Kelan toimeentulotuki päätöksessä mennyt jo melkein kuukausi
Haen harvoin toimeentulotukea, vain jos on todella tarve, kerran pari vuodessa vain. Nyt olen lähettänyt hakemuksen jo viime kuussa ja kun pyydettiin lisäselvitystä kela laittoi että kun on saanut lisätiedot niin päätös tulee seitsemän arkipäivän päästä siitä. Eli ensin meni 7 arkipäivää että sain pyynnön lisätiedoista ja siitä meni viikko eli toiset 7 päivää aikaa toimittaa lisätiedot ja siihen lätkäistiin vielä 7 päivää tehdä päätös eli olen ollut ilman rahaa kohta kuukauden ja kyse oli mm. vuokrasopimuksesta jonka olen toimittanut kelaan jo kohta 3-4 kertaa eli miten tällainen voi olla mahdollista? Miten kelalla ei ole vuokrasopimustani vaikka olen sen monta kertaa sinne toimittanut? En syytä kelan työntekijöitä vaan jokin tässä nyt mättää. Että miten samoja papereita pitää toimittaa sinne. Eikö siellä näy esim asumistuki päätöksessä vuokrasopparia. Kiusaajille tiedoksi, että olen tehnyt omat velvollisuuteni eli olen siis suorittanut oppinnot ollut töissä ym ym ei en vain istu kotona tahallaan kelan elättinä vaan olen syntynyt perheeseen jossa sairauksia ja lapsillani on sairauksia tms. siksi hankala tilanne.
Juhannusaattona perjantaina ei yksikään päätös Kelasta lähde. Harmillista mutta totta.