Hyvä perheauto etsinnässä
Lapset nyt 2- ja 6-vuotiaat. Pitäisi olla kunnolla tilaa turvaistuimille ja lomareissuja ajatellen tavaroillekin. Mieluiten bensakoneella. Plussaa jos takana olis liukuovet. Suosittele hyvää mallia! Mieluiten kuulisin lapsiperheellisten kokemuksia.
Kommentit (463)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole BMW:n voittanut. X5:ssa hyvät tilat, loistavat ajo-ominaisuudet, sekä matkustusmukavuus, sporttinen suorituskyky.
Hyvä pointti. Mulla oli aikanaan 2005 X5 3.0D. Paras auto mitä mulla on ikinä ollut. Hyvä ajaa, ei vikoja, reilusti tilaa. Kulki kuin juna missä tahansa olosuhteissa. Verot toki oli aika suolaiset dieselissä, samoin laaturenkaat aika hintavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole BMW:n voittanut. X5:ssa hyvät tilat, loistavat ajo-ominaisuudet, sekä matkustusmukavuus, sporttinen suorituskyky.
Hyvä pointti. Mulla oli aikanaan 2005 X5 3.0D. Paras auto mitä mulla on ikinä ollut. Hyvä ajaa, ei vikoja, reilusti tilaa. Kulki kuin juna missä tahansa olosuhteissa. Verot toki oli aika suolaiset dieselissä, samoin laaturenkaat aika hintavia.
Minä en olisi epäröinyt hetkeäkään ottaa tuollaista liisariksi uutena 2005 jos siihen olisi tarjoutunut tilaisuus kun omaa rahaa kuluu 0€ ja kaikki riski on leasing-yhtiöllä.
Tunnen myös yhden työkaverin joka hankki juuri tällaisen muutaman vuoden ikäisenä kohtalaisen vähän ajettuna eikä laittanutkaan sitä heti kiertoon kun ensimmäiset kalliimmat viat alkoivat ilmestyä mihin ei mennyt kauaa.
Lopulta korjauksiin paloi rahaa uuden pikkuauton verran kun eihän autoa voinut vaihtaa kun siihen on juuri tehty yli kolmen tonnin remppa joten sitä pidettiin vuosi neljän tonnin remppaan ja niin päin pois.
Vierailija kirjoitti:
Hiacessa on ainakin liukuovi.
Uudemmat ovatkin sitten Proaceja, joissa kuuluu olevan Peugeotin moottori, vaikka myydäänkin Toyotoina. Kuulostavat varsin epäilyttäviltä tapauksilta.
T yhden Citikan jälkeen ei enää ikinä ranskalaista autoa
Lähtisin etsimään Volvon V-sarjasta farkkua.
Vierailija kirjoitti:
Datsun 100A
Onnea vaan latolöydön etsintään.
Onko meillä budjettia, saako vanhasta vaihdossa kuinka paljon väliä?
Vierailija kirjoitti:
Volvo 240 farmari. Mahtuu hyvin kaikki ja kiva auto.
Hirveää p askaa jo 30 vuotta sitten. Yhtä hyvä ajaa kuin kottikärry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liukuovet ovat melkoisen rajoittava toivomus.
Ei löydy enää henkilöautopohjaisia malleja. Jotain berlingoa, caddya sekä oikean pakettiauton alustalle tehtyjä isoja tila-autoja kyllä.
Käytettyä Alhambraa, Galaxya jne voi olla vielä markkinoilla. Tojotallakin oli vuonna miekka ja sandaali yksi.
Chrysler Voyageriakin löytynee käytettynä.
Chrysler Pacifica 3,6 v6 automaatti täyttää kaikki vaatimuksesi.
Vierailija kirjoitti:
Niitä oli aikoinaan paljonkin Suomessa Voyager nimellä. Yhdellä työkaverillakin oli tuollainen. Valtavasti tilaa, niin mukava jousitus että epätasaisella tiellä tuli merisairaaksi kun kori velloi joka suuntaan eikä kaasupolkimen survaisu pohjaan tehnyt muuta kuin kasvatti pyörrettä bensatankin pohjalla.
Käytettynä hankintakulu oli edullinen, ylläpito kaikkea muuta.
Skoda Rapid, muuta ei ihminen tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tuollainen Amerikan Lada nielee polttoainetta? Mahtaa tulla kalliiksi tuollaisen ylläptio.
Vierailija kirjoitti:
Skoda Rapid, muuta ei ihminen tarvitse.
Toinen vaihtoehto Seat Toledo ;)
Harkitsin kerran jotain -98 mulkosilmä Corollaa, meinasin oksentaa kun keskikonsolin lokeron kannen takaa paljastui äärihalpaa muovia ja oviverhoilujen rakennekaan ei vakuuttanut, kuin jonkun pahvin päälle olisi liimattu laadukkaamman näköistä muoviteippiä tms. eikä kyhäelmä vaikuttanut vankkarakenteiselta ollenkaan, hyi helevetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tuollainen Amerikan Lada nielee polttoainetta? Mahtaa tulla kalliiksi tuollaisen ylläptio.
Kuluttaa kaiken mitä tankissa on ja vähän väliä sinne pitää kaataa lisääkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitäisi listata yleisesti saatavilla olevista käytetyistä mallit jotka ovat jo ostettaessakin suhteettoman kalliita ja joiden ylläpitoon sekä korjaukseen menee muutamassa vuodessa uuden pikkuauton hinta niin BMW X5 on ihan ehdoton valinta ykköspaikalle.
Meillä lapset jo isoja, niin en ihan tuoreimmassa scenessä ole, mutta autoista tiedän jotain. Liukuovet jos must, niin VW Caddy porsimattomalla jakopäällä varustetulla koneella ja dsg:llä olisi ehkä ainoa, jonka uskaltaisi ostaa. Jos jostain löydät ruosteettoman bussimallin Hiacen, niin siinä vähän erilainen vaihtoehto.
Aika vähissä tänä päivänä oikeasti luotettavat ja hyvät liukuovelliset autot.
Jos unohtaa liukuovet ja polttiksen, niin investoi kerralla Toyotan BZ4X Touringiin, niin sillä saa päästellä rauhassa siihen asti, että lapset isoja. Itse tein aikanaan vähän vastaavan ratkaisun, enkä katunut. Muutaman p**ka-auton kokeilun jälkeen.
Voivoi ja minä kun suunnittelin Yariksen ostoa mutta ei sitten kun teboilin paarissa sanottiin näin 1967.