Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alan olla väsynyt miehen kiukutteluun

Vierailija
17.06.2026 |

Taustaa: olemme olleet naimisissa 25-vuotta. Mies on 51-vuotias. Meillä on kolme isompaa lasta jo eli emme ole väsyneitä pikkulapsiarjesta. Mies on luonteeltaan hyvin erakko ja hänelle riittäisi seuraksi pelkkä perhe…..ja kun on perheen kanssa niin on aina pahalla päällä.

Kesälomalla yritän sitten keksiä teineille kivaa tekemistä säädyllisellä budjetilla ja mies lähinnä kiukuttelee. Tänään pysähdyimme hampurilaiselle reissussa paikkaan, jossa olemme usein puhuneet pysähtyvämme. Mies katsoi listaa ja hampurilaisten maksaessa 6 euroa tässä pienessä kiskassa hän kieltäytyi itse sellaista syömästä. Sehän vei sitten vähän ilon kaikilta meiltä muilta kun mies osoitti mieltään hampurilaisten hinnasta ja katseli muiden ruokailua. Minä maksoin perheen ruokailun eli häneltä ei olisi mennyt itseltä syömiseen rahaa. 

Päivät ovat aamusta iltaan samanlaista mielen osoittamista, huokailua, tiuskimista ja sitä että elämä on vain paskaa. Alan olla väsynyt tilanteeseen. Mikä avuksi?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten monella tasolla olet riippuvainen miehestäsi, kun ero kerran on niin suuri ponnistus että mieluummin annat kohdella itseäsi tuolla tavalla?

No eihän tuollaiset kynnysmatoksi heittäytyneet naiset ikinä jätä kusipäämiehiään. On nähty näitä jo maailman sivu.

Vierailija
62/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan meidän tilanteelta. Sillä erolla, että vaimo on täällä se ilonpilaaja ja myrkky.

16 vuotta naimisissa. Kahteen otteeseen käyty psykoterapeutilla. Molemmilla kerroilla terapeutit  antoivat ”tuomion”: Vaimolla on narsistinen persoonallisuushäiriö. Toinen terapeutti ei suostunut sanomaan tätä ääneen meille molemmille, vaan ilmoitti sähköpostitse ja ilmoitti samalla, ettei enää ota meitä vastaan. Kummatkit terapeutit vaimo haukkui päin niiden naamaa.

Olen ehdottanut eroa, mutta ei suostu eroamaan. Uhkailee saatanallisilla vuosia kestävillä riidoilla ja oikeudenkäynneillä yms.

Älä alistu uhkailuun, palkkaa juristi. Jos teillä on lapsia ole isä heille ja pelasta heidät. Huoltajuusjuristi on ilmainen, jos lapsella ei ole tuloja tai omaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani 59 tilanteestasi. Koetko itse vaimosi olevan narsisti?

Ap

Vierailija
64/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroaminen tuntuisi niin suurelta ponnistukselta. Olemme myös olleet yhdessä melkein 30 vuotta ja ajattelen, että ehkä minun muutama vuosi pitää tällaista paskaa katsoa?

Ap

Muuttuuko tilanne sitten paremmaksi parin vuoden jälkeen? 
Salaa perheeltäsi käyt itkemässä ? 

Tuo on tyypillinen: Alan-sitten-elämään-kun ……

Pahoin pelkään ettet tule onnistumaan tuossa ja sen tiedät itsekin 🍀

Mutta jos mies jättääkin ap:n toisen naisen takia, ap pääsee silloin viimeistään ukostaan eroon.

Sitä ei kannata odottaa. Harva mies jättää vaimonsa toisen naisen takia vaan oireilee niin helvetisti että vaimo ottaa eron.

Älä sinäkään tuudittaudu tuohon yleisesti hoettuun, että ei miehet jätä vaimojaan. Kylläpä muuten jättävät. Täällä on ollut jo muutaman vuoden ajan pari pitkää ketjua aiheesta, jossa nimenomaan mies on jättänyt vaimonsa pitkästä (yli 15 vuoden) liitosta toisen naisen takia.

Kyllä ne miehetkin jättävät ja lähtevät. Oikeasti.

Vierailija
65/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

59! Minkä ikäisiä olette vaimonne kanssa? Olisiko hänellä vaihdevuodet? Onko teillä lapsia?

Vierailija
67/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan meidän tilanteelta. Sillä erolla, että vaimo on täällä se ilonpilaaja ja myrkky.

16 vuotta naimisissa. Kahteen otteeseen käyty psykoterapeutilla. Molemmilla kerroilla terapeutit  antoivat ”tuomion”: Vaimolla on narsistinen persoonallisuushäiriö. Toinen terapeutti ei suostunut sanomaan tätä ääneen meille molemmille, vaan ilmoitti sähköpostitse ja ilmoitti samalla, ettei enää ota meitä vastaan. Kummatkit terapeutit vaimo haukkui päin niiden naamaa.

Olen ehdottanut eroa, mutta ei suostu eroamaan. Uhkailee saatanallisilla vuosia kestävillä riidoilla ja oikeudenkäynneillä yms.

Kuulostaa ihan vaimoltani.

Vierailija
68/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös eron saa ilman toisen lupaakin? 

Vierailija
69/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni jättää

Minut ( mikä on aivan mahdollista), niin luultavasti ollakseen ihan yksin. Ei olekin pidä ihmisistä.

Ap

Vierailija
70/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti, jätä se 🐷

Olin samanlainen joskus. Niinpä sitten 🐷jätettiin. Sitten terapiaa ja valaistuminen. Nyt olen ollut 20+ vuotta uskoakseni hyvässä liitossa ja puolisokin on tyytyväinen.

M50+

Vierailija
71/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä on kesällä 2022 aloitettu ketju, jossa aloittajan mies paljastuikin pettäjäksi. Miehellä oli toinen nainen ja ap jätettiin toisen naisen takia.

Ketjuun ilmestyi myös paljon muita naisia, joiden miehillä oli toinen nainen ja heidätkin oli jätetty.

Kyseessä nimenomaan vakiintuneet, pitkät avioliitot ja asianosaiset keski-ikäisiä.

Vierailija
72/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä on kesällä 2022 aloitettu ketju, jossa aloittajan mies paljastuikin pettäjäksi. Miehellä oli toinen nainen ja ap jätettiin toisen naisen takia.

Ketjuun ilmestyi myös paljon muita naisia, joiden miehillä oli toinen nainen ja heidätkin oli jätetty.

Kyseessä nimenomaan vakiintuneet, pitkät avioliitot ja asianosaiset keski-ikäisiä.

Oho, linkki unohtui eli tässä

https://www.vauva.fi/keskustelu/4710103/pitaisi-osata-paastaa-irti-miks…

Vierailija
73/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle eromme olisi ikävä takaisku, koska hänellä ei ole oikein omia kavereita. Jäisi todella yksin.

Ap

Vierailija
74/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mieheni jättää

Minut ( mikä on aivan mahdollista), niin luultavasti ollakseen ihan yksin. Ei olekin pidä ihmisistä.

Ap

Niinhän sä luulet. Munkin mies oli introvertti erakko ja silti jätti mut toisen naisen takia.

Vierailija
75/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä 71 oli syysi toimia toista kohtaan ilkeästi?

Vierailija
76/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani 59 tilanteestasi. Koetko itse vaimosi olevan narsisti?

Ap

En pysty vieläkään ymmärtämään koko asiaa, mutta kyllähän hälytyskellot ovat vuosien varrella soineet. En vaan ole tajunnut, mistä on kyse. Pahinta taitaa olla se, ettei asialle voi mitään. En uskalla jättää lapsia. Pakko sinnitellä kotona ja yrittää parhaani mukaan loiventaa ja sovitella riitoja, jotka nykyään ovat päivittäisiä.

Vierailija
77/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle eromme olisi ikävä takaisku, koska hänellä ei ole oikein omia kavereita. Jäisi todella yksin.

Ap

Ei minunkaan miehelläni ollut kuin muutama kaveri ja istui meidän kanssa kotona töiden jälkeen. Ja silti jätti toisen naisen takia.

Vierailija
78/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että hän jättää minut. En ole naiivi ja usko ikuiseen rakkauteen. 
Ap

Vierailija
79/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin mieheltä tästä masennuksen tunteesta ja hän hermostui toden teolla. Nalkutan kuulemma jatkuvasti ja vika on minussa. Sai aivan kilarit. Hänessä ei ole ongelmaa.

Ap

Hyvänen aika. Vapauta mies luontoon. 

Jos et halua erota, ilmoita avaavasi suhde ja ota rakastaja. Mutta kyllähän tuosta kiukuttelusta kärsivät toisaalta lapsetkin. Eroa siis mieluummin. 

Vierailija
80/88 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju oli siinä mielessä mielenkiintoinen, että ketjun alkaessa ap ei tiennyt, että miehellä on jo toinen nainen.

Kuuntelimme miehen tempauksia kuukaudesta toiseen, kunnes yhtäkkiä ap:lle selvisi, että miehellä onkin toinen nainen.

Ketjussa moni muukin pui pettävän aviomiehen käytöstä.