Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vie edellisen päivän ruokaa lounaaksi töihin ja naispuoliset kolleegat kyselivät onko vaimosi kokki

Vierailija
17.06.2026 |

Kun on noin hyvät ruuat aina. 
Ja siis ruoka on tyyliin perunoita, itsetehtyjä lihapullia ja kasviksia, sosekeittoja, pinaattilettuja ja tonnikalasalaattia, kaalilaatikkoa ja puolukkasurvosta, kalakeittoa, riisiä ja kanakastiketta, lasagnea ym aivan tavallista kotiruokaa. Ei siis eineksiä. Kysyin että käykö muut sitten lounaalla jossain vai niin mies vastasi että ei kun he syövät mm valmiskolmioleipiä, einesaterioita jne. 
Eikö ihmiset oikeasti tee enää itse ruokaa että pitää oikein ääneen ihmetellä jos jollain on itsetehty lihakääryle mukana?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söikö ne työkaverit sun miehen eväitä kun moinen epäilys heräsi 

Vierailija
22/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihakääryle? Minkälainen ruoka tuo on?

Minun tekemä lihakääryle on jonkinlainen pihvinriekale, johon on kääritty pekonia, juustoa tai jotain muuta. Harvoin teen, kun on aika työläs.

Eräässä työpaikassa oli vanhoilla ukoilla jotain lisää vesi-nuudeliaterioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole aikaa laittaa ruokaa. Kaupasta saa valmista.

Aika kuluu palstalla niin ei jouda hellan ääreen. 

Se on NIIIIIIIIIIIN raskasta valittaa persuista, hallituksesta ja tukiloisinnan hankaloittamisesta :D

Tuleehan siinä nälkä kun ulisee ja vollaa iltaa aamua samaa virttä.

siinä palstailun välissä syön valmiskolmioleivän

Vierailija
24/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ennen oli aikaa.  ei ollut mukavuuksia. kaivosta vesi.  itseviljeltyä. silti hyvää ruokaa isoille perheille.  ihme letukoita nyky tyypit. velttoja, laiskoja.  kotiruoka jos opettelee tekemään on ihan huikeaa ja ihan eri makuista kuin hätätila  eines joka just jokin poikkeustila.

uuniruuat mm- karjalanpaistit, uunipuurot ohrasta .  ohrariisi  esim kanan kanssa laadukkaampaa kuin valkoinen riisi.  kalaruuat ihania- siis marjakiisselit- vaikka mitä.

tuoksu kodikas kun kodissa valmistaa.  ja yhteinen seurusteluhetki myös kun ruokailaan. kokoava elementti perheissä.

on avuttomia etenkii leggins letukat sohvan nurkassa.

#naisvihanäkyväksi

Vierailija
25/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tee. Halvempaa kaikin puolin ostaa valmiina. Säästyy aikaa ja rahaa.

K-kaupasta saa valmista perunamuussia 2,99 euroa paketti. Muussijauhetta taas saa 1,98 euroa kahden pussin paketti. Kumpi tapa olikaan halvempi?

Vierailija
26/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole kyllä yleensä miehillä vaimojen tekemiä lihakääryleitä mukana. Olet ainoa hyvä nainen jäljellä. En ole ikinä laittanut lihakäärylettä tai mitään muutakaan miehelle mukaan enkä itsellekään ottanut. En edes kotona tehnyt. Naisissa on eroja ja sinä olet paras.

Juku
27/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelevat että miehelläsi on hyvät oltavat.

Vierailija
28/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla köyhä, jos kuvittelet valmisruokien olevan halvempia.

Vierailija
29/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko jossain maalla tai minkä ikäisiä olette? Nuo ruuat kuulostaa tosi erikoisilta nykyajan ihmisille. Minulle tulee niistä mieleen, että joku tekee kotona eineksiä. Vähän sellaista kuin joku laitosruoka joillekin vanhuksille.  Tuntuu oudolle että niitä tekisi itse kun joka kaupasta ja duunaripaikkojen linjastoilta saa halvalla juuri tuollaista ruokaa. Eikö nykyperheissä ole yleensä joku nopea wokki tai fajitakset tavallisempia. Joskus kun lapset oli pieniä niin tein kerran tai pari itse lihapullia, kun halusin larpata jotain entisajan äitihahmoa. 

Vierailija
30/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ennen oli aikaa.  ei ollut mukavuuksia. kaivosta vesi.  itseviljeltyä. silti hyvää ruokaa isoille perheille.  ihme letukoita nyky tyypit. velttoja, laiskoja.  kotiruoka jos opettelee tekemään on ihan huikeaa ja ihan eri makuista kuin hätätila  eines joka just jokin poikkeustila.

uuniruuat mm- karjalanpaistit, uunipuurot ohrasta .  ohrariisi  esim kanan kanssa laadukkaampaa kuin valkoinen riisi.  kalaruuat ihania- siis marjakiisselit- vaikka mitä.

tuoksu kodikas kun kodissa valmistaa.  ja yhteinen seurusteluhetki myös kun ruokailaan. kokoava elementti perheissä.

on avuttomia etenkii leggins letukat sohvan nurkassa.

Legginsletukat  alapeukuttivat kommenttiasi. No, totuus  kirpaisee

Vierailija
31/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K-kaupasta saa valmista perunamuussia 2,99 euroa paketti. Muussijauhetta taas saa 1,98 euroa kahden pussin paketti. Kumpi tapa olikaan halvempi?

En nyt ota mitään kantaa valmismuusin makuun tai laatuun, mutta enemmän saat tuohon hintaan itse tehtyä. Perunoitahan saa jopa kaksi kiloa eurolla ja muut ainekset eivät paljon maksa. Eikös noihin valmissotkuihinkin vielä maitoa lisätä?

Vierailija
32/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutteko jossain maalla tai minkä ikäisiä olette? Nuo ruuat kuulostaa tosi erikoisilta nykyajan ihmisille. Minulle tulee niistä mieleen, että joku tekee kotona eineksiä. Vähän sellaista kuin joku laitosruoka joillekin vanhuksille.  Tuntuu oudolle että niitä tekisi itse kun joka kaupasta ja duunaripaikkojen linjastoilta saa halvalla juuri tuollaista ruokaa. Eikö nykyperheissä ole yleensä joku nopea wokki tai fajitakset tavallisempia. Joskus kun lapset oli pieniä niin tein kerran tai pari itse lihapullia, kun halusin larpata jotain entisajan äitihahmoa. 

Samoista eineksista voi tehdä padan, tai keiton, kuin wokin. Kyllä noita mainittuja " maalais " ruokia tehdään myös kaupunkikeittiöissä. 😁

Kukin tyylillään

Vierailija
33/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisruokia myydään paljon ja ruoan kotiinkuljetus on erittäin suosittua. Siinä ap:lle vastaus siitä, tehdäänkö ruokaa itse kovinkaan paljon nykyään. Varmaan enemmistö yhä tekee, mutta kiireiset, menevät, laiskat yms. varmaan suosii näitä muita tapoja.

Vierailija
34/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla köyhä, jos kuvittelet valmisruokien olevan halvempia.

Ihmettelen aina myös, miksi eivät sitten itse tehdyissä laita yhtä huonot ja vähäiset raaka-aineet nämä hinnasta valittajat. Yksi pieni lohinökäre keitossa ei paljon maksa, valmiskeitot ovat järkyttävän kalliita siihen nähden, miten vähän niissä on aineksia.

Vierailija
35/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ota mitään kantaa valmismuusin makuun tai laatuun, mutta enemmän saat tuohon hintaan itse tehtyä. Perunoitahan saa jopa kaksi kiloa eurolla ja muut ainekset eivät paljon maksa. Eikös noihin valmissotkuihinkin vielä maitoa lisätä?

Kilo perunoita lienee siinä euron luokkaa näin kesäaikaan, mutta itse tehdyssä muusissa on jo melkoinen vaiva. Tarkoitukseni oli vain osoittaa, että ostamalla puolivalmista (muussijauhoa täysin valmiin muussin sijaan) säästää, mutta pussimuusin tekoa ei voi vielä vaivalloiseksi sanoa.

Vierailija
36/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis soittaako ne sulle töihin ja tilaa ruokaa vai kertooko mies, että kyselevät ammatistasi? Meillä työkaveri kertoi, että sai tuolla konstilla vaimon tekemään viikolla kaikki ateriat kun vähän kehui, että töissäkin ne ihastelee sun ruokia...

Vierailija
37/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on kauhea tarve saada kirkas kruunu marttailustaan. Kyllä ne sielä työpaikalla nyt ihmettelee, kun oikein on lihapullia. Olet sinä hyvä vaimo, tapu tapu.

Vierailija
38/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kehuu aina työpaikalla, että olipa hyvä suihinotto vaimolta viime yönä. Siinä pyöristyy kateudesta silmät työkavereilla ja ne lounaslaatikon ihmettelijätkin unohtaa ap:n kaalilaatikot ja siirtyy kuuntelemaan minun miestäni.

Vierailija
39/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Small talkia tuo on.

Voi olla, mutta aiheita olisi kyllä muitakin kuin joka päivä toisen eväät.

Kukaan ei oikeasti kysele joka päivä toisen ruuista tai vaimon ammatista.

No todellakin aika yksinkertaisilta vaikuttavat, jos joka päivä pitää kysyä samaa asiaa.

Tämähän on vain ap:n humble brag. 

Vierailija
40/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmisruokia myydään paljon ja ruoan kotiinkuljetus on erittäin suosittua. Siinä ap:lle vastaus siitä, tehdäänkö ruokaa itse kovinkaan paljon nykyään. Varmaan enemmistö yhä tekee, mutta kiireiset, menevät, laiskat yms. varmaan suosii näitä muita tapoja.

Siinä taas vallan fiksu ihmisten lokeroija, ei elämässä kaiken tarvitse olla joko tai. Teen todella paljon ruokaa ja usein myös niitä, joihin kuluu paljon aikaa, mutta silti saatan joskus ostaa eineksiä matkalla töihin tai tilata ruokaa kotiin. Vaikka keittiössä touhuilu on itselleni mieluisimpia vapaa-ajanviettotapoja, en jätä mitään muuta tärkeää väliin siksi, että en ehdi tehdä itse ruokaa. Olen iloinen, että nykyisin arkea voi helpottaa ja asioita nopeuttaa ostamalla valmista, saatan tilata ruokaostokset kotimatkalla, jotta ne ovat valmiina odottamassa, kun pääsen kotiin. Siinä, että tuhlaisin vielä aikaa ruokakaupassa käyntiin tunnin matkan jälkeen, ei vaan ole arki-iltana mitään järkeä, koska työpäivän jälkeen on hyvä käyttää aikaa palautumiseen ja itselle mieluisiin asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä