ei käytä petiään ja on nyt siis alkanut nukkumaan vain minun vieressäni. - Ap

Minulla on se kokemus, etteivät kissat heti jotenkin hyväksy sitä uutta petiään, mutta jonkun ajan kuluttua kuitenkin menevät sinne. Pahvilaatikot ovat ihan mieleisiä paikkoja kissoille. Minulla on ollut vuosikymmeniä kissoja, tällä hetkellä on kolme kpl. Yksi nukkui tyynyn päällä makuuhuoneen kaapin päällä koko talven. Nyt nukkuu olohuoneen yhdessä tuolissa. Kaksi muuta nukkuivat kodinhoitohuoneen juurikoreissa, jotka olivat kissoille pehmustettu, nyt sitten siirrytty nojatuoliin, joka on eteisessä. Kissat tykkäävät mennä ylös, lattiapeti ei oikein kiinnosta, ainakin minun kissoillani tämä. Ei kai kukaan lemmikkiään tapettavaksi vie jos sillä on joku vilkkaampi kausi? Eikö sulla ole ovea makuuhuoneessa? Laita se kiinni ja nuku. Kissalle pahvilaatikko olohuoneen puolelle tai se uusi petinsä. 

Vierailija
18/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua enään enempää kissoja, jos on pienikään mahdollisuus, että ongelma tuplaantuisi. 

-Ap

Vierailija
19/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulpat korviin ja ovi kiinni. Kissa oven ulkopuolelle muutamaksi yöksi. Takaisin pääsee vasta, kun oppii olemaan hiljaa. Se on yöeläin ja kesävillit päällä.

Osta kissoja varten suunniteltu huonekalukalvo oveen tai laita siihen paksu pahvi (purettu litistetty pahvilaatikko), niin ovi ei hajoa. Se lopettaa tosi äkkiä. Pari yötä ja se on ohi. Älä availe ovea välillä. 

Eläin ei tee mitään, mistä ei ole sille hyötyä. Show loppuu, kun yleisö puuttuu. Kollit on tämmöisiä.

Vierailija
20/30 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vaihtaa välillä pahvilaatikon puhtaaseen ja tukevaan. Sen pehmustaa? Tai sitten sänky joka on laatikkomainen, mutta kissa mahtuu venyttelemään, kuin pesä. Suojaisa. Ehkä kissa yrittää sanoa jotain kovasti, etsiä turvaa, onko kipuja tai joku vaiva. Haluaako ulos. Jotain tarpeita on kissoilla. Vietkö valjaissa ulos päivittäin, jos hyvä sää, paitsi pakkasella hankala. Entä nälkä. Voiko silittää vähän kissaa ja kehua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän