Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20-vuotias isosisko pahoinpiteli pikkusiskonsa koulukiusaajan, vankeutta ja korvauksia

Vierailija
18.06.2026 |

Nuori nainen pahoinpiteli pikkusiskonsa kiusaajan.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e174b251-8d97-4e98-a784-4ce2ddf3885a

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sai poika opetuksen jonka muistaa. Hyvä oppia jo nuorena että teoilla on seuraukset.

Tunti turpaan buffff ongelmat vain katoaa pois? Homma hoidettu, aika heittää high five? Voisiko naiivimpaa suhtautumista enää mitenkään olla?

Sinä olisit varmaan jatkanut kasvatuskeskusteluja, ottanut poikaa lämpimästi kädestä ja puhunut kauniita sanoja? 

Niin, ”ei oo kivaa, jos kiusataan’’ tai jotain muuta lässytystä.

Vierailija
42/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas naiset valkopesemässä naisten harjoittamaan väkivaltaa.

Yllätys 

Mistä sä meidän sukupuolen näet? Ja ei tuossa sukupuoli ole mitenkään kovin olennainen asia. 

Jos aikuinen mies hakkaisi teinitytön, niin vastaukset olisivat aivan muuta. Älä jaksa puhua paskaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen oikeusjärjestelmä ja yhteiskunta ovat ihan rikki, kun tällainen sankari saa tuomion, johon tulee jotain hämyisiä korotuksia "koston" takia, kun järjestelmä itse on epäonnistunut suojelemaan viatonta pikkutyttöä.

Olisi varmaan pitänyt hakata tusina lasta ja ilman syytä, niin olisi tullut paljousalennusta ja ties mitä muita alennuksia?

Isosisko ainakin voi elää loppuelämänsä ylpeänä, että teki moraalisesti oikein.

Vierailija
44/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista paras puolustautumiskeino on servaaminen. Jokaisesta kiusaajasta löytyy jotain joko ulkonäöstä tai perheestä esim. 

Vierailija
45/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sai poika opetuksen jonka muistaa. Hyvä oppia jo nuorena että teoilla on seuraukset.

Ja näin hän oppi, että ongelmat voi ratkaista nyrkein? 

Valitettavasti joillekin auktoriteetti on se, joka lyö kovempaa. Toivottavasti kiusaaminen loppui.

Vierailija
46/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaa ei ratkaista väkivallalla. Olisi mieluummin vienyt pikkusiskon itsepuolustuskurssille.

Ja mitä siellä itsepuolustuskurssilla olisi tehty ?

Kasvatettu kukkia

Vierailija
47/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunti turpaan buffff ongelmat vain katoaa pois? Homma hoidettu, aika heittää high five? Voisiko naiivimpaa suhtautumista enää mitenkään olla?

Sinä olisit varmaan jatkanut kasvatuskeskusteluja, ottanut poikaa lämpimästi kädestä ja puhunut kauniita sanoja? 

Niin, ”ei oo kivaa, jos kiusataan’’ tai jotain muuta lässytystä.

Sanoittanut pojan tunteita, tietenkin: "sinulla on varmaankin harmitusta mielessä ja paha mieli ja siksi löit Sara-Ellaa" 

Vierailija
48/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman mutkan kautta sain yhden kehonrakentajan yhteystiedot.

Nosti serkkuni lapsen ilmaan yhdellä kädellä ja sanoi se kiusaaminen loppuu nyt, tai vedän lättyyn.

No eihän se loppunut.

Yhtenä päivänä odotti koulun portilla, seurasi ja oven luona sanoi tiiän missä asut.

Pari pv meni koulun pihan vierestä, huuteli pojan nimeä.

Loppui , lopulta. Serkulleni en kertonut, ei olisi hyväksynyt. Serkun lapsi, kiusattu tietää.

Eihähän tästä ymärrä mitään, siis serkkusi lapsi oli siis sekä kiusaaja että kiusattu.

Vierailija
49/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustaju on kieltämättä koetuksella. Iät ja ajathan pojat ja miehet (lähinnä) ovat kostaneet kokemiaan vääryyksiä tällä tavoin. Ei kai sitä muuten ole poikana tai miehenä pidettykään perinteisessä supisuomalaisessa ajattelussa.

Vierailija
50/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaa ei ratkaista väkivallalla. Olisi mieluummin vienyt pikkusiskon itsepuolustuskurssille.

Kusipät eivät usko kuin voimaa.

Oli kyseessä sitten putin tai tuo koulukiusaaja.

Isosisko teki aivan oikein!

Vierailija
51/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kostomotiivi lisäsi teon moitittavuutta." 

Miksi näin? Oudompaa olisi jos olisi piessyt ilman syytä. Tuossa nyt oli selvänä motiivina pikkusiskon puolustaminen. 

Sanoisitko noin muissakin kosto-viharikoksissa? Tottakai kosto pahentaa asiaa, se on suunnitelmallisuutta (vrt. tappo-murha). 

Ei tuossa suunnitelmallisuudesta puhuta, että olisi varta vasten pojan etsinyt. 

Tottakai puhutaan. Kosto on aina suunniteltu teko. 

Vierailija
52/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas naiset valkopesemässä naisten harjoittamaan väkivaltaa.

Yllätys 

Mistä sä meidän sukupuolen näet? Ja ei tuossa sukupuoli ole mitenkään kovin olennainen asia. 

Jos aikuinen mies hakkaisi teinitytön, niin vastaukset olisivat aivan muuta. Älä jaksa puhua paskaa

Jos se aikuinen mies olisi kovin hintelä ja pienikokoinen eli samalla fyysisellä tasolla jonkun skroden urheilijateinin kanssa, niin ei olisikaan. Edelleenkään, sukupuoli ei ratkaise, voimasuhteet on eri asia. 

Vierailija
53/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen oikeusjärjestelmä ja yhteiskunta ovat ihan rikki, kun tällainen sankari saa tuomion, johon tulee jotain hämyisiä korotuksia "koston" takia, kun järjestelmä itse on epäonnistunut suojelemaan viatonta pikkutyttöä.

Olisi varmaan pitänyt hakata tusina lasta ja ilman syytä, niin olisi tullut paljousalennusta ja ties mitä muita alennuksia?

Isosisko ainakin voi elää loppuelämänsä ylpeänä, että teki moraalisesti oikein.

No ei tehnyt. 

Vierailija
54/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeita nuo tapaukset kun kiusaaja-pahoinpitelijä on alle 15 v, mitään rangaistusta ei saa. 

Eikä opettajat saa rangaistusta, katsoi sormien läpi kiusaamista.

Jaahas, jutussa ei sanottu opettajista mitään. Luuletko, että teinit kiusaavat kesken oppitunnin tai muuten opettajan edessä? Kiusaaminen tapahtuu tietenkin silloin kuin aikuisia ei ole paikalla ja sitten myös netissä. 

Eikä opettaja voi mennä vetämään teinejä turpaan. Opettaja voi puhua heidän kanssaan ja laittaa viestiä eteenpäin vanhemmille ja rehtorille/kuraattorille yms. Tyypillinen aineenope näkee luokkaa muutaman kerran viikossa. 

Vierailija
55/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksien perusteella alan ymmärtää naisten islamkiimaa.

Vierailija
56/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi kehdannut lähteä käräjöimään, jos olisin ollut tuo poika. Ensin itse kiusaa todennäköisesti heikompaansa ja sitten itkee viranomaisille kun sama osuu omalle kohdalle.

Vierailija
57/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyyyy ja BYÄÄÄÄÄÄÄHHHH!!! Mä saan vetää turpaan muita koska luonnon laki C'amoon!!! Vahvimmat selviytyy, mutta mä meen heti hakee KORVAUKSII!!! Äidin/isin, tai jonkun muun helmoissa JOS Sä satutat mua tai mun tunteita tajuutekste, koska Mä saan ja sä et, mä oon KOVIS!!! Mulle ei vittuilua niih, Yhyyyy ja byääh. 

Poika on NolO LOL. 

Vierailija
58/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeita nuo tapaukset kun kiusaaja-pahoinpitelijä on alle 15 v, mitään rangaistusta ei saa. 

Eikä opettajat saa rangaistusta, katsoi sormien läpi kiusaamista.

Ei se opettaja olisi voinut tehdä yhtään mitään lakeja rikkomatta. Kaikki kurinpitovaltuudet on viety. 

Vierailija
59/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kostomotiivi lisäsi teon moitittavuutta." 

Miksi näin? Oudompaa olisi jos olisi piessyt ilman syytä. Tuossa nyt oli selvänä motiivina pikkusiskon puolustaminen. 

Sanoisitko noin muissakin kosto-viharikoksissa? Tottakai kosto pahentaa asiaa, se on suunnitelmallisuutta (vrt. tappo-murha). 

Ei tuossa suunnitelmallisuudesta puhuta, että olisi varta vasten pojan etsinyt. 

Tottakai puhutaan. Kosto on aina suunniteltu teko. 

"Oli tavannut pihalla pojan", ei siinä sanota että etsi käsiinsä. Voihan se olla täysin spontaani teko siinä tilanteessa kun näki sen kuspään. 

Vierailija
60/136 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko tuollaisen isosiskon itsellesi? Minä ainakin haluaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi