Korkeakoulutettu työssäkäyvä, mitä teet illalla töiden jälkeen?
Kommentit (38)
Ihan perus lapsiperhearkea. Minä tai puoliso haetaan lapset päiväkodista, tehdään ruokaa, siivotaan, pyykätään ja siivotaan ja siivotaan. Yritetään viettää lasten kanssa aikaa, kuljettamista vaativia harrastuksia meillä vain viikonloppuisin. Illalla kaadutaan enemmän tai vähemmän väsyneinä sänkyyn. Usein mietitään, onko näin panostusta ja aikaa vievä, vaikkakin todella palkitseva, työelämä tämän arvoista. Itse olen maisteri ja haastavissa asiantuntijatehtävissä&esihenkilönä. Mutta on varsinkin tässä elämänvaiheessa viinien lipittelyt kaukana.
Töiden jälkeen vien koiran ulos, teen ruokaa, syödään perheen kanssa. Sitten joko menen hyrox-treeneihin, juoksemaan, pyöräilemään tai salille. Luen/opiskelen vähän. Iltalenkki koiran ja puolison kanssa, iltapala, sänkyyn lukemaan ja selaamaan vähän puhelinta, kunnes väsähdän. Puolisolla sama, paitsi hänellä pidemmät työpäivät, enemmän treeniä ja vielä illallakin usein töitä.
Tein tänään töitä muuten 8-22, paitsi kävin välillä kaupassa ja pari ruokataukoa pidin. Etätyö.
Onpa aktiivista porukkaa. Oma vastaus: en tee mitään ylimääräistä. Etsin jotain syötävää ja makaan sohvalla. Joskus illalla pistäydyin kaupassa tai oikein aktiivisena iltana käyn kävelyllä. Siinä se.
En vietä aikaani tällaisissa paikoissa töiden jälkeen. Työ on älyllisesti haastavaa eikä sen jälkeen jaksa pitkästyneiden kanssaihmisen kanssa mitäänsanomatonta väittelyä ties mistä aiheesta. Pään pitää levätä ennen seuraavan päivän koitoksia. Nyt olen lomalla.
- korkeakoulutettu
Laitoin ruokaa, söin perheen kanssa, kävin teinin kanssa ruokaostoksilla, neuloin ja katsoin hömppäsarjaa, siivoilin vähän. Tavallinen arki-ilta siis.
Muuta tavallisia tekemisiä on lapsen harrastuskuskailu, kuntosalilla tai lenkillä käyminen, omat laulutunnit.
Vierailija kirjoitti:
Onpa aktiivista porukkaa. Oma vastaus: en tee mitään ylimääräistä. Etsin jotain syötävää ja makaan sohvalla. Joskus illalla pistäydyin kaupassa tai oikein aktiivisena iltana käyn kävelyllä. Siinä se.
Siksihän ne palaa loppuun 10 vuodessa. 40v ovat jo työkyvyttömiä. Koko ajan pitää suorittaa jotain ja päivittää myös someen mitä on suoritettu. Pitää jaksaa keskustelupalstat ja koirat ja lapset ja puolisot ja ystävät ja treenit ja itsensä kehittäminen ja ruuat siihen päälle. Niin ja se työ. Sitten lepäävät 2 vuotta putkeen työkyvyttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksihän ne palaa loppuun 10 vuodessa. 40v ovat jo työkyvyttömiä. Koko ajan pitää suorittaa jotain ja päivittää myös someen mitä on suoritettu. Pitää jaksaa keskustelupalstat ja koirat ja lapset ja puolisot ja ystävät ja treenit ja itsensä kehittäminen ja ruuat siihen päälle. Niin ja se työ. Sitten lepäävät 2 vuotta putkeen työkyvyttömänä.
Minua eivät ainakaan harrastukset tai perhe polta loppuun, työ kylläkin. Liikunta ja erilaisten, uusien asioiden opiskelu auttavat parhaiten palautumaan ja pitävät työkykyisenä pitkään.
Töistä kaupan kautta kotiin. Katsoin netistä päivän tärkeimmät uutiset. Lämmitin ruokaa. Luin. Kirjoitin. Katsoin jonkin aikaa televisiota. Luin lisää. Söin iltapalan. Peseydyin. Kohta nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsellut futista Areenasta ja vapotellut pilveä. T:insinööri
Selkeästi et DI. Ne vetävät kokkelia.
Ei tässä viitsi sentään keskellä viikkoa kolaa vedellä. :D
Siis näin akateemisena työssäkäyvänä teen asioita, joita varmaan suurin osa suomalaisista työpäivän jälkeen. Laitan ruokaa, pesen ja veikkaan pyykkiä, siivoan, vien roskia, juttelen lapseni kanssa, luen, kuuntelen uutiset, soitan äidilleni tai siskolleni.
Töiden jälkeen? 30.5.kajahti Suvivirsi, sen jälkeen olen lomaillut.
Vierailija kirjoitti:
Työpäiväni kestää klo 18.00 asti, vaikka usein lopetankin tunnin, pari myöhemmin. (etätyö) Joudun olemaan usein työmatkoilla ( viikon kestäviä) ympäri Eurooppaa. Pienen tyttäremme ( 1.5 kk) haen tai mieheni hakee päiväkodista klo 15.00. (ulkomailta)
Tossa sulle lisää: ))(((((()))))), ettei heti pääse loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse mutta oma veikkaus on että aktiviteetteihin kuuluu jonkin asteista viinin lipitystä. Se kun on niin hienoa...
Itsehän sossupummi juot vain kaljaa tai lonkeroa.
Tein ruokaa ja kotitöitä, kävin crossfitissä, opiskelin espanjaa Duolingossa. Nyt kun nukutan lasta niin hengaan vauvapalstalla.
Eipä ole ollut muuta mahdollisuutta. Lapsi aloitti päiväkodissa 8 kk ikäisenä ja on sopeutunut alusta alkaen erittäin hyvin. Hänen ryhmässään on vain viisi lasta; päiväkodin omistaja itse työskentelee näiden kaikista nuorempien kanssa.