Alan olla väsynyt miehen kiukutteluun
Taustaa: olemme olleet naimisissa 25-vuotta. Mies on 51-vuotias. Meillä on kolme isompaa lasta jo eli emme ole väsyneitä pikkulapsiarjesta. Mies on luonteeltaan hyvin erakko ja hänelle riittäisi seuraksi pelkkä perhe…..ja kun on perheen kanssa niin on aina pahalla päällä.
Kesälomalla yritän sitten keksiä teineille kivaa tekemistä säädyllisellä budjetilla ja mies lähinnä kiukuttelee. Tänään pysähdyimme hampurilaiselle reissussa paikkaan, jossa olemme usein puhuneet pysähtyvämme. Mies katsoi listaa ja hampurilaisten maksaessa 6 euroa tässä pienessä kiskassa hän kieltäytyi itse sellaista syömästä. Sehän vei sitten vähän ilon kaikilta meiltä muilta kun mies osoitti mieltään hampurilaisten hinnasta ja katseli muiden ruokailua. Minä maksoin perheen ruokailun eli häneltä ei olisi mennyt itseltä syömiseen rahaa.
Päivät ovat aamusta iltaan samanlaista mielen osoittamista, huokailua, tiuskimista ja sitä että elämä on vain paskaa. Alan olla väsynyt tilanteeseen. Mikä avuksi?
Kommentit (101)
Nostan hattua sinulle 59 että ajattelet lapsiasi. Minäkin ajattelen lapsiamme siinä, että en lähde mukaan riidan haastamiseen. Teen lasten kanssa kivoja juttuja lomalla ja paikkailen toisen kotiin tuomaa synkkää pilveä olemalla itse luotettava ja hyväntuulinen vanhempi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olipa halpa hampurilainen.
;D
"Olen ehdottanut eroa, mutta ei suostu eroamaan. Uhkailee saatanallisilla vuosia kestävillä riidoilla ja oikeudenkäynneillä yms."
Siinähän uhkailee. Eroa pois. Suomessa saa eron ilman toisen suostumusta.
Tuo on henkistä väkivaltaa. Turhaan raahaat kiukkuista äijää mukana, menkää te teinien kanssa. Mies äksyilkööt keskenään kotona.
Vierailija kirjoitti:
Nostan hattua sinulle 59 että ajattelet lapsiasi. Minäkin ajattelen lapsiamme siinä, että en lähde mukaan riidan haastamiseen. Teen lasten kanssa kivoja juttuja lomalla ja paikkailen toisen kotiin tuomaa synkkää pilveä olemalla itse luotettava ja hyväntuulinen vanhempi.
Ap
Tsemppiä ja voimia sinulle!
T. ”59”
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oppivat kuitenkin aika vinksahtaneen perhemallin. Jos lähdet, oppivat, että kiukuttelijan ei tarvitse antaa pilata elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oppivat kuitenkin aika vinksahtaneen perhemallin. Jos lähdet, oppivat, että kiukuttelijan ei tarvitse antaa pilata elämää.
Ap on sen tyyppinen nainen, että se ei eroa. Ero tapahtuu vain, jos mies jättää hänet toisen naisen takia. Muuten tuossa roikutaan loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo päättänyt että tehköön juhannuksena omia juttujaan. Minä en hänen sukunsa pariin lähde esittämään kulisseja.
Ap
Hyvä idea! Tee lapsillesi ja sinulle kiva juhannus.
Miksi pitäis tykätä muista ihmisistä? Jos mies haluaa olla itsekseen niin annat olla.
Miksi ihmiset vastailevat taas täysin ilmiselvään provoon, taas niin tutulla tyylillä kirjoitettu?
Aika kiva kaveri, kauanko aattelit katella tollasta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset vastailevat taas täysin ilmiselvään provoon, taas niin tutulla tyylillä kirjoitettu?
Koska sitä varten palsta on olemassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo päättänyt että tehköön juhannuksena omia juttujaan. Minä en hänen sukunsa pariin lähde esittämään kulisseja.
ApHyvä idea! Tee lapsillesi ja sinulle kiva juhannus.
Ota vaikkapa juhannusheila 🤣
Vierailija kirjoitti:
Lopetin lukemisen kohtaan 25-vuotta.
Olen kirjoittanut laudaturin äidinkielestä, Silti tulee pikaisesti kirjoittaessani vaikka mitä möhläyksiä eli eipä olla niin armottomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHyvä idea! Tee lapsillesi ja sinulle kiva juhannus.
Ota vaikkapa juhannusheila 🤣
Mies voi tilata itelleen vaikka juhannushooran
Vierailija kirjoitti:
MIehen kannattas käydä yksin jossain rauhottumassa, esim. kuukaus-pari Pattayalla.
Apinoita panemalla elämä kuntoon.
Mulle tulee mieleen, että joku alkava muistisairaus.
Mutta se ei ymmärtämisellä ja pitkämielisyydellä parane. Sen sijaan pakotat lapsesi näkemään parisuhdemallin, joka on väärä (oli syy mikä tahansa).
Sanot, että jos eroaisitte, mies jäisi ihan yksin. Sääli on huono syy roikkua parisuhteessa. Ja jos ihminen on täysin ystävätön, niin kyllä se kertoo jotain hänestä jotain. Siis että tarjolla on ihmiskontakteja, joita hän ei arvosta.
Mä luulin, että olin eksän käytöksen ainoa kohde. Kun muutin lasten kanssa omaan kotiin ja kolmantena päivänä kuulin lasten laulavan ääneen ja hassuttelevan keittiössä, itkin.
Tuo on aika toksinen tilanne. Lapsuudessani oli tuollaista enkä nähnyt esimerkkejä muunlaisista miehistä. Kasvoin ajattelemaan, että se on yleinen miesten ominaisuus. On huono juttu sekin, jos uskoo, ettei muunlaisia isiä olekaan. Vanhempani erosivat oltuaan aviossa 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei suostu hoitoon. Ehdotin kauniisti, jos kävisi ottamassa labrat ja katsoisi että kaikki on kunnossa. Kerroin olevani huolissani. Mies sai aivan sätkyn ja käski itseni mennä hoitoon.
Ap
Mies ei voi käskeä itsesi mennä hoitoon hän voi käskeä sinun mennä hoitoon. Anteeksi nyt vain mutta tämä vaikuttaa samalta itse- itseäni- itsestäni- tyypiltä joka tehtailee tänne aloituksia. Käyttää aina sanaa itse sanan minä sijasta myös silloin kun se on aivan typerän kuuloista kuten tässä.
Minä erosin hankalasta exästä, joka inhosi lähes kaikkia ihmisiä. Ex ilmoitti sitten, että ei aio jäädä yksin. Löysikin välittömästi uuden suhteen. Minun onni oli se. Eipä jäänyt riesaksi roikkumaan perääni.