Auttaako jokin käsikauppalääke eli rohdos ahdistukseen ja stressiin?
Kommentit (50)
Älkää ainakaan syökö ashwagandhaa, riskinä maksavaurio.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilu luonnossa (metsässä) auttaa ihan tutkitusti. Ei maksa mitään. Jos vain jaksaa lähteä.
Mulla vain lisäisi ahdistusta, kun kuitenkin saan persvaon täyteen punkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilu luonnossa (metsässä) auttaa ihan tutkitusti. Ei maksa mitään. Jos vain jaksaa lähteä.
Mulla vain lisäisi ahdistusta, kun kuitenkin saan persvaon täyteen punkkeja.
Ei kannata kyntää perse maassa varsinkaan ruohikossa.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon känni auttaa vähän.
Ja sen kunnon kännin jälkeen todella monella iskeekin sitten kunnon serotoniinivaje, jopa itsetuhoisine ajatuksineen. Se känninauttaa ihan niin paljon kuin housuun kuseminen pakkasella: hetken on lämmin mutta kohta entistä kylmempi.
Mä olen mennyt hirvittävän raskaiden ja ahdistavien vuosien läpi ashwagandhan avulla. Sitä saa joistain ruokakaupoista ja netistä tilaamalla. Yksi luotettava merkki on Harmonia KSM 66.
Lisäksi hikiliikuntaa ja kävelylenkkejä ja jos mahdollista, niin jotain hauskaa, esimerkiksi tanssia ja konsertteja.
Itse haudutan nokkosista ja kanervasta yrttijuoma teetä, joka auttaa rentoutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla auttoi mäkikuisma, muistaakseni oli jokin Vogelin valmiste. Mutta kohta pariinkymmeneen vuoteen en ole Suomesta löytänyt. En minkään valmistajan. Saksasta olen tilannut.
Mäkikuismavalmisteet kiellettiin Suomessa muka sen takia, että niillä on olevinaan niin paljon haittavaikutuksia ja yhteisvaikutuksia muiden lääkkeiden kanssa.
Ihan naurettavaa, kun vähän tutkii mitä kaikkea muuta käsikauppalääkkeenä myydään. Luulen, että syy oli joku ihan muu..
Mäkikuisma kiihdyttää maksan toimintaa ja edistää lääkeaineiden poistumista elimistöstä. Sen takia muiden lääkkeiden vaikutus heikkenee. SSRI-lääkkeiden kanssa se kuitenkin voi aiheuttaa serotoniinioireyhtymää. Lisäksi niillä, joilla masennus liittyy kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön, mäkikuisma voi aiheuttaa maniavaiheen puhkeamisen. Eikö tuossa nyt ole jo ihan monta hyvää syytä, miksi sitä ei pidä käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Itse haudutan nokkosista ja kanervasta yrttijuoma teetä, joka auttaa rentoutumaan.
Kannattaa laittaa vaikka jotain meditoivaa musiikkia taustalle soimaan tee seremonian ajaksi.
Pitää mennä apteekkiin, ei marketista saa.
Vierailija kirjoitti:
S*ksi.
1-3 minuuttia muutama työntö. Hahaaa.
Burana autta vaivaan kuin vaivaan
Kunnon pitkä lenkki, niin että on ihan loppu. Esim. 30km. Sitten vettä ja kunnolla ruokaa ja suihku. Ei enää ahdista.
Oon todennut, että uupumuslenkki on paras lääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S*ksi.
Kyllä, seksistä vapautuu oksitosiinia. Älkäähän alapeukuttako.
No kerro sitten Einstein meille että mistä kaupasta sitä saa ostaa?
Mäkikuismavalmisteet kiellettiin Suomessa muka sen takia, että niillä on olevinaan niin paljon haittavaikutuksia ja yhteisvaikutuksia muiden lääkkeiden kanssa.
Ihan naurettavaa, kun vähän tutkii mitä kaikkea muuta käsikauppalääkkeenä myydään. Luulen, että syy oli joku ihan muu..