Mies vie edellisen päivän ruokaa lounaaksi töihin ja naispuoliset kolleegat kyselivät onko vaimosi kokki
Kun on noin hyvät ruuat aina.
Ja siis ruoka on tyyliin perunoita, itsetehtyjä lihapullia ja kasviksia, sosekeittoja, pinaattilettuja ja tonnikalasalaattia, kaalilaatikkoa ja puolukkasurvosta, kalakeittoa, riisiä ja kanakastiketta, lasagnea ym aivan tavallista kotiruokaa. Ei siis eineksiä. Kysyin että käykö muut sitten lounaalla jossain vai niin mies vastasi että ei kun he syövät mm valmiskolmioleipiä, einesaterioita jne.
Eikö ihmiset oikeasti tee enää itse ruokaa että pitää oikein ääneen ihmetellä jos jollain on itsetehty lihakääryle mukana?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Lihakääryle? Minkälainen ruoka tuo on?
Nuijitaan leike, laitetaan haluttu täyte, vaikka paprikaa, kiinnitetään hammastikulla, paistetaan ja lisätään kastike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tee. Halvempaa kaikin puolin ostaa valmiina. Säästyy aikaa ja rahaa.
K-kaupasta saa valmista perunamuussia 2,99 euroa paketti. Muussijauhetta taas saa 1,98 euroa kahden pussin paketti. Kumpi tapa olikaan halvempi?
En nyt ota mitään kantaa valmismuusin makuun tai laatuun, mutta enemmän saat tuohon hintaan itse tehtyä. Perunoitahan saa jopa kaksi kiloa eurolla ja muut ainekset eivät paljon maksa. Eikös noihin valmissotkuihinkin vielä maitoa lisätä?
Kilo perunoita lienee siinä euron luokkaa näin kesäaikaan, mutta itse tehdyssä muusissa on jo melkoinen vaiva. Tarkoitukseni oli vain osoittaa, että ostamalla puolivalmista (muussijauhoa täysin valmiin muussin sijaan) säästää, mutta pussimuusin tekoa ei voi vielä vaivalloiseksi sanoa.
Kommentoin sille, joka piti valmismuusia halvempana. Varsin laiska saa olla, jos jopa muusikin on vaivalloista tehdä. Tietysti jokainen voi syödä ihan mitä halua, mutta pussinuusi on niin kaukana perunamuusista, että mieluummin keitän pastaa tai riisiä, jos on niin kiire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aikaa laittaa ruokaa. Kaupasta saa valmista.
ennen oli aikaa. ei ollut mukavuuksia. kaivosta vesi. itseviljeltyä. silti hyvää ruokaa isoille perheille. ihme letukoita nyky tyypit. velttoja, laiskoja. kotiruoka jos opettelee tekemään on ihan huikeaa ja ihan eri makuista kuin hätätila eines joka just jokin poikkeustila.
uuniruuat mm- karjalanpaistit, uunipuurot ohrasta . ohrariisi esim kanan kanssa laadukkaampaa kuin valkoinen riisi. kalaruuat ihania- siis marjakiisselit- vaikka mitä.
tuoksu kodikas kun kodissa valmistaa. ja yhteinen seurusteluhetki myös kun ruokailaan. kokoava elementti perheissä.
on avuttomia etenkii leggins letukat sohvan nurkassa.
Legginsletukat alapeukuttivat kommenttiasi. No, totuus kirpaisee
Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Tuollaista puhuttiin jo 80-luvulla, silti ei kukaan olisi selvinnyt ilman pakastinta esimerkiksi.
Tiedän ettei kaikkeen ollut aikaa, oli pakko käyttää myös puolivalmisteita.
Tekisittekö monikaan vaikka lihahyytelöä? Tai mämmiä?
Miesystävä sai työnantajalta pt n palveluita ja maksettiin hänelle lisää ja on tehnyt jo parikin ruokavaliota.
Käytännössä aamiaisella ja illalla puuroa, lounas salaatti, välipalana hedelmä , kunnon lämmin ateria päivälliseksi
Aluksi hänenkin ruokailuja ihmeteltiin, ei enää.
Vierailija kirjoitti:
Asutteko jossain maalla tai minkä ikäisiä olette? Nuo ruuat kuulostaa tosi erikoisilta nykyajan ihmisille. Minulle tulee niistä mieleen, että joku tekee kotona eineksiä. Vähän sellaista kuin joku laitosruoka joillekin vanhuksille. Tuntuu oudolle että niitä tekisi itse kun joka kaupasta ja duunaripaikkojen linjastoilta saa halvalla juuri tuollaista ruokaa. Eikö nykyperheissä ole yleensä joku nopea wokki tai fajitakset tavallisempia. Joskus kun lapset oli pieniä niin tein kerran tai pari itse lihapullia, kun halusin larpata jotain entisajan äitihahmoa.
Onhan niitäkin perheitä, joissa aina syödään samaa, mutta ei sen mikään ylpeilyn aihe pitäisi olla. Meillä tehdään monipuolista ruokaa niin suomalaiseen tyyliin kuin muidenkin keittiöiden tapaan, itse tehty kaalilaatikko yksi suurimmista herkuista. Helsingissä asutaan, mies tosin niinkin kaukaa maalta kuin Espoosta kotoisin, joten olisiko sieltä saanut nuo pöyristyttävän juntit mieltymyksensä . 😀 Nyt aion tehdä kaalikääryleitä, lomalla aikaa näpertää.
Vierailija kirjoitti:
Höpö puhetta itsetehty on edullisempaa ja ennenkaikkea maukkaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Lihakääryle? Minkälainen ruoka tuo on?
Ei ainakaan tofua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutteko jossain maalla tai minkä ikäisiä olette? Nuo ruuat kuulostaa tosi erikoisilta nykyajan ihmisille. Minulle tulee niistä mieleen, että joku tekee kotona eineksiä. Vähän sellaista kuin joku laitosruoka joillekin vanhuksille. Tuntuu oudolle että niitä tekisi itse kun joka kaupasta ja duunaripaikkojen linjastoilta saa halvalla juuri tuollaista ruokaa. Eikö nykyperheissä ole yleensä joku nopea wokki tai fajitakset tavallisempia. Joskus kun lapset oli pieniä niin tein kerran tai pari itse lihapullia, kun halusin larpata jotain entisajan äitihahmoa.
Onhan niitäkin perheitä, joissa aina syödään samaa, mutta ei sen mikään ylpeilyn aihe pitäisi olla. Meillä tehdään monipuolista ruokaa niin suomalaiseen tyyliin kuin muidenkin keittiöiden tapaan, itse tehty kaalilaatikko yksi suurimmista herkuista. Helsingissä asutaan, mies tosin niinkin kaukaa maalta kuin Espoosta kotoisin, joten olisiko sieltä saanut nuo pöyristyttävän juntit mieltymyksensä . 😀 Nyt aion tehdä kaalikääryleitä, lomalla aikaa näpertää.
Ilmanmuuta syödään kaikki mitä laitetaan eikä heitetä loppuja roskiin. Se se vasta hölmöä olisi. Ei se tee monipuolisesta ruokavaliosta yhtään sen vähemmän monipuolista että syödään kaikki mitä laitetaan.
En minä jaksa enää tehdä kotiruokaa, kun asun yksin. Tein 20 vuotta lapsille ruuan päivittäin. Yksin miehen takia en kokkaisia, ellei mies kokkaisi myös minulle. Saattaisin itsekin ihmetellä, jos miehellä olisi joka päivä vaimon laittamat kotiruuat mukana, jos taas yhdessä tehdyt pöperöt, saisi kehuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aikaa laittaa ruokaa. Kaupasta saa valmista.
ennen oli aikaa. ei ollut mukavuuksia. kaivosta vesi. itseviljeltyä. silti hyvää ruokaa isoille perheille. ihme letukoita nyky tyypit. velttoja, laiskoja. kotiruoka jos opettelee tekemään on ihan huikeaa ja ihan eri makuista kuin hätätila eines joka just jokin poikkeustila.
uuniruuat mm- karjalanpaistit, uunipuurot ohrasta . ohrariisi esim kanan kanssa laadukkaampaa kuin valkoinen riisi. kalaruuat ihania- siis marjakiisselit- vaikka mitä.
tuoksu kodikas kun kodissa valmistaa. ja yhteinen seurusteluhetki myös kun ruokailaan. kokoava elementti perheissä.
on avuttomia etenkii leggins letukat sohvan nurkassa.
Legginsletukat alapeukuttivat kommenttiasi. No, totuus kirpaisee
Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Tuollaista puhuttiin jo 80-luvulla, silti ei kukaan olisi selvinnyt ilman pakastinta esimerkiksi.
Tiedän ettei kaikkeen ollut aikaa, oli pakko käyttää myös puolivalmisteita.
Tekisittekö monikaan vaikka lihahyytelöä? Tai mämmiä?
En syö yleensä kumpaakaan, mutta mämmiä tein itse pari vuotta sitten ja silloin kyllä söinkin. Samoin teen kaikki joulun laatikot, koska ruoanlaitto vaan on mielestäni mukavaa ja mieluummin tehdään juuri sellaista mistä itse tykätään ja kokeillaan eri mausteita jne. Kun ei ole tottunut einesten ja puolivalmisteiden makuun, niitä on ikävä käyttää enkä aio totutellakaan niin pitkään kun itse pystyn kokkaamaan. Muut voivat valita itselleen sopivan tavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmanmuuta syödään kaikki mitä laitetaan eikä heitetä loppuja roskiin. Se se vasta hölmöä olisi. Ei se tee monipuolisesta ruokavaliosta yhtään sen vähemmän monipuolista että syödään kaikki mitä laitetaan.
Oletko kännissä vai muuten vaan pihalla? En tiedä olitko se sinä pari drinkkiä sitten vai joku muu, mutta kommentoin siihen, että nykyperheissä pitäisi syödä vain wokkia ja fajitaksia ja perinteinen suomalainen kotiruoka menee vain eineksinä töissä tai muuten maalaisille vanhuksille. Ruoan poisheittämisen keksit ihan itse, eihän se ruokalistaa monipuolista mitenkään, että tämän päivän wokit heitetään roskiin ja huomenna tehdään uutta wokkia.
Vierailija kirjoitti:
En minä jaksa enää tehdä kotiruokaa, kun asun yksin. Tein 20 vuotta lapsille ruuan päivittäin. Yksin miehen takia en kokkaisia, ellei mies kokkaisi myös minulle. Saattaisin itsekin ihmetellä, jos miehellä olisi joka päivä vaimon laittamat kotiruuat mukana, jos taas yhdessä tehdyt pöperöt, saisi kehuja.
Joillekin heikkolahjaisille on suunnattoman vaikeaa ymmärtää, että eri perheissä asiat hoidetaan siten kuin itselle parhaiten sopii. Meillä kyllä kokkaus sujuu molemmilta, mutta on monia muita asioita, joita tekee vain toinen. Minä kyllä kokkaan meillä enemmän, koska mies tekee vuorotöitä ja niin on vaan käytännöllisempää ja mukavampaa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-kaupasta saa valmista perunamuussia 2,99 euroa paketti. Muussijauhetta taas saa 1,98 euroa kahden pussin paketti. Kumpi tapa olikaan halvempi?
Paljoksi se pussi perunoita maksaa siitä saa melkoisen määrän muussia
Naiset eivät nykyään osaa laittaa ruokaa. Vaikka en itsekään ole mikään huippukokki niin osaan silti tehdä paremmin ruokaa kuin suurin ikäluokkani naisista, nuoremmista puhumattakaan. Ja se on surullista se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljoksi se pussi perunoita maksaa siitä saa melkoisen määrän muussia
Melkoiseen määrään muussia menee melkoisen paljon maitoa ja voita. Siinä se hinta nousee.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät nykyään osaa laittaa ruokaa. Vaikka en itsekään ole mikään huippukokki niin osaan silti tehdä paremmin ruokaa kuin suurin ikäluokkani naisista, nuoremmista puhumattakaan. Ja se on surullista se.
Onko miehet sitten parempia kokkeja mitä naiset? Jos ovat, niin sitten on ihan luontevaa, että miehet ottavat perheen ruokahuollon hoitaakseen.
Minua alkoi kiinnostaa että eikö mies tee ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletko kokki?
Onhan se ainakin sille miehelle. Varmaan on myös siivooja, pyykkääjä, tilaaja jne.
Jaahas, miesten vihaaja taas liikenteessä. Jos vaimo laittaa ruokaa kotona, niin vaimohan on tietysti miehen hyväksi käyttämä kotiorja, muu ei ole mahdollista.
No ihan varmasti ei kukaan istu lähelläkään noin yököttävää pervoa etenkään syödessä. Onhan näitä tosielämässäkin nähty.