Pyhänä EI pestä pyykkiä!
Tiedoksi ateisteille ja muille pakanoille!
Kommentit (48)
Kyllä pestään. Oma (velaton) tupa, oma piha jne.
Sellaista se on kerrostalokasarmeissa. Varmaan myös peseytyminen ja vessan vetäminenkin kielletty "yhteisesti sovituissa pelisäännöissä", kuten yleensä varsinkin vanhoja ihmisiä sisältävissä taloyhtiöissä yleensä on.
Vierailija kirjoitti:
Pesen pyykkiä silloin kun se on pakollista ja/tai mahdollista. Viis siitä onko pyhäpäivä. En usko sekuntiakaan Jumalan piittaavan, koska luulisi hänen ymmärtävän ihmiselämän vaihtelevat tilanteet.
Elä sitten valita kun tulee Koivuniemen herra vieraisille!
oon jussit töissä, pakko pestä työvaatteet...anteeks niin hel...tin paljo
Just tänään oli kaverin kanssa puhe jos pesisi juhannuksena isomman pyykin ku varmaan pyykki aikoja saa hyvi.
Aion pestä. Tälläkin viikolla ollut niin pitkät työpäivät, että varmasti pesen vapaapäivänä.
Itävallassa todellakin on pyykinpesu pyhäisin kielletty. Jos Suomessa on uutinen että joku talotoimikunta päättää pyykinpesun pyhinä kieltää, ei pidä vetää hernettä nenään ja tuokin kielto siksi että koneet meluavat.
Saatanpa pestä, jos sähkönhinta...
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on kerrostalokasarmeissa. Varmaan myös peseytyminen ja vessan vetäminenkin kielletty "yhteisesti sovituissa pelisäännöissä", kuten yleensä varsinkin vanhoja ihmisiä sisältävissä taloyhtiöissä yleensä on.
Höpö höpö...... huomenna aamulla varattu pesutupa......pesen sohvan päälliset.
Ei tuollainen kielto ole juridisesti pätevä. Pyykätkää rauhassa silloin kun haluatte.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pestään. Oma (velaton) tupa, oma piha jne.
Kerrostaloluukku voi olla vaikka miten oma ja velaton, mutta ei saa "metelöidä" illalla (mutta aamulla klo 6:01 saa huudattaa kiviporaa joka viikonloppu, jopa vuosien ajan), omassa suihkussa ei saa käydä iltavuoron jälkeen, vaan petiin on mentävä hikisenä,. Vessassa sentään saa käydä, mutta jätöksensä joutuu jättämään mujumaan yön yli, ennen kuin vessan saa vetää klo 6:01🤢
Ja ihmiset vielä maksaa tällaisesta valtavia summia 🤔 sijoitusasunnoissa sentään on järkeä, kun voi laittaa sinne jonkun kelaelätin kartuttamaan omaa varallisuutta yhteiskunnan piikkiin, mutta että itse asuisi siellä??
Minä pesen pyykkiä silloin kun tarvitsee
Vierailija kirjoitti:
Aion pestä. Tälläkin viikolla ollut niin pitkät työpäivät, että varmasti pesen vapaapäivänä.
Etkö piittaa yhteisesti sovituista pelisäännöistä?
Vierailija kirjoitti:
Minä pesen pyykkiä silloin kun tarvitsee
Mutta yhteisten sääntöjen puitteissa, tietenkin.
PyHänä ei pestä HäPyvaatteita. Ne on saastaisia.
Minä pesen pyykkiä ainoastaan pyhäpäivisin.
Eikö tuo ole aivan normaalia, ettei taloyhtiön pesutupa ole pyhäpäivisin käytössä?
Meillä oli muinoin omakotinaapuri, jonka mielestä pyykkiä ei olisi saanut kuivattaa ulkona sunnuntaisin.
joka syksyinen ongelma palaneesta riihestään muuttaneet mummot kun tulee kerroksiin. ostavat halvimman maan taso asunnon uikuttavat kun lapset ovat pihalla tai kun porukka käynnistää autojaa klo 5 jälkeen soittelevat isännöintiin ja hallituksen pj minä minä omistan 30 neliötä luulevat rassukat että muut ovat VAAN VUOKRALAISIA. HEILLE KUN VIHDOIN VALKENEE ETTÄ MUUT OMISTAVAT HUOMATTAVASTI ENEMMÄN OVAT NIIN MIELIN KIELIN LÄSSYTTÄMÄSSÄ.
Pesen pyykkiä silloin kun se on pakollista ja/tai mahdollista. Viis siitä onko pyhäpäivä. En usko sekuntiakaan Jumalan piittaavan, koska luulisi hänen ymmärtävän ihmiselämän vaihtelevat tilanteet.