Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisnaiset eivät katso silmiin

Vierailija
19.06.2026 |

Tullut aika paljon matkusteltua ja kuljettua maailmaa ja Suomea ristiinrastiin, mutta on todella outoa että muualla on huomattu ettei se pieni hymy ja silmiin katsominen maksa yhtään mitään.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun suomimies kuvittelee että se on varma merkki kiinnostuksesta.

Hymy on aina lupa lähestyä. Enkä tarkoita luvalla, että kysellään, pantaisko, vaan voi sanoa vaikka moikka, mitäs päiväänne kuuluu? Perus sossutaitoja, jotka on opittu jo 10-vuotiaana. -Pekka M36

Vierailija
82/100 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsonkin. Se saa miehen hermostumaan ja poistumaan lähijunasta väärällä asemalla. MIehet on niin lumihiutaleita nykyään.

Hymyyn ei ole mitään syytä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun pitäisi sulle hymyillä, rskari? Etkä sä edes katso naisia silmiin vaan tisseihin ja omiin varpaisiisi.

Vierailija
84/100 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella outo aloitus, että vain naisen pitää hymyillä joka paikassa 24/7? On kyllä huomattu elämän aikana, että jos miehelle puhuu mukavia, on ystävällinen ja sen lisäksi hymyilee, niin eräät kuvittelevat, että se on samalla jokin soidinkutsu? Eivät ne miehetkään hymyile koko aikaan ja joka paikassa. Tai jos menen esim. kauppaan, niin ap:n mielestä kenties pitäisi hymyillä joka vastaan tulevalle miehelle, eikä siis keskittyä siihen tärkeimpään eli hoitaa ne ruoka ostokset? Ja olen itse myös matkustellut monissa maissa, niin kaikki eivät tosiaan hymyile kaikille koko aikaa ja tätä en vaatisi keneltäkään. Mielestäni tämä aloitus on aika narsistinen aloitus, että vaaditaan vain naisilta tietyn laista käytöstä, että ei saa olla oma itsensä lainkaan? Ja jos hymyilee kaikille vastaan tuleville miehille ja katsoo aina samalla heitä silmiin, niin saako silloin kylähullun maineen? 😀

Ohimennen pieni huomio. Tuollainen on aika helppo tulkita "väärin". Tiedätkö miksi? Koska toi on niin helvetin harvinaista. Nimittäin naisen ystävällinen käytös miestä kohtaan. Mutta turha teitä on yrittää sivistää. Ette edes halua oppia. Kun tiedätte jo kaiken.

Vierailija
85/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ne normaalien ihmisten käytöstavat suomalaisille naisille niin vaikeita.

Miksi pitäisi tuntemattomia katsoa silmiin ja hymyillä? Jos mä kuljen kadulla, niin miksi helvetissä pitäisi jokaista vastaantulijaa vahdata? Ei ulkomaillakaan ihmiset jokaista vahtaa ja jokaiselle hymyile. 

Vierailija
86/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka katsoisi niin kukaan ei huomaisi kun tuijottavat vaan puhelintaan.

Niin siis siksi kukaan ei katso silmiin tai ylipäätään muita ihmisiä kohti, kun se tylsämielinen katse on suunnattu sinne luuriin 24/7. Useimmiten vielä kuulokkeet korvissa.

Vierailija
87/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elukat provosoituu silmiin katsomisesta. Sinä kuitenkin subina  laskisit housuun.

Vierailija
88/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka katsoisi niin kukaan ei huomaisi kun tuijottavat vaan puhelintaan.

Niin siis siksi kukaan ei katso silmiin tai ylipäätään muita ihmisiä kohti, kun se tylsämielinen katse on suunnattu sinne luuriin 24/7. Useimmiten vielä kuulokkeet korvissa.

Edelleen, miksi pitäisi katsoa tuntemattomien päälle?

Vierailija
89/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan etteivät kaikki halua keski-ikäisen neidon katsovan. Ja ulkona liikkuu enimmäkseen nuorempia. Pappojen tuliset rakkauskatseet ja hymyt hirvittävät että onko normaalia.

Vierailija
90/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska monet miehet lähtee perään, jos niille hymyilee

Asun ulkomailla ja on täällä myös sama. Joskus se on tosi rasittavaa, kun ruokakaupassa hymyilee jollekin 40+ sedälle kun meinataan poimia sama omena, ja sitten se on kohta seurannut mua myslihyllylle ja kysyy kehnolla englannilla, että onko poikaystävää. Jes

Vierailija
91/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vain ei ole Suomessa tapana. Kun ei edes tervehditä naapuria nykyään.

Ei ulkomaalaisetkaan kaikkia silmiin tuijota. Äly hoi taas. 

Vierailija
92/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet tuntuu ottavan perusystävällisyyden iskuyrityksenä.

Jos hymyilee, katsoo silmiin ja juttelee niin luullaan että ollaan pokaamassa.

Mitä sitten? Ei se siltikään maksa yhtään mitään. Miljardit ihmiset flirttailevat päivittäin ihan ilmaiseksi nussimatta yhtään.

Kaikkia ei kiinnosta flirttailu ja se heille suotakoon. Mikä vtun tarve on aina saada olla flirttailemassa tmv. kun tuolla ulkona liikkuu? Eikö osaa olla olematta eläin ja saalistaja? 

Mikä pelottaa?

Miksi olet noin helvetin tyhmä?

En ole tuo jolta kysyit, mutta vastaan silti, että ei pelota mikään vaan mua ei vain yksinkertaisesti kiinnosta flirttailla jokatoisen vastaantulijan kanssa. Harvalle flirttailen ja jos flirttailen, niin kyllä siinä on tarkoituksena seksi. 

Vierailija
93/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tuntemattomia katsoa silmiin ja hymyillä? Jos mä kuljen kadulla, niin miksi helvetissä pitäisi jokaista vastaantulijaa vahdata? Ei ulkomaillakaan ihmiset jokaista vahtaa ja jokaiselle hymyile. 

Niin. Ehkä jossain peräkylillä, missä tulee vastaan pari tyyppiä tunnissa, saatetaan katsoa silmiin, hymyillä ja tervehtiä jokaista vastaantulijaa. Kaupungeissa ei millään ehtisi edes katsoa jokaista.

Vierailija
94/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyyppänät etsii joka hetki silmä kovana, keneen vois tarttua. Riittää avoin ilme ja luulevat että on herkkä heidän vaikutusvallalle. Joku voi vielä huokailla kilokaupalla kaipauspalstalla varman sielunhoiturin perään. 

Vierailija
95/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ehkä jossain peräkylillä, missä tulee vastaan pari tyyppiä tunnissa, saatetaan katsoa silmiin, hymyillä ja tervehtiä jokaista vastaantulijaa. Kaupungeissa ei millään ehtisi edes katsoa jokaista.

Niin no mä en asu missään kaupungissa vaan asun alle 5000 asukkaan kylän keskustassa. Kyllä tuolla useampi ihminen tulee vastaan jos lähtee liikkeelle, mutta en mä silti tuntemattomia katso silmiin ja hymyile. 

Vierailija
96/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se raskasta, kun naiset ei elä pelkästään miesten miellyttämistä varten.

Vierailija
97/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle huomautettiin vuosia sitten siitä, etten katso ikinä silmiin kun puhun ihmisille.  Kiinnitin sitten tuohon tapaani huomiota, luin jostain että on kohteliasta jos ei tuijota suoraan silmiin vaan esim. otsan tienoille.  Sitten minulta tiedusteltiin, onko etuhiuksissa jotain vialla kun tähyilin sinne päin.  Ei siis kelvannut sekään. En edelleenkään katso ihmisiä suoraan silmiin kuin pakottautumalla, sekunteja kerrallaan. Se on minusta epämiellyttävää, lienenkö jonkinlainen autisti. Minulla on myös huono näkö.  

Vierailija
98/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet tuntuu ottavan perusystävällisyyden iskuyrityksenä.

Jos hymyilee, katsoo silmiin ja juttelee niin luullaan että ollaan pokaamassa.

Mitä sitten? Ei se siltikään maksa yhtään mitään. Miljardit ihmiset flirttailevat päivittäin ihan ilmaiseksi nussimatta yhtään.

Kaikkia ei kiinnosta flirttailu ja se heille suotakoon. Mikä vtun tarve on aina saada olla flirttailemassa tmv. kun tuolla ulkona liikkuu? Eikö osaa olla olematta eläin ja saalistaja? 

Mikä pelottaa?

Ei yhtikäs mikään. Ihmetyttää tuo pakonomainen tarve ja sen perusteella muille vaatimusten esittäminen ja sitten ihmetellään moittien niitä, jotka eivät toimi samalla tavalla, koska eivät koe tarpeelliseksi eivätkä omakseen. 
Naisilla ei ole mitään velvollisuutta olla jokaisen vastaantulevan miehen edessä silmät sirrillään vienosti hymyillen. Näkevät kyllä eteensä muutenkin, mutteivät ole pätkääkään kiinnostuneita vastaantulijan olemassaolosta ja miksi pitäisikään. 

Toiset ovat syntyneet vanhoiksi piioiksi.

Minä en ole ikinä flirttaillut kenellekään, en edes osaisi, mutta jotenkin kummasti olen kuitenkin naimisiin päätynyt (miehen kanssa ja vielä suomalaisen). 

Katson ihmisiä silmiin, kun juttelen heille ja hymyilen, jos siihen on aihetta, mikä kuuluu normaaleihin käytöstapoihin, mutta satavarmasti missään maailmankolkassa eivät ihmiset ota katsekontaktia ja hymyile kaikille vastaantulijoille kadulla, kaupoissa jne. 

Vierailija
99/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI Suomessa ole kummallakaan sukupuolella tapana toljotella tuntemattomia ihmisiä kadulla silmiin.  Ellei ole tuttu, jotenkin kiinnostava jne. 

Minä olin kerran liian mukava naapurille ja sain stalkkerin melkein kuukaudeksi, en voinut edes mennä pesutuvalle enää kun se päivysti sielläkin ja piti hommata oma pesukone

Vierailija
100/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se raskasta, kun naiset ei elä pelkästään miesten miellyttämistä varten.

Ainakin näille ap:n kaltaisille tyhjäpäille, jotka pitävät itseään Jumalan lahjana kaikille maailman naisille, joita kaikkien maailman naisten tulee palvoa ja miellyttää joka stanan käänteessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi