Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylioppilasjuhlien tarjoilu: mitä suolaista tarjolle?

Vierailija
17.03.2025 |

Taas on aika lähteä pohtimaan tarjoilua. Viimeksi vuosi sitten mentiin suolainen piirakka ja salaatteja -idealla. Toimi ihan kohtuu hyvin, mutta koska peräkkäiset vuodet ja samat vieraat, kaipaisin uutta ideaa.

Kriteerinä se, että tarjoilun tulee olla valmistettavissa selkeästi ennakkoon (mielellään jo paria päivää ennen), ruokkia myös pitkänmatkalaisia ja olla kohtuullisen hyvin rajalliseen jääkaappitilaan mahtuvaa.

Mitä teillä on tarjottu?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaksi voileipäkakkua (lohi ja kinkku) sekä kasvispiirakkaa

Vierailija
2/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolatikkuja tai suolakaloja.

Vierailija
4/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran pitkämatkalaisia niin kunnon ruoka, esim lohikeitto. Tai kinkkukiusas/kasviskiusaus. Ei tarvii tehdä muuta suolaista piperrystä. Sitten kahvi ja kakut/makeat herkut jälkkäriksi.

Vierailija
5/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryynimakkaroita ja perunasalaattia. 

Vierailija
6/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaisa salaatti (makaroni tms), pieniä lihapullia, cocktailpiirakoita ja munavoita (tai jotain muuta sopivaa levitettä)

Vierailija
7/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoja, hedelmiä, hilloa, pähkinöitä, erilaisia suolakeksejä ja patonkia.

Vierailija
8/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on se rajallinen jääkaappi tila? Yksi hylly vai puolet isosta jääkaapista? Montako vierasta? Oikein helpolla jos haluaa,käy vähän ennen juhlia ostamassa kaupan salaattibuffasta vaan valmiit salaatit ja kippaa ne kotona tarjoiluastioille.

Vierailija
9/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä itse kysyisin ylioppilaalta mitä hän haluaa juhliin. Vieraiden lukumäärä varmaan vaikuttaa myös. Ja oma budjetti. 

Itse olen tehnyt jo leikki-ikäisten synttäreistä asti niin että olen laittanut kutsuun mitä suurin piirtein on tarjolla. Jos jollakin on ruoka-aika silloin kun meillä on kakkua ja kahvia tarjolla niin voi syödä matkalla tai ottaa oman (lämmitettävän) ruoan (lapsille). Nykyään on niin paljon allergioita ja erikoisruokavalioita että omat eväät eivät ole nolot. 

Meillä on ylppäreihin vielä aikaa mutta ajattelisin pieniä suolaisia ja makeita "suupaloja" joita on helppo syödä ilman ruokailuvälineitä. Panostaisin hyvään kahviin ja nättiin kattaukseen, kuplajuomaa ilman prosentteja hyvin jäähdytettynä. Karkkia ja suklaata. Oma kauhistus olisi pöytä jossa kaikki säätää pataruoan ja piimän kanssa. 

Varaisin tarjottavaa niin että saa helposti tehtyä tai paistettua lisää, näin kukaan ei saisi ruokaa joka on ollut aamuyhdeksästä asti jonkun hikisen kelmun alla. 

Vierailija
10/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ylppäreissä suolaista piirakkaa, neljää eri vaihtoehtoa ruokavaliot huomioiden. Seuraavat isot juhlat mennään samalla kaavalla, kun tuo on helpoin tapa ruokkia n.50 vierasta. AP:na en takertuisi tuohon, että samaa ollut vuotta aiemminkin. Ei kukaan muu niitä tarjottavia enää muista.

Vierailija
11/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääretorttu on niin terveellistä, ja hyvää ystävänpäivää.

Vierailija
12/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, mutta en sano.

Vierailija
13/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohijuustokakku! Teen tätä usein ja on aina hitti. https://www.meillakotona.fi/reseptit/lohi-juustokakku

Olen tehnyt myös maidottomana ja gluteenittomana ja yhtä hyvää tulee.

Helppo tehdä.

Vierailija
14/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Falafelit ja lihapullat lampaanlihasta, hummus, baba ganoush, myuhammara, feta, salaattisekoitus, focaccia (pitää kylläkin paistaa samana aamuna). Kaikki tahnat ja pyörykät voi tehdä edellisenä iltana.

Vierailija
15/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitinä itse kysyisin ylioppilaalta mitä hän haluaa juhliin. Vieraiden lukumäärä varmaan vaikuttaa myös. Ja oma budjetti. 

Itse olen tehnyt jo leikki-ikäisten synttäreistä asti niin että olen laittanut kutsuun mitä suurin piirtein on tarjolla. Jos jollakin on ruoka-aika silloin kun meillä on kakkua ja kahvia tarjolla niin voi syödä matkalla tai ottaa oman (lämmitettävän) ruoan (lapsille). Nykyään on niin paljon allergioita ja erikoisruokavalioita että omat eväät eivät ole nolot. 

Meillä on ylppäreihin vielä aikaa mutta ajattelisin pieniä suolaisia ja makeita "suupaloja" joita on helppo syödä ilman ruokailuvälineitä. Panostaisin hyvään kahviin ja nättiin kattaukseen, kuplajuomaa ilman prosentteja hyvin jäähdytettynä. Karkkia ja suklaata. Oma kauhistus olisi pöytä jossa kaikki säätää pataruoan ja piimän kanssa. 

Varaisin tarjottavaa niin että saa helposti tehtyä tai paistettua lisää, näin ku

Miksi juoma ilman prosentteja? Itse kasvoin absolutistiperheessä, mutta yo-juhlissa tarjosin kuohuviinit. Ihan vaan lasillisen per henkilö.

Vierailija
16/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kysyjälle: Meillä ei nuori eikä kaverit juo alkoholia, vieraiden joukossa saattaa olla myös joku joka ei voi juoda. Ei olla hartaita uskovaisia. Kivampi laittaa tarjolle alkumalja joka käy kaikille. En nyt ajatellut että tuo olisi olennainen juttu, enemmän kyllä tökki eräissä juhlissa se että kaikki juomat oli helteellä taskulämpimiä :(

Jokainen voi ostaa makunsa mukaiset juomat :)

Vierailija
17/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoukset voimassa niin kauan kuin on liian vähän aikaa.

Vierailija
18/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin trendaa sushi muffinssit. Helppo sekä nopea tehdä ja säilyttää rasioissa. Noriarkki, wasabi, riisi, inkivääri, avokado ja lohi ladotaan muffinssi vuokiin, osan voi tehdä myös kypsällä lihalla. Reseptejä löytyy raa'asta paistettuun. 

Täytekakkua, omenapiirakkaa ja lusikkaleipiä. 

Kahvi, tee, kivennäisvesi sekä alkumaljana pommac ja kuohuviini. 

Jos on budjettia niin tilaisin pitopalvelusta, etenkin jos vieraita on paljon. 

Kuumana päivänä lapsivieraille kelpaa myös jäätelö

Vierailija
19/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustoja, hedelmiä, hilloa, pähkinöitä, erilaisia suolakeksejä ja patonkia.

Jatkan tähän: erilaisia lihaleikeleitä sekä tapas/antipastoja eli oliiveja, aurinkokuivattua tomaattia, artisokkaa jne. Eli charcuterie pöytä. On myös näyttävän näköinen.

Vierailija
20/33 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulihatut ovat  harvinaisempaa tarjottavaa ja on mahdollista täyttää joko suolaisella tai makealla täytteellä. Ne voi pakastaa ja niitä voi olla valmiina niin, että laitetaan vaan jääkaapista täytettä tarpeen mukaan.