Alan olla väsynyt miehen kiukutteluun
Taustaa: olemme olleet naimisissa 25-vuotta. Mies on 51-vuotias. Meillä on kolme isompaa lasta jo eli emme ole väsyneitä pikkulapsiarjesta. Mies on luonteeltaan hyvin erakko ja hänelle riittäisi seuraksi pelkkä perhe…..ja kun on perheen kanssa niin on aina pahalla päällä.
Kesälomalla yritän sitten keksiä teineille kivaa tekemistä säädyllisellä budjetilla ja mies lähinnä kiukuttelee. Tänään pysähdyimme hampurilaiselle reissussa paikkaan, jossa olemme usein puhuneet pysähtyvämme. Mies katsoi listaa ja hampurilaisten maksaessa 6 euroa tässä pienessä kiskassa hän kieltäytyi itse sellaista syömästä. Sehän vei sitten vähän ilon kaikilta meiltä muilta kun mies osoitti mieltään hampurilaisten hinnasta ja katseli muiden ruokailua. Minä maksoin perheen ruokailun eli häneltä ei olisi mennyt itseltä syömiseen rahaa.
Päivät ovat aamusta iltaan samanlaista mielen osoittamista, huokailua, tiuskimista ja sitä että elämä on vain paskaa. Alan olla väsynyt tilanteeseen. Mikä avuksi?
Kommentit (88)
Mies ei suostu hoitoon. Ehdotin kauniisti, jos kävisi ottamassa labrat ja katsoisi että kaikki on kunnossa. Kerroin olevani huolissani. Mies sai aivan sätkyn ja käski itseni mennä hoitoon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin mieheltä tästä masennuksen tunteesta ja hän hermostui toden teolla. Nalkutan kuulemma jatkuvasti ja vika on minussa. Sai aivan kilarit. Hänessä ei ole ongelmaa.
Ap
Sanoit, että mies on erakko luonteeltaan.
Sellaiset ei pidä siitä, että niiden tunteista, tai tunteiden puutteesta puhutaan.
Jätä se rauhaan, tai eroa.
Se ei pidä samoista asioista kuin muu perhe.
Jos on saattanut maailmaan kolme lasta niin voisi edes yrittää leikkiä sitä isää ja osallistua lasten elämään. tuntuu että ihan liikaa on näitä isejä joille perhe ja lapset ovat vain kulissi. oltava, kun muillakin on ja mitään vaivaa sen perheen eteen ei tehdä eikä nähdä. sitten nämä samat miehet mollaavat äitejä jotka päättävät että riittää ja ovat mielummin yh kuin sietävät ihan millaista tahansa käytöstä
Vierailija kirjoitti:
Kysyin mieheltä tästä masennuksen tunteesta ja hän hermostui toden teolla. Nalkutan kuulemma jatkuvasti ja vika on minussa. Sai aivan kilarit. Hänessä ei ole ongelmaa.
Ap
Hän haluaa erota sinusta joten vika on sinussa
21! Olen viettänyt kesää teinien kanssa huolehtien heidän tarpeistaan ja antanut miehelle omaa tilaa. Olen jättänyt kommentoinnit tekemättä ja yrittänyt vain kuunnella tarkalla korvalla. En syöksy syyttelemään, kun mies tiuskii tai kommentoi ikävästi. Olen hiljaa ja itken sitten myöhemmin.
Nyt olen myös yrittänyt kauniisti kertoa huoleni.
Mitä pitäisi sinusta tehdä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies ei suostu hoitoon. Ehdotin kauniisti, jos kävisi ottamassa labrat ja katsoisi että kaikki on kunnossa. Kerroin olevani huolissani. Mies sai aivan sätkyn ja käski itseni mennä hoitoon.
Ap
Järkyttävää käytöstä !!
Lastesi takia:
🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃
Mies myös välillä hermostuu niin että heittelee jotain haarukoita tiskialtaaseen tehdäkseen meteliä tai lyö kuuluvasti pöytään, jos asiat eivät mene niin kuin hän haluaa. Käytös on erikoista.
Ap
Kyseessä on töissään johtavan tason mies, josta kukaan ei arvaisi tällaista kiukuttelua.
Ap
Mun mies 56v on just tuollainen kiukuttelija. Alkaa riepoa kun en ikinä voi tietää mistä on suuttunut ja kenelle. Nyt vuokrasin juhannukseksi itselleni ja juhannusseurueellemme mökin ja mies saa jäädä kotiin ryyppäämään, makkaraa paistamaan ja haastamaan riitaa itsensä kanssa kaikessa rauhassa. Ei suostu lääkäriin vaikka selkeästi näen, että vikaa on niin ylä kuin alapäässä ja myöskin siinä välissä. Insuliiniresistenssi haisee erittäin vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Mies myös välillä hermostuu niin että heittelee jotain haarukoita tiskialtaaseen tehdäkseen meteliä tai lyö kuuluvasti pöytään, jos asiat eivät mene niin kuin hän haluaa. Käytös on erikoista.
Ap
No hänen käytös on ihan sairasta, tiedän kun olen tuollaisen faijan kanssa kasvanut.
Itsesi ja lastesi takia ero on ainoa oikea ratkaisu varsinkin kun Miehesi ei perheen eteen aio tehdä yhtään mitään!
Vierailija kirjoitti:
Putoaako siis ne testot miehillä tuossa iässä ja aiheuttavat tällaista ankaraa vitutusta?
Ap
Putoaapa hyvinkin. Mars testeihin, jos testot matalalla niin yleensä hoito aloitetaan olkavarsiin siveltävällä geelillä.
Haluaa että sinä otat eron jottei hänen tarvitse vaivautua. Mahdollisesti myös pettää, jos on hyvä asema töissä voi löytyä joku onneton kiinnostunut akka tuollaiselle kiukuttelijallekin
Lasten kanssa olemme asiasta aika avoimesti puhuneet. Heille hän osaa olla vielä pääosin aika mukava mutta näkeväthän he sen, miten minä ärsytän vain paikalle tulemalla ja sitten saan ikävää kohtelua.
Ap
Tuttua käytöstä. Veikkaan että kohta käy sinuun käsiksi. Kun ja jos niin, niin lähde pois. Mies on sisäisesti ihan raivoissaan mutta sinulle ei sitä sano. On kuin minun elämästä joskus. Sitten lähdin salaa, jätin ukon selviytymään ihan yksin. Hän jaksoi olla niin miehinen typerys, ettei edes tajunnut mihin tuo kaikki käytös johtaa. Ei se mitään oikeasti arvannut, ettei nainen jaksa loputtomiin. Tsemppiä.
Ei sun ole pakko olla sen miehen kanssa. Voit valita itse millaista elämää jatkossa elät mutta olet liian tottunut siihen ett miehesi märehtii muutaman euron hinnan hampurilaista etkä osaa vaatia asiallista kohtelua. Elämäsi on tylsää ja sulla ei varmaan ole kunnon harraastuksia ja vietät liikaa aikaa kotona kuunnellen miehesi mielenosoituksia.
Eroaminen tuntuisi niin suurelta ponnistukselta. Olemme myös olleet yhdessä melkein 30 vuotta ja ajattelen, että ehkä minun muutama vuosi pitää tällaista paskaa katsoa?
Ap
Onko hän ollut aina tuollainen, siis siitä asti kun eka lapsi syntyi?
Suurin osa miehistä ei ole kelvollisia isiksi.
Vierailija kirjoitti:
21! Olen viettänyt kesää teinien kanssa huolehtien heidän tarpeistaan ja antanut miehelle omaa tilaa. Olen jättänyt kommentoinnit tekemättä ja yrittänyt vain kuunnella tarkalla korvalla. En syöksy syyttelemään, kun mies tiuskii tai kommentoi ikävästi. Olen hiljaa ja itken sitten myöhemmin.
Nyt olen myös yrittänyt kauniisti kertoa huoleni.
Mitä pitäisi sinusta tehdä?
Ap
Olet kynnysmatto. Kasvata selkäranka. Se sinun pitäisi tehdä. Miehes on mulkku, ehkä sillä on toinen nainen. Ainakin sillä on miesten vaihdevuodet eli testot laskussa. Se ärsyyntyy vaan tuommoisesta paapomisesta. Anna sen nakella niskojaan, äläkä välitä yhtään mitään mistään. Puuhastele omiasi lasten kanssa ja anna ukon möllöttää. Pahinta on heittäytyä kanaemoksi, kulkea munankuorilla, passata ja udella mielialaa. Älä missään nimessä tee niin.
Vierailija kirjoitti:
Eroaminen tuntuisi niin suurelta ponnistukselta. Olemme myös olleet yhdessä melkein 30 vuotta ja ajattelen, että ehkä minun muutama vuosi pitää tällaista paskaa katsoa?
Ap
Muuttuuko tilanne sitten paremmaksi parin vuoden jälkeen?
Salaa perheeltäsi käyt itkemässä ?
Tuo on tyypillinen: Alan-sitten-elämään-kun ……
Pahoin pelkään ettet tule onnistumaan tuossa ja sen tiedät itsekin 🍀
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä oleta, etteikö miehesi voisi erota sinusta. Mun mies oireili hieman vastaavalla tavalla ja jätti minut sitten täysin yllättäen, aivan arkisena päivänä. Toki olimme olleet yhdessä vasta 21 vuotta ja ikää oli reilusti alle 50 v, kuitenkin yli 40 v.
Miehellä oli sitten toinen nainen, en tiennyt sitä jättöhetkellä. En yllättyisi yhtään, jos miehelläsi olisi jo uusi vähintääkin katsottuna. Onko muita pettämisen merkkejä?
Puolustautuu noin voimakkaasti kun kysyt masennuksen tunteesta? Järkyttävää käytöstä! Ja naisen pitäisi vain ymmärtää ja ymmärtää. Tuo kilarien veto on kyllä narsistinen tapa silloin kun on jotain omatunnolla, on jotain peiteltävää, vetääkin kilarit niin että pelästyt.. syyttää sinua vaikka kysyit vain masennuksen tunteesta. Jotain peiteltävää hänellä nyt on. (lähe vetään, älä tuhlaa elämääsi tämän miehen kanssa on mun neuvoni)