Painonpudotus sujuu ihan hyvin, mutta miten pitää homma käsissä näin juhlapyhinä?
Vai onko parempi laittaa koko homma huilille viikonlopuksi ja syödä juhannuksena mitä huvittaa, maanantaina sitten taas uusi alku? Miten muut laihduttajat toimitte?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutus on pitkäjännitteistä puuhaa. Ei siihen joulun, pääsiäisen tai juhannuksen parin päivän mätöt vaikuta. Kunhan pyhien jälkeen jälleen jatkaa askeesia. Suurin osa juhlapyhinä kertyneestä painonnoususta ei sitä paitsi ole läskiä vaan nesteturvotusta, joka häviää muutamassa päivässä.
No en mä nyt ihan askeesissa elä, kunhan koitan pitää tolkun syömisissä ja liikkua enemmän.
Liikkuminen on aina hyvästä, mutta laihtumisen kanssa sillä on yllättävän vähän tekemistä. Ihmisen täytyy kävellä tuntikausia kuluttaakseen yhden berliininmunkin sisältämät kalorit. Niinpä pääpaino kannattaa pitää kaloreiden saannissa, eikä niiden kuluttamisessa.
Tätähän nyt hoetaan kuin Alzheimer-potilaat, että ihmiset tekisi edes jotain. Hyvä yleiskunto ja lihakset ovat tärkeämpää kuin se, että joku söpö mekko mahtuu päälle. Yksinkertaisesti, ei kannata laihduttaa niistä lihaksista. Ruokavalio, liikunta ja lepo. Ihminen on kokonaisuus ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutus on pitkäjännitteistä puuhaa. Ei siihen joulun, pääsiäisen tai juhannuksen parin päivän mätöt vaikuta. Kunhan pyhien jälkeen jälleen jatkaa askeesia. Suurin osa juhlapyhinä kertyneestä painonnoususta ei sitä paitsi ole läskiä vaan nesteturvotusta, joka häviää muutamassa päivässä.
No en mä nyt ihan askeesissa elä, kunhan koitan pitää tolkun syömisissä ja liikkua enemmän.
Liikkuminen on aina hyvästä, mutta laihtumisen kanssa sillä on yllättävän vähän tekemistä. Ihmisen täytyy kävellä tuntikausia kuluttaakseen yhden berliininmunkin sisältämät kalorit. Niinpä pääpaino kannattaa pitää kaloreiden saannissa, eikä niiden kuluttamisessa.
No, en halua laihduttaa lihaksia. Lihas kuluttaa enemmän kuin läski.
Voit tehostaa laihduttamistasi hyllyttelemällä, löllyttelemällä, lällyttelemällä, hytkyttelemällä ihrojasi.
Mieti kumpi sinulle on tärkeämpää, se sun tavoite tai kalenterin merkattu päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän nyt hoetaan kuin Alzheimer-potilaat, että ihmiset tekisi edes jotain. Hyvä yleiskunto ja lihakset ovat tärkeämpää kuin se, että joku söpö mekko mahtuu päälle. Yksinkertaisesti, ei kannata laihduttaa niistä lihaksista. Ruokavalio, liikunta ja lepo. Ihminen on kokonaisuus ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Joo ja terve mieli vähäisellä ylipainolla on aina parempi kuin laiha kusipäinen itsensä ( ja muiden) vihaaja.
Hoikatkin ihmiset viettävät joulua ja juhannusta. Ei mitään väliä parilla päivällä. Se siitä taas tasoittuu. Se on se elämäntapa ja tuskin jatkossakaan on tarkoitus ahdistua juhlapyhistä. Relax.Hyvää juhannusta!!
Ihan samalla tavalla kuin muinakin päivinä. Miksi pitäisi vetää itsensä soikeeksi mättöä? Voi syödä ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen laihduttaja. Lasken kalorit. Jos menee jonakin päivänä yli, tasoitan syömällä seuraavina päivinä vähemmän / isommalla vajeella. Samalla tavalla hoikat perheenjäseneni näyttävät tekevän, tosin huomaamattaan ja laskematta kaloreita.
Entäpä, jos käyttäisitkin vain omaa järkeäsi, ja söisitkin silti saman verran kuin muinakin päivinä, mutta vaihdat RUNSASKALORISTEN ruokien tilalle VÄHÄKALORISIA ruokia. Eli niitä teidän lihavien löllyköiden suuresti inhoamia hedelmiä, vihanneksia, kasviksia, juureksia ja marjoja?
En kysynyt typeriä neuvojasi, vaan vastasin ap:n kysymykseen.
Syö koko juhannusaika pelkästään tomaattia ja kurkkua. Lisäksi keitettyä kanaa. Janojuomaksi vesi, johon sitruunaviipaleita.
Vaikea laihduttaa kun on vappu, pääsiäinen, juhannus, joulu, uusivuosi, synttärit, viikonloput ja kissojen ristiäiset🤔
Juhannushan on parasta aikaa syödä terveellisesti. Grilliin kauden kasviksia, salaatteja, kalaa, jne. Ja jäkkäriksi esim mansikka rahkaa.
Kannattaa AP muistaa, että eniten väliä on sillä mitä syö uudenvuoden ja joulun välissä. Ei sillä mitä syö joulun ja uudenvuoden välissä.
Se, että yhtenä päivänä syö enemmän ei isossa mittakaavassa vaikuta laihtumiseen, kun sen päivän jälkeen aloittaa taas normaalin ruokavalion. Tai tietysti se voi näkyä, jos tankkaa sinä yhtenä päivänä joku 30 000 kilokaloria, mutta eipä tuohon monet pysty.
Kylläpä aihe näyttää triggeröivän trolleja😄
Itse olen ratkaissut saman ongelman niin, että vältän juhlapyhinä niitä kaikista rasvaisimpia, sokerisimpia, hiilaripitoisimpia ruokia. Olen laskenut kulutuksen ja huolehdin siitä, että juhlapyhien aikaankaan viikon keskimääräinen syöminen ei mene yli asetetun tavoitteen. Ja tee jotain kuluttavaa liikuntaa joka päivä.
Tämän seurauksena esim jouluna kiloja ei tullut lisää mutta ei tippunutkaan vaikka herkuttelinkin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla kuin muinakin päivinä. Miksi pitäisi vetää itsensä soikeeksi mättöä? Voi syödä ihan normaalisti.
Ei kyse ole siitä että syö itsensä ähkyyn, tuleehan juhannuksena ainakin meillä syötyä erilailla, jälkkäriä on päivällisen jälkeen ja alkoholiakin jkv tuollaisina ylimääräisinä juttuina mitä ei normaalisti ole. Mutta eihän se parina päivänä haittaa tee. Käy vaikka ylimääräisen lenkin tekemässä niin kompensoi vähän.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ratkaissut saman ongelman niin, että vältän juhlapyhinä niitä kaikista rasvaisimpia, sokerisimpia, hiilaripitoisimpia ruokia. Olen laskenut kulutuksen ja huolehdin siitä, että juhlapyhien aikaankaan viikon keskimääräinen syöminen ei mene yli asetetun tavoitteen. Ja tee jotain kuluttavaa liikuntaa joka päivä.
Tämän seurauksena esim jouluna kiloja ei tullut lisää mutta ei tippunutkaan vaikka herkuttelinkin vähän.
Hyvä taktiikka varmaan. Tällä viikolla kaikki päivät on jo pysyneet hyvin siinä asettamassani kalorirajassa joten yksi vkl ei nyt maata kaada. Täytyy pysyä pois vaa'alta viikonloppuna ja alkuviikosta ettei lannistu.
Painonpudotus mullakin menossa ja hyvin menee, huomenna kuitenkin otan hupijuomaa ja tankkaan ylimääräisiä kaloreita, ei saa olla liian tiukka kuri että mitään ei saisi tehdä kuin liikkua ja tuijotella jokapäivä niitä kaloreita.Jussin jälkeen palataan taas ruotuun ja jatketaan sitä painonpudotus , aluksi pitää saada se ylimääräinen kilo pari pois joka huomisen juoma ja ruoka tuo tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on koko viikon ajan lähtenyt lapasesta syömiset joten mitä väliä enää viikonlopulla. Maanantaina sitten taas kuriin ja nuhteeseen.
Tsemppiä!
Kiitos!
Entäpä, jos käyttäisitkin vain omaa järkeäsi, ja söisitkin silti saman verran kuin muinakin päivinä, mutta vaihdat RUNSASKALORISTEN ruokien tilalle VÄHÄKALORISIA ruokia. Eli niitä teidän lihavien löllyköiden suuresti inhoamia hedelmiä, vihanneksia, kasviksia, juureksia ja marjoja?