Alan olla väsynyt miehen kiukutteluun
Taustaa: olemme olleet naimisissa 25-vuotta. Mies on 51-vuotias. Meillä on kolme isompaa lasta jo eli emme ole väsyneitä pikkulapsiarjesta. Mies on luonteeltaan hyvin erakko ja hänelle riittäisi seuraksi pelkkä perhe…..ja kun on perheen kanssa niin on aina pahalla päällä.
Kesälomalla yritän sitten keksiä teineille kivaa tekemistä säädyllisellä budjetilla ja mies lähinnä kiukuttelee. Tänään pysähdyimme hampurilaiselle reissussa paikkaan, jossa olemme usein puhuneet pysähtyvämme. Mies katsoi listaa ja hampurilaisten maksaessa 6 euroa tässä pienessä kiskassa hän kieltäytyi itse sellaista syömästä. Sehän vei sitten vähän ilon kaikilta meiltä muilta kun mies osoitti mieltään hampurilaisten hinnasta ja katseli muiden ruokailua. Minä maksoin perheen ruokailun eli häneltä ei olisi mennyt itseltä syömiseen rahaa.
Päivät ovat aamusta iltaan samanlaista mielen osoittamista, huokailua, tiuskimista ja sitä että elämä on vain paskaa. Alan olla väsynyt tilanteeseen. Mikä avuksi?
Kommentit (88)
Ei ole ollut aina näin vaikea. Hänellä on kyllä ollut aina tällaisia kausia siitä asti kun täytti 40. Maailma ei ole aina kohdellut hyvin mutta silti tämä vihanpito tuntuu ihan sairastuttavan minut.
Ap
Ei ole 41 mitään merkkejä toisesta naisesta. Sanoo ennemmin ettei jaksa edes yhtä naista eli minua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut aina näin vaikea. Hänellä on kyllä ollut aina tällaisia kausia siitä asti kun täytti 40. Maailma ei ole aina kohdellut hyvin mutta silti tämä vihanpito tuntuu ihan sairastuttavan minut.
Ap
Ihan selvät vaihdevuodet sillä on. En nyt viitsi kysyä seksielämästänne mitään, mutta teet väkivaltaa lapsillesi pakottamalla heidät sietämään tuollaista perhehelvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole 41 mitään merkkejä toisesta naisesta. Sanoo ennemmin ettei jaksa edes yhtä naista eli minua.
Ap
Ehdota hänelle rakentavasti että jos hän ei enää jaksa sinua, jätät hänet ja lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroaminen tuntuisi niin suurelta ponnistukselta. Olemme myös olleet yhdessä melkein 30 vuotta ja ajattelen, että ehkä minun muutama vuosi pitää tällaista paskaa katsoa?
Ap
Muuttuuko tilanne sitten paremmaksi parin vuoden jälkeen?
Salaa perheeltäsi käyt itkemässä ?
Tuo on tyypillinen: Alan-sitten-elämään-kun ……
Pahoin pelkään ettet tule onnistumaan tuossa ja sen tiedät itsekin 🍀
Mutta jos mies jättääkin ap:n toisen naisen takia, ap pääsee silloin viimeistään ukostaan eroon.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ai, minun mielestäni taas miehesi käytös on nimenomaan pettäjän käytöstä.
Miten monella tasolla olet riippuvainen miehestäsi, kun ero kerran on niin suuri ponnistus että mieluummin annat kohdella itseäsi tuolla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis tuossakin asiassa syyllinen olit siinä??
Ei helevetti!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroaminen tuntuisi niin suurelta ponnistukselta. Olemme myös olleet yhdessä melkein 30 vuotta ja ajattelen, että ehkä minun muutama vuosi pitää tällaista paskaa katsoa?
Ap
Muuttuuko tilanne sitten paremmaksi parin vuoden jälkeen?
Salaa perheeltäsi käyt itkemässä ?
Tuo on tyypillinen: Alan-sitten-elämään-kun ……
Pahoin pelkään ettet tule onnistumaan tuossa ja sen tiedät itsekin 🍀Mutta jos mies jättääkin ap:n toisen naisen takia, ap pääsee silloin viimeistään ukostaan eroon.
Sitä ei kannata odottaa. Harva mies jättää vaimonsa toisen naisen takia vaan oireilee niin helvetisti että vaimo ottaa eron.
Vierailija kirjoitti:
Mies myös välillä hermostuu niin että heittelee jotain haarukoita tiskialtaaseen tehdäkseen meteliä tai lyö kuuluvasti pöytään, jos asiat eivät mene niin kuin hän haluaa. Käytös on erikoista.
Ap
Ei sinun kannata tuollaista pidempään sietää !
Vierailija kirjoitti:
Miten monella tasolla olet riippuvainen miehestäsi, kun ero kerran on niin suuri ponnistus että mieluummin annat kohdella itseäsi tuolla tavalla?
Tuli mieleen ekaksi, että jos ero tulee niin taloudellisesti elämä muuttuu ja kulissit kaatuu?
🤔 Toivottavasti olen väärässä
Meillä on toki kaikki yhteistä. Yhteiset lainat, asunnot jne.
Ap
Minua ei itse asiassa kauheasti edes haittaisi se, että taloudellinen tilanteeni heikkenisi. Tavallaan ajattelen sitä sen arvoisena jos minulle ei jatkuvasti oltaisi kiukkuisia. Osaan käyttää rahaa järkevästi ja nautin monista maksuttomista asioista. Olen itse keskipalkkainen eli ihan pärjäisin.
Ap
Enemmän minua surettaa tämä perhe. Me ole en olleet perhe ja puhaltaneet yhteiseen hiileen. Yhtäkkiä mies on vain ahdistunut, vihainen ja vaikutan ärsyttävän kaikin tavoin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minua ei itse asiassa kauheasti edes haittaisi se, että taloudellinen tilanteeni heikkenisi. Tavallaan ajattelen sitä sen arvoisena jos minulle ei jatkuvasti oltaisi kiukkuisia. Osaan käyttää rahaa järkevästi ja nautin monista maksuttomista asioista. Olen itse keskipalkkainen eli ihan pärjäisin.
Ap
Sinä ja perheesi ansaitsevat parempaa käytöstä!
Lopeta se v.tun nalkutus niin johan mieskin piristyy!
Kuulostaa ihan meidän tilanteelta. Sillä erolla, että vaimo on täällä se ilonpilaaja ja myrkky.
16 vuotta naimisissa. Kahteen otteeseen käyty psykoterapeutilla. Molemmilla kerroilla terapeutit antoivat ”tuomion”: Vaimolla on narsistinen persoonallisuushäiriö. Toinen terapeutti ei suostunut sanomaan tätä ääneen meille molemmille, vaan ilmoitti sähköpostitse ja ilmoitti samalla, ettei enää ota meitä vastaan. Kummatkit terapeutit vaimo haukkui päin niiden naamaa.
Olen ehdottanut eroa, mutta ei suostu eroamaan. Uhkailee saatanallisilla vuosia kestävillä riidoilla ja oikeudenkäynneillä yms.
Mies taitaa haluta erota, mutta ei raaski lasten, kulissin tms muun takia. Hän ei tunnu rakastavan sinua, ei tunnu sietävän sinua lainkaan. Hänellä saattaa olla toinen. Hän voi myös olla sairastunut.
Ehkä sinun muutama vuosi pitää tällaista paskaa katsoa?!? Nyt jumalauta nainen.