Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vie edellisen päivän ruokaa lounaaksi töihin ja naispuoliset kolleegat kyselivät onko vaimosi kokki

Vierailija
17.06.2026 |

Kun on noin hyvät ruuat aina. 
Ja siis ruoka on tyyliin perunoita, itsetehtyjä lihapullia ja kasviksia, sosekeittoja, pinaattilettuja ja tonnikalasalaattia, kaalilaatikkoa ja puolukkasurvosta, kalakeittoa, riisiä ja kanakastiketta, lasagnea ym aivan tavallista kotiruokaa. Ei siis eineksiä. Kysyin että käykö muut sitten lounaalla jossain vai niin mies vastasi että ei kun he syövät mm valmiskolmioleipiä, einesaterioita jne. 
Eikö ihmiset oikeasti tee enää itse ruokaa että pitää oikein ääneen ihmetellä jos jollain on itsetehty lihakääryle mukana?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua alkoi kiinnostaa että eikö mies tee ruokaa?

Ei ap:n perheessä, koska vaimo on opettaja. Opettajien työpäivät on lyhyitä, joten on aikaa kokkailla ennen kuin mies tulee töistä. Ja kesällä on kaksi ja puoli kuukautta aikaa näperrellä kaalikääryleitä ja muita ravitsevia kotiruokia. Kelpaa niitä miehen esitellä työpaikan naisille.

Vierailija
62/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan se ap näperrellä. Se on hänen harrastuksensa. Minäkin tykkään laittaa ruokaa, mutta jos laitan niin kokeilen uusia reseptejä tai teen jotain sellaista mitä ei saa muualta. En kyllä alkaisi varta vasten tehdä mitään vanhan ajan lihakääryleitä. Tuntuisi myös jotenkin nololta jos mies veisi ruokiani mukaan töihin, siitä tulee omituinen trad wife -fiilis. Ajattelen että työpaikoilla käydään ravintolalounalla tai syödään joku kaupasta napattu juttu tai joku omatekemä sörsseli, jos on vaikka jollain tietynlaiselle dieetillä tai haluaa syödä jonkin ihan tietyn asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa töissäkäyvistä ei tee. Minä teen. Tulee oikeasti paljon edullisemmaksi ja saa parempaa ruokaa. Kaikki valmisruuat on olleet ihan hirveitä, mitä olen joskus maistanut.

Mun havainto kyllä on, että tekee. Mulla on eineksiä silloin, kun edellispäivän ruokaa ei ole riittänyt evääksi. Vaikka jollain olisi aina einesruokaa, voi hän silti kokata ruokaa iltaisin. 

Vierailija
64/66 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan se ap näperrellä. Se on hänen harrastuksensa. Minäkin tykkään laittaa ruokaa, mutta jos laitan niin kokeilen uusia reseptejä tai teen jotain sellaista mitä ei saa muualta. En kyllä alkaisi varta vasten tehdä mitään vanhan ajan lihakääryleitä. Tuntuisi myös jotenkin nololta jos mies veisi ruokiani mukaan töihin, siitä tulee omituinen trad wife -fiilis. Ajattelen että työpaikoilla käydään ravintolalounalla tai syödään joku kaupasta napattu juttu tai joku omatekemä sörsseli, jos on vaikka jollain tietynlaiselle dieetillä tai haluaa syödä jonkin ihan tietyn asia.

Puolessa tunnissa ei käydä lounailla eikä edes kaupasta nappaamassa jotain. Mun mielestä uusien reseptien kokeilu on just sitä näpertelyä, perus kotiruoan teko ei todellakaan. 

Vierailija
65/66 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutteko jossain maalla tai minkä ikäisiä olette? Nuo ruuat kuulostaa tosi erikoisilta nykyajan ihmisille. Minulle tulee niistä mieleen, että joku tekee kotona eineksiä. Vähän sellaista kuin joku laitosruoka joillekin vanhuksille.  Tuntuu oudolle että niitä tekisi itse kun joka kaupasta ja duunaripaikkojen linjastoilta saa halvalla juuri tuollaista ruokaa. Eikö nykyperheissä ole yleensä joku nopea wokki tai fajitakset tavallisempia. Joskus kun lapset oli pieniä niin tein kerran tai pari itse lihapullia, kun halusin larpata jotain entisajan äitihahmoa. 

Oottepa te vähän parempia. 😇 

Vierailija
66/66 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihan oikeasti kiva tietää miten ihmiset syö todellisuudessa. Ja jos on niin, että etenkään nuoret ei laita ruokaa, onko tämä syy lihomiseen. On väitetty, että ultraprosessoitu ruoka on se, joka lihottaa. Itse tehty ruoka ei lihota niin herkästi, vaikka se ei olisi mitenkään erityisen terveellistäkään. Itse olen lievästi ylipainoinen viisikymppinen, joka on tottunut laittamaan ruokaa, mutta ei se mikään intohimoni ole. En ole tottunut pitämään itseäni mitenkään erityisen virkeänä, hehkeänä tms. vaan ihan taviksena, mutta oikeasti alkaa pelottavasti tuntua siltä, että monesti olen porukan "elinvoimaisin", vaikka joukossa olisi kolmekymppisiä. Olen alkanut miettiä johtuuko se ihan vaan arkisesta ruoanlaitosta? En ole siis mikään himourheilija tms., vaikka liikunkin.

Kyllä se on ainekset mistä se lihominen johtuu. Huomasin saman asian kun itsekin vähensin kiireen ja jaksamisen vuoksi ruuanlaittoa ja aloin käyttää noita aineksia, paino lähti saatanalliseen nousuun! Ja käänteisesti kun olen taas jättänyt ainekset vähemmälle, ja varsinkin jättänyt jälkiruoka jugurtit pois ja siirtynyt itsetehtyyn kermarahkoihin, on paino lähtenyt laskuun eikä liikkumisessa tai elintavoissa ole tapahtunut yhtään mitään muutosta, poislukien ruokavalion muutos. Sillä litramäärällä mitä tässä on tullut kermaa ja maitorahkaa vedettyä, kaiken järjen mukaan pitäisi olla turvonnut muodottomaksi syöttösiaksi, mutta päinvastoin on käynyt.

Mitkä ainekset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi