Ohje sinulle, joka sait kahdesti yleistukea (ketjusi poistettiin)
Saat kyllä joka kk sen saman summan. Eli tässä kuussa sait enemmän yleistukea joten et voi saada sekä sitä että saman verran toimeentulotukea yhtaikaa. Kysy Kelasta neuvoa, miten osaat itse laskea (vaikka Kelan laskurilla) paljonko sinun pitää laittaa etukäteen syrjään. Älä siis käytä ylimääräistä yleistukea ja oleta, että saat silti samanverran toimeentulotukea. Sulle jää siis joka kuukausi sen 580 e vuokran yms jälkeen ja jos jäät miinukselle, saat erotuksen toimeentulotukena. Jos siis saat enemmän yleistukea, saat vähemmän toimeentulotukea koska käteen jää aina se noin 580
Kommentit (6)
Eli siis,meneeköse nyt sit niin, et jos saa yleistuen kaks kertaa saman kuun aikana, niin siltä kuulta evätään tt-tuki kokonaan JA sen lisäks aietaan soveltaa sitä 21,5:n päivän käytäntöä? Kun eikös siinä tapauksessa siitä kahdesta yleistuesta "sakoiteta" kahdesti? Ensin epäämällä ttt kokonaan yhdeltä kuulta, ja sitten "tasataan" vielä jatkossakin. Mitä mä en nyt ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Eli siis,meneeköse nyt sit niin, et jos saa yleistuen kaks kertaa saman kuun aikana, niin siltä kuulta evätään tt-tuki kokonaan JA sen lisäks aietaan soveltaa sitä 21,5:n päivän käytäntöä? Kun eikös siinä tapauksessa siitä kahdesta yleistuesta "sakoiteta" kahdesti? Ensin epäämällä ttt kokonaan yhdeltä kuulta, ja sitten "tasataan" vielä jatkossakin. Mitä mä en nyt ymmärrä?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
No miten se sit menee? -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
No miten se sit menee? -eri
Toimeentulotukilaskelmassa sinun tuloksi lasketaan yleistuki yhdeltä päivältä kerrottuna 21,5 ja sitten lisäksi asumistuki, jos saat sitä. Tämä laskukaava ei muutu mihinkään, saitpa sitä yleistukea jossain kuussa 1 tai 2 kertaa. Miten näin yksinkertainen asia voi olla jollekin niin vaikea ymmärtää?
Up